20 aprile 2007

Comission Comunicazion SFF

Chest an o soi jentrât dal consei gjenerâl de Societât Filologjiche Furlane. Mi àn propunût ancje di jentrâ te comission comunicazion e o ai acetât.
Miercus o vin vude la prime riunion e chest al è il comunicât stampe che o vin fat a proposit de cuestion dal contrat di servizi.

La comission comunicazion de Societât Filologjiche Furlane, convocade dal president de societât Lorenzo Pelizzo, si è dade adun ai 18 di Avrîl par elei lis incarghis internis pai prossims trê agns e par valutâ i progjets in cors e la politiche de comunicazion. La Comission e à tornât a elei ae unanimitât come president Giuseppe Mariuz, e come segretari Elio Varutti. Chei altris components a son Anna Bogaro, Anna Casasola, Renato Cracina, Elisa Michellut, Christian Romanini, Sonia Sicco.
Vie pe sentade, la comission e à esaminât diviers progjets: Cors di furlan su la web-tv regjonâl, Cors e-learning, trasmission in colaborazion cu la Rai e cun emitentis privadis, produzions e difusion dai cartons animâts “Omenuts”, redazion de pagjine “Marilenghe”.
In particolâr, la Comission comunicazion si è fermade a valutâ il gnûf contrat di servizi tra la Rai e il Ministeri des comunicazions e e à produsût cheste dure cjapade di posizion in mert al stes:
Il contrat di servizi sotscrit dal ministri Gentiloni e dal president de Rai Petruccioli al è un insult aes minorancis linguistichis, parcè che no dome e rimande ae solite comission “ae taliane vie” la cuestion des struturis periferichis che a varessin di viodi des minorancis, ma par chel che al inten lis garanziis pes lenghis minoritariis chest document al è adiriture ofensîf, stant la assolude mancjance di indicazions precisis e concretis in mert ai nivei minims di tutele previodûts no dome des normis dal Stât talian (leç 482/99 e DPR 345/2001), ma adiriture de Union Europeane. Il servizi radiotelevisîf al è un setôr strategjic pe tutele de marilenghe e chel public nol pues ignorâ in maniere cussì sfrontade i dirits linguistics dal popul furlan.
Chest compuartament al è agravât dal fat che il president dal Cda RAI Petruccioli, cuant che tal 2003 al jere president de comission parlamentâr bicamerâl di vigjilance su la RAI, al veve garantît il massim impegn pe metude in vore de 482/99 e il stes ministri Gentiloni, a Lui 2006, a pene nomenât, al veve sigurât e tornât a garantî chest impegn.
La Societât Filologjiche Furlane e je daûr a valutâ che iniziativis cjapâ par chel che al è di sô competence, e pal moment e condivît la iniziative che ents e associazions a son daûr a puartâ indevant cuintri chest contrat di servizi, includûts i pussibii ricors e la domande di incuintrâ i presidents di Cjamare e Senât par denunciâ cheste situazion grivie.

Nessun commento: