29 dicembre 2006

Simpri a proposit di terapie assistide cui cjans


Cualchi zornade indaûr o vevin za fevelât de ativitât di un gnûf grup che al è daûr a nassi a Maian pal disvilup de terapie assistide cui cjans (te foto, une part dal grup: tal mieç a son ancje Viviana e Jessica). Vuê ancje il Messaggero al ripuarte la notizie relative ai progjets di cheste gnove realtât.

28 dicembre 2006

Rassegne stampe

Îr sul Messaggero si fevelave di zone artesanâl e di une imprese di Maian...

27 dicembre 2006

Il pinsîr di Josef Marchet

A distance di pôc timp de sô scree, la golaine di studis sul autonomisim, edite dal Istitût ladin furlan di Coder di Sedean, e je za rivade al numar nûf: di fat al jere il 2002 cuant che in ocasion dai trente agns de muart di Fausto Schiavi, esponent di ponte dal Moviment Friûl, al jessive il prin volum dedicât al pinsîr dai grancj autonomiscj de nestre regjon. E cumò al è a pene stât presentât l’ultin, pal moment, che al à tant che protagonist pre Josef “Bepo” Marchet, om di glesie e inteletuâl come pôcs che masse adore, cuarante agns indaûr, al à lassât chest Friûl, inmò vuarfin di une figure che puedi cjapâ il so puest... (continue a lei achì).

Mostre sul Taramot

1) Maian

2) Glesie di Pêrs

3) Tal cimitieri di Maian

4) Inmò a Maian

5) I funerâi tal cimitieri

6) Condomini a Maian

7) Il biel tor e la glesie di Maian, o ce che al reste...

8) Il condomini sdrumât

9) Un miedi cui socoridôrs

10) Un femine sot des maseriisÎr di sere e je stade inaugurade une mostre fotografiche sul taramot. Si podarà visitâle fin ai 7 di Zenâr. Us visi che lis fotos a son di Zavagno, un fotograf di Poç di Codroip e ce che o viodarês nol sarà dut su Maian. Dentri de mostre e je ancje une publicazion che e fâs di catalic. Stant che mi sarès plasût viodi cualchi imagjin di plui su Maian, us ai metût achì cualchi scat che o ai cjatât su internet e che NO viodarês in mostre (cjale il sît de regjon).
O ai metudis chestis fotos soredut par chei che come me a son nassûts dopo dal taramot e che no àn viodût ce che al è sucedût tal nestri paîs. No ai voie di fâ nissune polemiche, ma o pensi che par trasmeti il spirt di comunitât a lis gjenerazions gnovis, al podeve jessi util e impuartant focalizâ la atenzion su Maian e lis nestris frazions.
E mi sarès plasût ancje vê la pussibilitât di fâ un documentari video, ma di chest o vin za fevelât...

26 dicembre 2006

Tsunami 2 agns dopo

Vuê a son 2 agns che un tsunami al à distrut e paîs e copât miârs di personis te Asie dal Sud. Grazie a une grande solidarietât, al è rivât un gran jutori par ricostruî. Achì o ringrazii Stefano Andreutti che tal indoman di chel tragjic Sant Stiefin dal 2004 si è ufiert par meti in pîts un grant conciert di beneficenze. I bêçs che o vin cjapât sù in chê sere li che a àn sunât tancj e tancj artiscj a son lâts a International Adoption che ju à puartâts ta chês zonis. Inmò grazie a ducj chei che a àn colaborât e a Stefano in particolâr.

19 dicembre 2006

Terapie assistide cui cjans

A Maian di diviers agns al è un grup di personis (te foto) che a fasin terapie assistide cui cjans: us segnali un biel articul sul Gazzettino di vuê.

18 dicembre 2006

Vinars al è consei comunâl CUN SORPRESE!

Come che al stabilìs la norme, la minorance comunâl e à convocât il prossim consei comunâl che al sarà vinars ai 22 di Dicembar dal 2006 aes 6 e mieze di sere: us fâs il link par lei l'ordin dal dì. Intant us met ancje un articul jessût vuê sul gjornâl. Lait a lei il prin coment.

15 dicembre 2006

Aniversari de 482/99

Vuê e finìs 7 agns la leç 482/99.
Vuê matine cjalant i gjornâi o ai cjatât un biel articul di William Cisilino. Lui cjatais come prin coment.

14 dicembre 2006

La musiche de Sardegne e incuintre il Friûl

Il Circolo Sardi Udine al à inmaneât "lenghe.doc", un confront tra la musiche de Sardegne e dal Friûl. Ospits il coro "Montanaru" (al è il sorenon di Antioco Casula un impuartant poete che ancje Pasolini al cognosseve), il grup folcloristic dai fruts (te foto) di Desulo, un comun in provincie di Nuoro. Pal Friûl si esibirà la Corâl di Feagne.
Il conciert al è Sabide ai 16 di Dicembar aes 20.45 tal auditorium comunâl di Felet.

13 dicembre 2006

Cualchidun al manten lis promessis e
invezit cualchidun altri al conte dome bufulis...

Cualchi setemane indaûr l'on. Renzo Tondo al à declarât denant di une sale straplene di int e ancje traviers i media, di volê impegnâsi di plui a pro de tutele e de valorizazion des lenghis minoritariis, un argoment che in passât nol veve masse aprofondît. Lui al à mantignude la promesse: lait a lei achì.
Intant lu ringrazii e o speri che al rivi ancje a intervignî in maniere concrete tes sedis li che al coventarà bati i pugns su la taule par difindi un dirit no dome dai furlans, ma di dutis lis 12 minorancis linguistichis di Italie. Ma oltri che un dirit, la cuestion de tutele linguistiche e pues rapresentâ une grande oportunitât ancje economiche: in Gales il cjamp des videoproduzions e de comunicazion televisive e à rapresentât une grande scomesse vinte di bande de minorance linguistiche galese. Ma ancje tai paîs basc o in Catalogne a son bielis esperiencis. Parcè chest no puedial jessi ancje pal Friûl e pes minorancis linguistichis dal Stât talian? In Trentin o Sud Tiröl o vin za esemplis.
Ma di chest argoment invezit il ministri Gentiloni no si vise e anzit, tal mês di Lui 2006 al prometeve une robe e cumò al fâs dut il contrari. Ce int!

12 dicembre 2006

Come il farc: no si viôt ni si sint, ma al lavore distès

Ta chestis zornadis o ai trascurât un tic il blog par fâ altris robutis che o vevi in pîts, ma intant ancje su altris sîts internet a fevelin di Maian... lait a viodi achì!

08 dicembre 2006

Il Sindic Benandant

Come che nus segnale ancje thermonuke, sul Gazetin di joibe e je une interviste a Cecotti, sindic di Udin che al declare inmò une volte di jessi un benandant. E ce âstu di dî?

07 dicembre 2006

Zornade de solidarietât

Come ogni an, a Maian la dì de Madone e je la zornade de solidarietât. E je une processio che e partìs de place e rive simpri in place dopo vê fat il zîr pal paîs. E je une ocasion par tirâ sù bêçs che dopo a vegnin dât in beneficenze: chest an ae associazion Nostro Domani e al Centri par Anzians. Un grazie ae Pro Majano e al comitât organizadôr che ogni an si dan di fâ pe meti in pîts cheste manifestazion: pocjis cjacaris e tant lavôr. No come chei che a fevelin e vonde!
Achì dut il program de manifestazion.

06 dicembre 2006

Un gnûf amì in Sardegne


Il gno blog e il blog dal furlanist a son deventâts amîs e zimui dal blog di Ivo Murgia, che de Sardegne nus dediche un post. Mandi o "a si biri"!

04 dicembre 2006

Une fevelade cun Pre Toni Beline


Pre Toni Beline e je une des inteligjencis plui vivarosis de nestre regjon. Cualchi zornade indaûr o ai vût il plasê di intervistâlu: lait a lei achì ce che mi à contât...

02 dicembre 2006

I Omenuts di Massimo Garlatti Costa

Vinars Prin di Dicembar, a son stâts presentâts i Omenuts.
Cheste e je une imagjin dal carton animât de Mattel_Fisher Price (copyright riservât) te version par furlan di Massimo Garlatti Costa. I dvd a son in vendite li de Societât Filologjiche Furlane e in dutis lis librariis de Provincie di Udin.
Ogni dvd (a son 2, pal moment...) al coste 12,50 euros, ma pai socis de Filologjiche al è il scont, baste passâ in vie Manin.
Lei une recension di Omenuts

Premis par chei di Maian

O soi propit content parcè dôs personis di Maian a àn ricevût un biel ricognossiment par om: Alessandro Zumino e Roberto Ongaro.
Alessandro Zumino al à cjapât il premi Bontât 2006 di bande de Associazione Cavalieri di Italia, che ogni àn e premie lis personis che si impegnin tal volontariât e te solidarietât. Par Sandro al è stât premiât il so impegn tal Avulss e te Protezion Civîl. La consegne dal premi e je vuê sabide aes 11 a Udin tal palaç Belgrât sede de Provincie di Udin.
Roberto Ongaro al à invezit cjapât il premi Nadâl Furlan 2006 di bande dal Circul Laurenzian di Buie, che al à volût cussì dâi un ricognossiment pe sô ativitât di scritôr in lenghe furlane. La consegne dal premi e je simpri vuê sabide aes 17 a Buie li de cjase de Zoventût a Sant Stiefin.
O ai propit gust par chestis dôs personis che a son ancje miei amîs!