12 novembre 2006

Documentari sul Taramot

O vevi proponût di fâ un dvd documentari sul Taramot: la idee no je plasude e alore nuie. Tocje contentâsi di chest piçul filmât, ancje se o speri che prin o dopo chest videodocumentari al nassi, parcè che ciertis robis no tu puedis ni scrivilis ni leilis: si à di viodilis e scoltâlis

13 commenti:

thermonuke ha detto...

Ti guiri che mi e vignut el stes fret che ti ven conche ogni tant el orcolat al torne a fas sinti.

Seben che tocs televisifs e repoertages an'd e parce no ise plasude?

Volevie sedi une robe dome su majan aul stil dal documentari di LP?

Christian Romanini ha detto...

la scuse e je che "no son bêçs e une robe cussì e coste". O sai che e coste: se une robe e je biele no tu puedis pretindi di vêle di rive jù: prove domandi ancje a Luca Peresson ce che i à costât a fâ il documentari Farcadice, ma se une robe e je ben fate o pensi che e vali la pene di jessi paiade.
La idee e jere plui o mancul chê di meti dongje dut il materiâl zirât a Maian: o vevi fat une serade cu la Cineteche dal Friûl li che o vivin presentât 3 documentaris e al jere ancje un servizi di Gianni Minà fat a Cjasesole. E po a son ducj i video8 dai privâts: in pratiche e jere une racuelte di imagjins e suns dal Taramot vivût a Maian.
Cun di plui o vevi proponût di meti dentri lis testemoneancis dai components dal Consei Comunâl di in chê volte.
Ma tocje tignîsi la gole parcè pal moment la Zonte e à decidût di no fâ il video.
Sperìn che un doman si rivi distès, ancje se magari cussì no, o varìn pierdude la ocasion di regjistâ la vôs dai protagoniscj.

thermonuke ha detto...

Quindi e mancjn i bez, no la voe just?
E le strade par cjataiu ise dome che de zonte?

(cence polemiche).

Christian Romanini ha detto...

lei lis primi 2 peraulis...

Christian Romanini ha detto...

cence polemiche...

Luca Peresson ha detto...

Cjale Thermo, jo no mi met a dâ judizis sul parcè e il parcò. E nancje o pensi di fâ un documentari su Maian o ben sul orcolat.
Ma une robe e je sigure: se no son i bêçs par fâ il documentari o crôt che e sedi une brute bausie dî che no son i bêçs par fâ "documentazion" (schedis-intervistis, puartâ in digjitâl i documents audio/video/foto, ...).
...E parcè dome UN documentari? Parcè no fâ un ciert numâr di "schedis" monografichis E un documentari.
Il probleme, dut câs, al è di rispiet de int e de memorie. Se une zonte comunâl (drete o ciampe no impuarte) no rive a vê rispiet pe sô memorie e pe sô int (e sul taramot, su le emigrazion e su l'ambient pardabon vegnin i sgrisui... no dome a Maian) no mi fas maraveis di cemût che al è stât "disorganizât" il trentenâl dal 6 di mai.
No si pues spietâsi rispuestis di chei che no si fasin domandis.

P.S.: un documentari al coste... al dipent di une vore di aspiets (int, materiâi di archivi, zornadis di lavorazion, standard video, musichis, grafiche, ...).
Plui tu âs voie di rindilu "visibil" (di vê un prodot ben fat) plui al coste :-)...

thermonuke ha detto...

Grazie pe spiegazion.
Cuindi mi sa che mancje ancje la voe e, forsit, ancje i bez.

Ma o domandavi, si podial domanda l'apogjo dome de zonte? o sonin altris stradis?

Luca Peresson ha detto...

Tipo Pittini, Sanidero, Fantoni, Tondo e compagnie?
(cfr. No si pues spietâsi rispuestis di chei che no si fasin domandis.)
O ben la Regjon?
(cfr. No si pues spietâsi rispuestis di chei che no si fasin domandis.)
O ben ... un consorzi di comuns?
(cfr. No si pues spietâsi rispuestis di chei che no si fasin domandis.)
Forsit (forsit, eh!) un aministratôr al è ancje un che si domande se un progjet al vâl e cemût cjatâ i fonts par realizâlu (cfr. "aministrâ" :-))

Renzo Tondo ha detto...

Mandi Christian, fami un plasei..... trasferisimi sul gno blog chest toc di documentari. Grazie!

Luca Peresson ha detto...

Dopo o tâs...
Te ete di youtube si varès di:
1)cjapâ su la documentazione;
2) puartale di analogjic in digjitâl;
3) inviâ i filmâts su youtube
4) pensâ a un "tagging" standard (e dopralu) per ricercje

Cjatant qualchidun disponibil a fâ un lavôr dal gjenar sore nuie (miârs di euro di lavôr di professionists) le tô idee e podarès funzionâ. No mi samee par nuie stupide ma, magari cussì no, e coste une vore di beçs compagn... nol baste vê youtube.

Jo no scherçavi su Pittini, Fantoni, Snaidero (inpresaris) Tondo, Travanut (politics).
Int che e à ricevût cetant dai furlans e podarès tornai une minime (pardabon piçule) part metint sù un progjet in cunvigne cun le Universitât dal Friûl (ma finanziât di privâts) par:

1) la racuelte di documentazion
2) la produzion di schedis e piçui documentariis
3) la imission e gjestion dal materiâl su Internet

... e vie indevant.

Luca Peresson ha detto...

... o vevi dit "dopo o tâs"!

Cjâr Nangank,

stant che jo no ai nissune intenzion di realizâ un documentari sul taramot no vorès mai dâ judizis su progjets come chel di Christian.

O ti rispuint su un pâr di afermazions:

1)
le mê no jere une acuse tai confronts dai imprenditôrs furlans. No dîs che an robât o ben no ponti il dêt cuintri di nissun.

2)
une sotoscrizion par finanziâ un documentari sul taramot dal '76 le viôt une idee decisamentri "provocatorie" (i coscj par un progjet come chest a son impegnatîfs e se cuntune sotoscrizion tu rivis a cuvierzi dome la metât di chel che al covente ce fastu?).


Dut câs, jo o crôt che un progjet di cheste fate al varès di sei prontât de suaze di un acuardi di plui sogjets economics e soredut privâts.
No par une cuistion "punitive" ma ancje, ingjenuamentri, parcè che di altris bandis dal mont si fâ cussì.
A son chei che vierzin un museu, chei che a restaurin un palaç e lu vierzin al public. Ce scandul saressial se une cuardade di impreditôrs e politics e implantàs une centri di documentazion privât sul taramot?
Ma isal cussì mostruose come propueste? Tondo stes al decît di meti il toc dal filmât sul sô blog. Al è une sfuarçadure dedusi che l'argoment lu interesse?

Cordialmetri

Christian Romanini ha detto...

Nangank, cheste e je une mail che o vevi mandât a la comission culture cuant che si veve di decidi cemût fâ un document sul Taramot: date 18/09/2006

notizie cjatade in internet
PERCORS DE MEMORIE
[CINE]
[18.09.2006] Mande la gnove a di un amì
Il Comun di Dartigne, par memoreâ il cjadalan dal taramot, al à publicât il dvd "Un fiore dopo la Tempesta", dulà ch'a vegnin proponûts dai «percors di memorie, 30 agns daspò». Il lavôr al presente lis testemoneancis di Umberto Merluzzi, di Luigi Brollo e di mons. Angelo Zanello e lis intervistis dai assessôrs ch'a an ministrât il Comun dal 1976 al 1990.


poichè nell'ultima seduta della commissione cultura si è parlato anche del progetto di documentario intervista agli amministratori del 1976 e qualcuno aveva dimostrato qualche perplessità, segnalo la notizia apparsa sul sito della Patrie dal Friûl ( http://www.friul.net/).
Faccio notare che Artegna ha circa la metà degli abitanti di Majano e che forse sarebbe il caso valutare seriamente la fattibilità di questo progetto prima di accantonarlo: è l'ultima volta per poter fissare definitivamente la testimonianza diretta di tutti i protagonisti di allora.
Una pubblicazione cartacea non avrebbe la stessa forza della voce, delle espressioni dei volti, delle emozioni raccolte in un videodocumentario.
sperando di aver fornito un ulteriore elemento per la decisione, cercherò di procurarmi anche una copia del suddetto dvd

Il 29 settembre verrà ripreso il Consiglio Comunale per la parte relativa alla seduta congiunta con i consiglieri del 1976?

mandi mandi
christian

Christian Romanini ha detto...

E cheste e je la relazion che o vevi mandât ai 12 di Setembar

Mandi a ducj
come vi verrà comunicato con lettera, venerdì è prevista la convocazione della commissione cultura.
uno dei punti all'ordine del giorno sarà l'utilizzo del contributo di euro 2.000 per un progetto culturale legato al terremoto.
quando è stata fatta domanda di contributo avevo pensato ad un filmato documentario sui 30 anni della ricostruzione con approfondimenti e ricerche di archivio e indicativamente si era preventivato un costo di 30.000 euro.
il contributo concessoci è di soli 2000 (duemila) euro e dunque risulta necessario ricalibrare le modalità di impiego dello stesso.
poichè anche nell'ultimo consiglio comunale si è parlato di dare un riconoscimento ai consiglieri in carica al tempo del terremoto ho pensato di proporre alla commissione la seguente idea.
Si tratterebbe di intervistare tutti i consiglieri comunale in carica allora (in comune abbiamo l'elenco puntuale di tutti i nominativi) e che volessero rendersi disponibili, raccogliendo così le testimonianze dirette in un documentario in cui inserire filmati d'epoca (la cineteca del friuli in una serata del 2005 aveva già selezionati alcuni servizi del tg2 con gianni minà inviato a Casasola, tanto per citare un esempio) e, perchè no, alcuni momenti del consiglio comunale che si potrebbe fare come è stato fatto a gemona in questi giorni.
si potrebbe dare un incarico ad un regista professionista e comunque dalla comprovata esperienza: io conosco personalmente Massimo Garlatti Costa, Luca Peresson, Lauro Pittini che hanno realizzato documentari di altissimo livello e che potrebbero essere contattati (tra l'altro Luca Peresson abita a Farla e recentemente ha presentato un documentario sull'emigrazione friulana "Farcadice"), ma si accettano anche altri nomi per una valutazione in commissione. Anche Riccardo Michelutti è di Susans e si potrebbe sentire, ma devo scusarmi e ammettere di non aver visto suoi lavori e dunque è necessario approfondire.
Detto ciò si tratta di valutare bene i preventivi di spesa, ma per un gesto che rimarrebbe come documento inestimabile di una pagina fondamentale della storia della comunità ritengo che si debba cercare tutte le strade possibili per concretizzare il progetto. Chiedo solo che per questa idea venga evitato il "fai da te" per risparmiare per rispetto delle istituzione e delle persone che in quel difficile momento storico si sono trovate a gestire l'emergenza.
Pertanto se ci sono altri fonti di contributo possibili (privati, eventuali convenzioni, altre fonti...), inviterei a concentrare gli sforzi su questo obiettivo: forse riusciamo a contenere le spese, ma sicuramente i 2.000 euro di cui parliamo qui non saranno comunque sufficienti e dovremo cercare altre entrate. DVD o WHS è l'ultimo dei problemi, poichè la duplicazione è l'ultima tappa del percorso: dobbiamo prima decidere sul progetto del documentario-intervista
Questa nota ve la spedisco solo per poter permettere ad ognuno di voi di riflettere in merito in vista della commissione di venerdì. ho ritenuto di spedirla anche ai capigruppo e a consiglieri esterni alla commissione.
mandi
christian