25 luglio 2008

Alc di lei

Al è rivât pes cjasis il gjornalut dal Comun: Majano informa (te foto la cuviertine, che no ai capît...).
La novitât plui evidente e je che al è publicât par furlan e par talian. Cul contribût de leç 482/99 il comun al à sparagnât une spese che fint cumò al veve sostignût dibessôl.
Mi spietavi une riflession plui atente su la novitât linguistiche dal notiziari, ma invezit nuie. Dut câs, us propon l'editoriâl che il Sindic di Tavagnà al fat in ocasion de jessude di une iniziative similâr, fracait chi.
Sui contignûts, o ai inmò di leilu dut e duncje no pues dî tant, se no che cheste volte no je nissune lavade di cjâfs par "saccenti" o"polemicants"...
Une piçule critiche sul intervent firmât dal grup di maiorance (ma che o lei ancje jo insiemit a voaltris no vint contribuît a scrivilu): mi à someât un tic debulut...

12 commenti:

Christian Romanini ha detto...

Il Sindic Mario Pezzetta dal Comun di Tavagnà, tal editoriâl dal prin numar dal Sfuei, insert in lenghe furlane dal notiziari comunâl Zenâr 2008

"Il SFUEI di TAVAGNÀ al è un imprest informatîf in lenghe furlane volût de Aministrazion comunâl in aplicazion de leç 482/99, che lu finanzie. La publiche aministrazion e tocje ogni dì la vite dai citadins. Ogni persone, in maniere plui o mancul direte, e à a ce fâ cui servizis publics e in particolâr cui uficis dal Comun. La publiche aministrazion e rapresente un ambit essenziâl dulà che lis lenghis minoritariis, tal nestri câs la lenghe furlane, a varessin di cjatâ espression plene. Tutelant l’ûs di cheste lenghe in ambit public si impedìs che e ledi al mancul. Ancje la Europe e dîs che la presince des lenghis minoritariis tai servizis publics e costituìs par chestis lenghis un fatôr impuartant di legjitimazion pai rispetîfs locutôrs.

La funzion di chest notiziari che al ven fûr adun cul boletin comunâl no je dome chê di “fevelâ di furlan” e di tematichis leadis ae cuestion linguistiche, ma “fevelâ par furlan” presentant volte par volte aprofondiments leâts ae azion aministrative dal Comun di TAVAGNÀ. No mancjaran intervents plui dongje a la politiche linguistiche, ma la intenzion principâl e je chê di furnî ai citadins plui informazions su ce che al fâs il comun e ce che i citadins a puedin vê dal lôr ent".

Michele ha detto...

Di ce che o rivi a viodi de foto che tu às publicàt a semearès une panoramiche dal paìs sbagliàt... Ma o puès sbagliami ancje jo...

Kencj_buana_dobro ha detto...

dopo in ca che si cjacare di razes çuetes, cumò le foto dai papavars:

Le asociazion di ideis e je adirture banal ;-)

il rompiscatole ha detto...
Questo commento è stato eliminato da un amministratore del blog.
thermonuke ha detto...

Rompiscatole ti isal scjampat l'articul che e an metut i pomars sul cuel dal fum?

I frutti dell'amministrazione?

thermonuke ha detto...

Oppure:
"come va con il cuel dal fum?"
"siamo alla frutta!"

;-D

il rompiscatole ha detto...

Eh Thermonuke sul Cuel dal Fum sarebbe il caso di "stendere un pietoso velo" Amen !

ciungam ha detto...

“Majano informa “ … il vuoto !

Da una lettura veloce del bollettino n. 1 dell’ Amministrazione, veniamo informati ( in bilingue) del.. nulla su cui gli Amministratori (tutti) si accapigliano.

Non manca un (in)volontario sense of humor quando frà Claudio ci comunica che “ ………nei vostri amministratori locali sono sempre vivi l’entusiasmo e volontà di mettere in pratica cose efficaci, semplici e trasparenti che rincuorino con ottimismo anche i più scettici…”

( a fine lettura se chiudiamo gli occhi quasi lo immaginiamo col cuore in mano….)

Ovvero vedasi rotonde e rotondette a Campos, i lavori dell’ Ospedale di S. Tomaso, l’orto botanico del Cuel dal Fum, i Centri estivi , la Consulta dei Giovani, l’idilliaco rapporto con le Associazioni e via dicendo, compresi i gemellaggi…

Lodevole appare lo sforzo della maggioranza che si impegna a ripassare il Bignami che spiega loro il ruolo ed i compiti dell’ Amministratore locale (alla buon’ora !) e straziante è l’appello ai giovani ad avvicinarsi alla politica…
Si intravedono forse le preoccupazioni per la formazione delle prossime liste ??

Le minoranze invece criticano con leggera “saccenza” le malefatte della Giunta ma non si sforzano oltre.

Il vero colpo di scena ce lo regala quel politico navigato di Serafini che, in qualità di Presidente della Commissione consultiva alle Attività Economiche e Produttive, rifila uno sganassone politico a Zonta e soci intimandogli la sveglia poiché Majano abbisogna nientemeno di un Piano di Sviluppo Strategico che la sua Commissione può fornire su un piatto d’argento
Mica poco, …ha riempito il vuoto. !!! ed avanzato la sua candidatura ad Assessore esterno !
In pratica si tratta di un aggiornamento politico del programma elettorale della Giunta che sinora, pare di capire, si è persa in quisquilie.

In altri tempi qualcuno avrebbe gridato al golpe !! (o alla bolp !!!)

Ma erano altri tempi.

liberateromanini ha detto...

ciungam perchè perdi il tuo tempo a scrivere sul blog quando, stando alla tua illuminata analisi socio-politica majanese degna del miglior Sartori, hai in tasca tutte le soluzioni? Svelati che ti votiamo in massa... (o hai già dato?)

thermonuke ha detto...

Ciungam, quindi secont te un altri di là (Lanuovamajano) che al tuche par che i viergin di cà?

L'istat passat i contats pe zonte di solidarietat comunal (salt de cuaie).

Chiste primevere le "senatrice" che e veve di fa pas cul anime dal nono che le sveave di gnot parcechè e leve a braçet cui sovietics.

Chest istat les ilazions su une pussibil risurezion di Romanin e cheste di un che al tuche...

O di ca si sta cussi ben che tocje cjapa el numar par jentra o al e un vueit pulitic cussi grant che tancj e tentin di sfuracia le clavarie par ientra autoinvidantsi.

Domenie al festival mi par che al sedi el elicotero... cui sa che non nus cali dal alt...(une vuardie?)

thermonuke ha detto...

Digression des solitis polemichis.

Simpri sul gjornalin, un aprezament ma ancje une critiche:

el zir des fontanis di susans al e pardabon biel, jo les cognos ma mi plasaress che al fos segnalat o indicat el percors un tic mior che sul articul (che forsit par sta t'une pagjne al a scugnut sei un tic sintetic).

Specialmentri le fontane rossite biele sia le font che el lagut di fur, che no je propit cussi facil di cjata.

ciungam ha detto...

caro liberate romanini,

grazie per i complimenti immeritati ed anche velatamente astiosi.
in fondo non ho fatto altro che leggere il notiziario comunale, come di certo ha fatto lei.
Quello che ho espresso sono solo semplici e criticabili deduzioni, non certamente soluzioni.
Majano abbisogna di soluzioni più articolate e benvolute.

Per quanto poi riguarda l'invito a svelarmi per rivevere i suoi voti devo , francamente, ammettere di non avere ora l'età e di non averne mai avuto in passato l'ambizione.