23 aprile 2007

La Patrie e va lontan...

Us visi che il numar di Avrîl de Patrie dal Friûl al è pront. Intant o ringrazii Luca e Carlo che a àn puartât il nestri gjornâl fintremai in Sudafriche: a Umkomaas!
Par cui che al volès abonâsi, al pues fâ il paiament su cont corint postâl 12052338 intestât a "La Patrie dal Friûl" Glemone (€ 25 pe Italie, € 30 par mandâus il gjornâl tal forest).

LOTANT PAR UN FRIÛL PLUI FURLAN, TU STÂS MIÔR ANCJE TU!

Riedo Pup al diseve:
«A son sfueis che a àn un intent sôl: dâi vôs a la int, sintî, racuei e documentâ lis propuestis, lis richiestis e lis protestis dai furlans. A son gjornâi che a fasin vitis a vivi, a stentin a rivâ, ma no molin. A son come poleçuts denant dai falcuçs, ma no si rindin. A son e a vuelin restâ a servizi dal Friûl e a muerin pluitost di metisi al servizi de poiane».
(gjavât fûr dal libri «Magari Ancje» ed. «La Vita Cattolica», 1983)

9 commenti:

von Ribbentrop ha detto...

ce par di coions tu e le patrie dal Friul

Christian Romanini ha detto...

grazie e o soi content di dâti fastidi! compliments!

von Ribbentrop ha detto...

Prego

Christian Romanini ha detto...

o viôt cun plasê che tu continuis a intervignî e a menâ il rost... o ricuardi a ducj cuâl che al è stât il destin di un che si clamave cussì: processât pai crimins naziscj a Norimberghe e po picjât.
compliments par vê sielt chest nickname, propit un biel esempli.

carcarlo pravettoni ha detto...

Grazie Christian per le delucidazioni storiche, però ricordati che l' abito non fa il monaco per cui non puoi giudicare (o metterla in dubbio) una persona dal solo nome che lei porta. A proposito, come si traduce nickname in friulano?
Thermo, sei in ferie?

thermonuke ha detto...

No no soi in feries.

Parce? V
Varessio di di alc?

O aj za esprimut un me parè sul post dal cinc par mil, tra l'altri, j crot, cun tonos difarents ma distes colorits di ve ancje evidenziant che un tic masse cun chest furlan le sta in efietz batint.

Dopo che un al sielgi dai "sorenoms" un tic fuarts nol jentre cun ce che al scrif....

Ancje el me rosor di barbe al e un Braun come "Eva Braun" le amante di Hitler ma no ai mai vude le fantasie, le binore conche mi fas le barbe, di srfeolami le so parussule sule muse.

El paron de sgnape Nonino si clame Benito e al fas le sgape cule trape no cul vueli di ric.

Stalin si calmave Bepo come el pari dal Signor ma nol jere cussi bon...


Comunque scherz a part o esprim el desideri che si tabaj ancje un tic di robis un tic plui nostranis, disin di majan e dulintor invecite di contanus dome di CIRF-ARLEF-SFF e Patrie.

Benintindut, in chest contest e judizi no mi permet di fa jentra i post su Pre Beline pal grant rispiet che o aj de levadure de persone ancje se in dute onestàt o scugni di che atr par gjornai, media, televisions e ancje blogs un e certe dose di retoriche sin d'e viudude.

Christian Romanini ha detto...

nickname, come che ancje thermo al à voltât al è propit sorenon.
ciert, la detule che al à doprât pravettoni e je valide, ma cuant che un al va a cirî di pueste un non cussì... nol è casuâl e al cjape un significât in plui che nol è casuâl. e di chest o soi avonde convint...

thermonuke ha detto...

Nomina sunt consequentia rerum?

Christian Romanini ha detto...

No lu sai: il non di batesim, jal dan i gjenitôrs e un sal ten.
un sorenon tradizionâl, spes a son chei altris che tal dan.
come che o disevi chi parsone: ta chest contest un nickname-sorenon un sal sielç di bessôl par regjistrâsi e o pensi che la cuestion no sedi dal dut casuâl. nol significhe che cui che si è regjistât cun chel non al sedi come chel siorut che i àn strete la golarine a Norimberghe, ma mi semee che tra tantis pussibilitâts, si podeve sielzi une altre soluzion, se propit al voleve dâ un messaç positîf.
ma e je dome une mê opinion.

ps. o ringrazii siôr pravettoni pe osservazion, ancje se no pensi di jessimi ma svantâti di nissun titul.