07 agosto 2006

Cun Tondo e Haider a Las Vegas

Vuê al è il complean dal gno mestri Renzo Tondo: 50 carnavâi. Pal solit i regâi si fasin a chei che ju finissin i agns, invezit îr di sere nus à menâts a Klagenfurt, ospits di Jörg Haider, che al è une persone ae man (di politiche no vin fevelât). Il governatôr de Carinzie nus à invidâts a un conciert bielonon. Cu la Rat Pack Band o vin scoltadis lis musichis di Las Vegas cun Frank Sinastra, Dean Martin e Sammy Davis Jr. Pardabon une biele serade! Grazie al paron di cjase e a Renzo!
Tancj auguris onorevul!

15 commenti:

Christian Romanini ha detto...

Orpo, mi fâs plasê che e sedi une platee cussì ben informade. Dut câs cualchi precisazion o scuen fâle: chê altre sere no si à fevelât di politiche, ma al è stât un incuintri informâl pardabon plasevul; par fevelâ di eventuâi acuardis cun patrick no pensi di jessi la persone juste stant che no ai partecipât a nissune taule politiche cun lui (no sai nancje se a son stâts: al sarès interessant scoltâ ancje il so parê su chest argoment...); l'onorevul al à stât a fâ un zirut cul chopper, ma no chê altre sere ancje parcè che o jerin in 4 e inmò no ai la abilitazion ae vuide acrobatiche ;-)

thermonuke ha detto...

Le guerra ae fieste dal unitat, tondo li di haider, no vares cjacarat di politiche ma jo a cjase di Bertinoti no lares nancje se mi invide fidel castro clamanmi a cjase!

Ce astu di faj o sin propite difarens...

thermonuke ha detto...

Jo forsit no aj el dono de sintesi, tuessin si:
poare che suris.....

ocjo al giat!

Christian Romanini ha detto...

PAR MASANC
la strade par sorepalût no je inmò vierte parcè che a son daûr a meti jù la fogne. cumò la imprese e je rivade al dret di vie dal brunon, in pratiche li de fapla. di fat se tu passis par farle la interuzion cumò e je di li di picote fin li de fapla.

thermonuke ha detto...

Vue sul mesagjero a disin che il vuestri ami Hail_der al a voe di fa el refere3ndum par gjava l'austrie de comunitat europee.
Pardabon un bile esempli di modernitata e aperture viers un mont c'al sta gambiant.
J atu fat un clisteri di furlanismo!
Parce no proponitu el referendum ancje pe nazion furlane. e dopo e procamin l'autarchie e e fasin el ino nazional cule ziguzaine e le fieste dal doi di giugn le fasin ale sagre dal frico a cjarpat!
E e vivin di stafez, frico, polente e gubane e sgnape di fossal!

Christian Romanini ha detto...

thermo
ancje se mi pâr che tu sês un avonde preparât, chest colp però o scuen invidâti a tornâ a lei la diference tra nazion e stât.
dopo che tu le âs let, ti torni a marcâ il fat che jo no ai mai domandât nissune secession o istituzion di gnûf stât. Mi plasarès dome che tal stât talian al fos plui rispiet pes nazion che a son dentri, tra chestis il friûl e je une: nol covente nissun referendum parcè che e esist za. Âstu let chel libri di Bonamore che ti ai conseât? Al pues judâti a viodi la distizion dal concet di nazion e di chel di stât parcè che no son la stesse robe. Su lis sieltis di Haider: a son tantis robis che no soi dacuardi e une e je propit cheste. Cun di plui Haider nol à tante considerazion pes minorancis che a son tal so stât e ancje par chest o sin une vore distant.

thermonuke ha detto...

masanc:
nazionalist?

christian:
le difarence tra stat e nazion la cognos vonde ben, de prefazion dal libri che NO ai let mi par che si disquisis avonde sul concet di lenge e di nazion am ce c'o volevi di e o continui a ripeti nol e' che tu tu sedis un secesionist o che tu tramis per revoluzion furlane ma la storie ancje taliane nus insegne che daspes a une identitàt di nazion a corispuint une voe di fa dai distinguos che non son dome culturai e di conserve des tradizions. Spes el concet di nazion al ven sburtat e si gionte el sufis -ismo.
Lu vin viodut, cun presuposç storis difarens in sudtirol, in sicilie ae fin de vuere, in sardegne incjemo vue, e cumo al tache ancje qualchi furlan...
in europe e podin viodi ei Bascs che aromai no san nancje lor ce c'a vuelin, la cecoslovacchie si e dividude parceche e son dos nazions difarentes no?
Io ti torni a di o capis e o aprovi le necessitat di tutela une culture e une lenghe che senò e je destinade a muri ma conche si tache a bati un tic masse sule nazion un tic mi incuieti (spaventasi al saress masse) parceche di cualchi bande al e cualchidun che a a noi displasaress masse torna a isititui, cun resons difarentes, la "repubblica libera della carnia" che i partigjans e vevin proclamat duran la liberazion.

Jo o capis ti torni a di la tutele de lenghe ma conche o voi a gjava sanc a san danel e o viot tal ospedal peraulis che derivin dal grec tradotis par furlan o ai l'impresion che di butin vie bez:

Esempli, tant par ridi un tic:

Ortopedico isal Ortopedic? no, comedevuès!

Odontostomatologo isal odontostomatologo? no drecegramules.

Ostetrica ise ostetriche? No comari.

Cardiologo isel cardiologo? no ale el miedi dal cur!

Ginecologo isal gjnecologo? o comedesunètes?

thermonuke ha detto...

o volevi di che no si po furlanizza dut el lengaç.

A mi l'esempli di Buje che e a gambiat dute la toponomastiche in non des tradizions cun t'un cost aministratif par zitadnis e industries par agjorna ei indiriz mi fas un tic ridi.
Conche o viot vie des cocules, vie des brusadules vie dariul etc.etc... mi fasin ancje un tic dul.

Nol e' cun chest estremo che si salve el furlan.

Par cuintri, a majan, "via dei Barazzi" e "via delle tavelle lunghe" che son vonde recentis e podevin ancje ve un non ancje furlan.

No aprovi che i fruz e vedin di ve el talian come seconde lenghe! e o vin vedut in pui ocasions personis che an ancje carichis publichis in dificoltàs parceche e son impacias cun chiste "seconde lenghe"....
o altris che convinz,che cjacarin dome in furlan sbatinsi i cojons di chei che no capissin...
(tu as capit benissim)

Dut cas mi somee quantomeno origjinal che tu vegnis a fa discors di "nazion" propite sul post di Haider.

Sarai malicios ma satu:
a pensa mal al e pecjat a ma daspes si induvine.

Christian Romanini ha detto...

Al sarà ancje origjinâl che achì o feveli di minorancis nazionâl sul post di Haider, ma il discors sul referendum di Haider tu lu âs fat tu achì e jo ti ai dome rispundût achì parcè che mi semeave plui pratic fâlu achì e no ator

Christian Romanini ha detto...

Thermo:
su estremisims o concuardi cun te, a puartin simpri suntune brute strade. jo no pensi di vê fat nuie di estrem, o ai dome dit che si à di rispietâ la realtât e no fâ fente che no esist.
pes sieltis di politiche linguistiche: le pensin in maniere diferente, amen. ma l'impuartant al è provâ a discori. Jo no ai mai imponût la mê idee, ma le confronti ancje cui chei che no le pensi come me. O speri però che ogni tant ti vegni cualchi dubi su lis ciertecis che tu âs.
sul furlan te scuele: no je vere che se un nol sa il talian, chest probleme al è colpe dal furlan. se un nol sa une robe, no je colpe parcè che indi sa une altre: la colpe e je tal mani, par cognossi si à di studiâ ce che no si sa e no scancelâ altris cognossincis. anzit mi pâr che plui un al sa, plui al impare.
par chest ti fâs lei une robute:
L’insegnament dal furlan a scuele al è un dirit di ducj i fruts e di ducj i students che a vivin in Friûl: magari cussì no, dome par motîfs politics, tantis voltis la scuele e à fintremai convinçût i gjenitôrs che no vevin di fevelâ par furlan ai fîs nancje a cjase. Chest procès al à fat un grant dam al furlan, ma ancje al talian, stant che i gjenitôrs che no savevin ben il talian si sfuarçavin di fevelâlu in ogni câs ai fîs. Cussì a pensavin di judâju e invezit, cence visâsi, ur insegnavin un grum di erôrs che dopo al è tant dificil netâ vie.
La storie che il furlan al impedìs di imparâ ben in talian al è une sflocje e dutis lis esperiencis e lis ricercjis di educazion in plui lenghis a disin che dôs lenghis studiadis ben si judin une cun chê altre e no si fasin cuintri. Imparâ il furlan al è no dome un dirit e un dovê di rispiet pe storie e pe identitât dal Friûl, ma al è ancje une maniere di jentrâ miôr in Europe e un imprest che al permet di imparâ miôr e plui svelts chês altris lenghis. Al è provât che cui che al sa dôs lenghis al à tante facilitât a cjapâ sù une tierce e che invezit cui che al sa dome une pal solit al fâs avonde fadie par imparâ la seconde.
Al risulte ancje che la maniere miôr par imparâ une lenghe e je chê di vivile e di doprâle e no dome di studiâle come materie: cheste robe par esempli e sclarìs parcè che in Italie magari ancje si studie inglês par dîs agns te scuele, ma i students a vegnin fûr cence savêlu fevelâ, stant che lu studiin dome come materie, ma no lu vivin. Il furlan al è pussibil fâlu jentrâ te scuele e ancje fâlu vivi e duncje vê tante int che in maniere naturâl e cence sfuarç e impare almancul dôs lenghis, il talian e il furlan, e che duncje e varà tante plui facilitât par imparâ inglês, todesc, spagnûl e vie discorint e duncje che e varà un imprest di plui par integrâsi in Europe e tal mont, mantignint però la sô identitât.
Il furlan nol robarà oris di insegnament a nissune materie: al è provât che il mût miôr par imparâ une lenghe al è chel di sintîle e di doprâle plui che no chel di studiâle in maniere isolade: duncje ce che si pense di fâ nol è di zontâ tal orari di scuele cualchi ore par setemane “di furlan”, cence capî se chestis a gjavin magari il puest ae informatiche o a cualchi altre materie. La soluzion e je tal stes moment semplice e funzionâl: doprâ il furlan come lenghe di insegnament plui che come lenghe insegnade. I insegnants a laran indevant a insegnâ lis lôr materiis, dome che cualchi ore par setemane si podarà fâle par furlan: il program di gjeografie, di storie, di matematiche e cussì vie a puedin jessi puartâts indevant ancje par furlan, cence gjavâ oris a nissune dissipline e judant i fruts a vê plui elasticitât mentâl. Tantis esperiencis fatis in tancj paîs in Europe a fasin viodi che i risultâts a son ecezionâi.
Par fâ che la scuele e disvilupi chesis ideis, robe che e permetarès une grande cressite di civiltât, a coventin struments didatics e si à di formâ e di premiâ i insegnants, ma la strade, ancje se cumò si è intune fase di transizion, e je chê juste.

il test chi parsore nol è gno, ma mi è rivât de coleghe di Gonârs, che o ringrazii.
scrivi che lu condivît ad implen al podarà semeâ retoric e scontât, ma repetita juvant.

thermonuke ha detto...

Sul fat che l'argoment al sedi vignut fur achi ti doi reson, no tu lu as tirat fur tu.
Sul fat che le pensin in maniere difarent, amen, an stin semplicementri discutint su posizions difarentis.

Mi par che tu vedis un tic coret il tir sul furlan.

Mi pareve di ve let che fin a cinc agn i fruz e an di cjacara dome furlan e dopo impara un secont lengac a scuele e cioe il talian.

Chest no mi chjate d'acordo e no rivi a ve dubits.

Se investe un frut al cjacare dutis dos lis lenghis sin di piciul mi va ben.

Le capacitat di aprendiment soredut tai confronz des lenghes a che etat e je enorme e nol fas nissun damp.

E je vere che daspes il problema al e tal "mani" come che tu disis tu.

Quanche i fruz e rivin in prime elementar che san dome cjacara furlan al e spese parceche il talian a cjase nissun lu sa (e alore no je cause dal furlan) no parceche ur insegnin un talian strambolotat.

Quindi ok talian e furlan ancje parceche rispiet a altris in italie e vin un vantaç:
cun dos lenghes e podin tabaja une o l'altre, cun t'un dialet al e' plui dificil dividi el talian coret dal dialet: veso mai sintut un venet, trevisan, verones, vicentin o venesian a tabaja ben talian..... bestie vonde rare.

thermonuke ha detto...

magari el libri dal to ami Stranamore mi contradis ma pasiense.
O soi un semplic ignorant, destroide e juventin
cros dubis pratinditu c'o vedi?

thermonuke ha detto...

ti doni le definizion di Haider su wilkipedia:


Jörg Haider (Bad Goisern, 26 gennaio 1950) è un uomo politico austriaco iscritto al BZÖ (Alleanza per il futuro dell'Austria). È sposato ed ha due figlie.

Nato da una famiglia pesantemente collusa con il nazismo (il padre era stato un funzionario del Terzo Reich), Haider si iscrisse al FPÖ (Partito Liberale Austriaco) ancor prima di laurearsi in diritto. Divenne portavoce del movimento dei giovani liberali nel 1971, e mantenne la carica fino al 1977.

Grazie al suo carisma, Haider divenne segretario e presidente prima della sezione carinziana del FPÖ (dal 1977 al 1983), e dal 1986 al 2000 divenne segretario nazionale del movimento liberale, che durante la sua segreteria abbandonò i dettami classici proprio di un movimento capitalista ed aderì a una sorta di populismo nazionalista molto affine al fascismo più retrogrado.

Nel 1989 fu eletto governatore della Carinzia, ma due anni dopo fu costretto alle dimissioni per aver elogiato pubblicamente la politica socio-economica di Adolf Hitler. Fu questa la prima di una lunga serie di gaffe a sfondo estremista che avrebbero caratterizzato la vita politica di Haider. Tuttavia, nonostante questo, egli riuscì ad attirare a sé svariati austriaci, che si sentivano stufi o peggio ancora stritolati dal consociativismo tra i partiti dell'ÖVP (Partito Popolare Austriaco) e del SPÖ (Partito Socialdemocratico Austriaco): nel 1999 fu rieletto presidente della Carinzia e nelle elezioni politiche dello stesso anno ottenne quasi il 30% dei voti.

Iniziò un periodo di collaborazione governativa tra l'ÖVP e il FPÖ: tale accordo, seppur inviso dall'Unione Europea, rimase in vigore fino al 2002, cioè quando Haider ritirò la fiducia al governo guidato dal popolare Wolfgang Schüssel.

Dopo la sconfitta del suo partito alle elezioni politiche del novembre 2002 (dove ottenne solo il 10,2% dei voti) Haider, che aveva lasciato la presidenza del FPÖ a Suzanne Riess-Passer già da due anni, si ritirò dalla politica attiva.

Il successo ottenuto in Francia da Jean-Marie Le Pen lo convinse però a riscendere in campo: nelle elezioni del marzo 2004 riuscì ad ottenere il 42,5% dei voti in Carinzia.

Il 4 aprile 2005 fonda, insieme ad altri membri del FPÖ, il nuovo partito Bündnis Zukunft Österreich (BZÖ, Alleanza per il futuro dell'Austria). Il 7 aprile 2005 venne quindi espulso dal suo precedente partito, il FPÖ.

thermonuke ha detto...

Nissun l'e perfet....

thermonuke ha detto...

biele la felpe grigio nere cule riute blancjeroseverde e i caratars cubitai UDINE ise dai nordKaos?
E somee ches mais che vendin a Predapio cun scrit DUX.
No vevi notat prime chist abit di ocasion.