28 marzo 2006

Biel lant cul Benandant


Il Circul Culturâl “Il Vieri rôl” al à a pene publicât il tierç volum dai fumuts che a contin lis aventuris dal Benandant ator pai paîs de nestre regjon. A Pêrs, o vin tornât a fevelâ cun Paolo Paron, president dal circul e che za cualchi mês indaûr nus veve ospitât te sede de associazion par presentânus la figure di chescj personaçs misteriôs che te Ete di Mieç a cjaminavin vie pes stradis dal Friûl jenfri fede e superstizion. Paolo Paron nus à duncje spiegât in maniere plui precise il progjet editoriâl che al conte aromai trê episodi intune golaine di ancjetancj libris. Ancje cheste storie e je scrite propit di lui e i disens a son di Francesco Bisaro, un sodalizi che al continue bielzà dal prin volum... continue a lei l'articul

7 commenti:

thermonuke ha detto...

Sint po' usgnot a Travès e son i Trigeminus cun "Murì di Ridi" ce contistu di lor? Jo j'u ai vidus un par di voltis e mi parin brafs.
O vuei sbagliami ma mi par che lor a sdramatizin un tic chist "integralism" che o'aj l'impresion c'al cjapi duç i cultors dal furlan: contis antighis, personagjos mitologjocs, liendes di besties strambis, teatralitat contadine, rscuvierte dal buinç e dal laip.... insome, e je dome une me impresion ma se volin che une lenghe e vivi o vin di ripoartale in t'un clima plui moderno e atual pur conservant la gramatiche antighe. Se investe e sintin el bisugni di ambientasi come in t'un romanzo di tolkien (el to cjapiel al e' part di chist ambient) forsit cence volelu e fasin muri une culture nonostante dutis les energjese e i bes che spindin intor (in t'une peraule strassà). Ma e je dome une opinion personal che o vares plase che tu cuintribatis.
A part el cjupiel (che no mi plas) no je rivolte a ti diretamentri.

Christian Romanini ha detto...

i trigeminus no ju ai mai viodûts: no judichi cence cognossi.
mi pâr che chi o sin su intenet e o fevelìn par furlan: ce aial di vecjo chest?

thermonuke ha detto...

Just ma mi somèe che si vueli da un arie mjstiche, austere e antighe a une robe che no pratind che di cressi cun stimui leas a le nuvitàt. No si po smenteasi des lidris ma el vert di un arbur e son lis gnovis pividis e lis rosis. Mi somee' e o dis mi somee che ogni tant si fermisi a amirà i ramps secs. dut ca. Nissune critiche o ripet.

thermonuke ha detto...

comunque i trigeminus e son chei tre che ogni tant si viot par telefriuli, che spelat al condus mi par sport in....

thermonuke ha detto...

finalmentri une robe che no tu sas!

Christian Romanini ha detto...

i trigeminus o sai cui che a son: no sai ce che a fasin par vie che il teatri che a fasin no mi à mai incuriosît. No capìs di dulà che e ven la considerazion che al semee che o vedi dite che o sai dut... Boh... ind è robis che no sai e no lu ai mai dineât...

thermonuke ha detto...

tu sos un tic masse serio.
Al ere par remenati un tic no.
Tu sas che se ti doj reson plui di une volte in di o stoj mal.
(veu gia dos voltes e miege)
O dio o soi plen di bruscs.... mi cor el nas... o ai picce