31 dicembre 2008

Ritrat

O sieri l'an cuntune citazion di pre Josef Marchet (te foto), cu la sperance che l'an che al rive al puarti un pocje di lûs a chest Friûl, par che si rindi cont di ce fuarce che al à dentri, cence dibisugne di lâ a cîri di fûr idui che no i coventin.

Il talian, e ancje il furlan intalianât, al è masse tacât ai siei idui, par fermâsi a cjalâ di ce paltan che a son fats: i coste mancul fature sierâ i voi e tornâ a butâsi in zenoglon; al à fam di peçots, di bandierinis, di galiardets, di nastrins, di patachis, di filistrins; al à sêt di peraulis, di bufulis, di mitologjiis, di sflocjis, di bausiis; al à bisugne di jessi talpinât e coionât. Tant che un vueli uciel di scjaipule, che se lu molin, al fâs une svoletade pal bearç e po al torne di bessôl inte sô preson.

pre Josef Marchet - Patrie dal Friûl, Setembar 1951

1 commento:

Giovanni ha detto...

Bello il commento ma "posto" in italiano. Sono abusivo qui, direbbe Totò, ma per necessità mi infilo ovunque per lanciare il mio grido di sos. Naufrago nel mondo di oggi. Senza lavoro chiudo il 2008 e senza lavoro inizio il 2009. Ho inviato lettere, chiesto a destra e a manca ma nessuno ha la voglia di scomodarsi per un cittadino di serie Z. Purtroppo. Questo è l'insegnamento che apprendo. Allora le gioco tutte, le carte, e vengo anche qui per lanciare il mio sos, il grido di speranza di un professionista che ha un figlio di 4 anni a cui deve dare da mangiare. Se qualcuno vuole o può darmi una mano, Dio l'aiuterà.
Grazie.
Giovanni