Fevelìn di autonomie pluio mancul diferenziade
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In Italie si torne a fevelâ di autonomie. Magari par dâi cuintri, ma si
torne a discuti. La Lega cu la propueste di leç su la autonomie
diferenziade e torn...
5 giorni fa
8 commenti:
Sul Messaggero di vuê:
Pagina 17 - Cultura e spettacoli
AL CASTELLO DI SUSANS
La bianca malinconia di Renato Mertens nel segno di Bartolini
La bianca e autunnale “malinconia” di Renato Mertens nel segno di Elio Bartolini. Questa mattina alle 11.45 nella cornice del Castello di Susans a Majano sarà inaugurata la mostra dedicata al poeta e scrittore recentemente scomparso, dove l’artista Mertens propone una serie di opere realizzate a partire proprio da versi poetici in lingua friulana tratti dalle raccolte Cansonetutis e Cansonetutis tiersis. La mostra è a cura di Alessandro Venuti in collaborazione con Margherita Plos e la Provincia di Udine e resterà aperta fino al 15 ottobre. In contemporanea, la galleria 3g di Udine propone “White”, viaggio nell’opera dell’artista tarcentino, che sarà invece visitabile fino al 21 ottobre. Accanto ad una vastissima attività espositiva che data dagli anni ’70, Mertens ha affrontato più di una volta il rapporto pittura/poesia, così si sono susseguiti negli anni i raffronti con Dante, Marinetti, Montale, Ungaretti e Pasolini. Le riletture di quest’ultimo, realizzate da Mertens nel 1999 e presentate in un’antologica dello stesso anno da Elio Bartolini, sono da considerarsi come l’elemento scatenante che ha portato il poeta di Santa Marizza a chiedere all’artista: «Quand’è che lavori anche sulle mie poesie?». Non è un caso infatti che la dedica scritta da Bartolini a Mertens su Cansonetutis reciti così: «A Renato da Elio, verso la promessa». Oggi, di fronte a tredici collages, a una composizione in legno e smalti e ad un dittico formato da una composizione monocroma e da un neon, Mertens mantiene la promessa. La mostra rimarrà aperta coi seguenti orari dal lunedì al sabato dalle 18 alle 20, domenica 15 ottobre dalle 10 alle 12 e dalle 16 alle 20.
Alessandro, el eror ortografic (za corèt) al è nassut cussi:
Tondo al a zirat dut il di par majan sperant di smascherami, dopo, al e vignut a viodi le mostre e lì al domandave a duçj:
"Ma Thermonuke è venuto?" Dopo ja dite a Christian:
"Secondo me Thermonuke e' venuto, ma e' venuto in incongito..."
E di chi al nas el equivoco.
Tranquil, no tu ses tu !
Mandi alessandro: o soi content che tu vedis vude tante int ae scree de mostre: o ai aprofitât de biele zornade par lâ a fâ un zirut. O passarai a viodile in setemane: o pensi che Mertens e Bartolini a meritin une visite cun calme, robe che aes inaugurazions no si rive mai a vê.
Vuê o ai stât a viodi la mostre di Renato Mertens su lis poesiis di Elio Bartolini: propit un biel progjet. Mi plâs cuant che lis arts si lein une cun chê altre: dopo dut i artiscj che a doprin imprescj diviers (Mertens, la art figurative e Bartolini, la poesie) o pensi che si esaltin cuant che a àn la pussibilitât di incuintrâsi, confrontâsi, interpretâsi. Mertens al dopre une art informâl che e interprete il visibil, Bartolini e la poesie no fasin une descrizion fotografiche de realtât, ma interpretazion. Duncje ancje la art di Mertens e je une sorte di poesie cu lis formis e chê di Bartolini e je une sorte di piture astrate che e dopre i viers al puest dal pinel par piturâ emozions, sensazions, sunôrs.
Su cheste linie o viodarès ben un incuintri di Renato Mertens cu la poesie dai Trastolons, un corint leterarie furlane moderne che e scompon lis peraulis e lis torne a meti dongje creant une gnove lenghe sperimentâl: come Renato che al scompon la materie dai gjornâi, dai cartons, dai colôrs par tornâ a meti dut dongje intun “collage” origjinâl che al torne a jessi gnove materie. Parcè no provâ?
Ocjo Alessandro che chest chi ti passe parsore come un "rullo".
Thermo sticeboris: ma ce "rullo" ?! Nol è il gno cjamp e o lassi che a lavorin chei che come Alessandro al è di timp che a stan daûr di chestis iniziativis. La mê e jere dome une propueste che o ai fevelât ancje di persone sedi cun Mertens sedi cun Alessandro. Se dopo nol ven nuie, amen: nissun probleme. Mi plaseve dome il proncipi de contaminazion tra diviersis dormis di arts e il gno resonament al jere dome in cheste linie. No mi va di metimi a organizâ events par 2 motivazions: 1) al è cualchidun altri che lu fâs e o pensi ancje ben; 2) no ai timp par fâ dut e o preferìs concentrâmi su altris argoments (o ai cualchi biele novitât inte pignate, ma e à di boli inmò un moment prin di visâus...)
Ehh ce ast di fai soi plen di malicie, pe pignate viot di no scotati un altre volte...
O statu par annuncianus el fidanzament?
o pensitu di presentati aes regjonal?
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