10 dicembre 2008

Daniele, un furlan a Rome

O vin un corispondent inviât a Rome: Daniele Martina, furlan spilimbergês di Gjenue. Chi us met il so rapuart de trasfierte pe riunion che e je a Rome cun ducj i migrants.

A lis sîs di buinore di un miercus di Dicembar, cjamât di ploie, Rome e jeve ben planc tal gran "va e ven" di taxi che a corin come jeurs jù pes stradis inmò desiertis e cuviertis di piere.
Ca di dôs oris si cjatarìn in cuatricent e forsit ancje di plui li de Cjamare dai Deputâts dulà che o sarìn ricevût dal President de Repubbliche e di chei dai doi rams dal Parlament. Îr vie pe fare di acreditament dal palaç grandonon de Fao, progjetât par jessi sede dal “Ministeri pe Afriche orientâl taliane”; si respirave un aiar che al travanave ligrie messedade cun preocupazion. La ligrie e jere di nô zovins, la novitât di jentrâ pe prime volte in chel che il nestri Pisolini al definive “Il Palaç”, l’entusiasim di dâsi dongje e cognossisi. Pôris par un avignî malsigûr e pôc clâr, in spiete par chel che al vignarà fûr di cheste conference, cu la sperance di evitâ lis solitis frasis fatis e la retoriche vetero-tricoloriste, un miscliç pericolôs di stereotips esaltâts a la massime potence cuant che a son i mondiâi di balon. Noaltris furlans come simpri dividûts in Stâts difarents si sin riunîts fûr, a la stazion Termini o ai spietât Walter Matiussi delegât de Efasce e Ilaria Cigar di Triest. Dopo une gulizion svelte svelte cuntun panin cu la porchete, si sin sistemâts tai albiercs e a lis 3 e mieze di dopomisdì (miezore prime dal previst) o jerin za li de Fao contents e curiôs come fruts tal prin dì di scuele. A spietânus al jere Igor Cerno de Union Emigrants Slovens. Grande e je stade la sorprese cuant che li dal banc des informazions o ai sintût a fevelâ par furlan: e jere Michela une zovine ativiste dal Fogolâr Furlan di Rome, origjinarie di Flaiban. La nestre amie e domandave di partecipâ a la manifestazion, e dopo un pocje di resistence, i responsabili i àn dât il permès. Une furlane di plui, la scuadre e cjape farce!!! A viodile cussì la nestre delegazion no sarà numerose, i Comitèes dal forest a àn nomenâts pôcs furlans, ancje se la nestre e je une des diasporis plui organizadis, cun centenârs di Fogolârs, Fameis, Circui, Club e vie indevant. Pôcs ma cun tante voie di tignî alte la bandiere blu cu la acuile zale che e bat tal cûr e tancj programs tal cjâf.
Mandi Friûl.

Nessun commento: