28 aprile 2006

Annuntio vobis: habemus "Giuntam"!

Come che si à let sul Gazzettino dai 28 di Avrîl, e je stade presentade la gnove Zonte Comunâl.
Jo no soi.
In consei o ai fevelât come Cjâf grup e chest al è il gno intervent che o ai fat a non di Forza Italia, UDC e AN:
"O sin chi usgnot par inviâ chest gnûf mandât aministratîf.
Chest al è il risultât des urnis, che a àn dit in maniere clare cemût che le pense la int di Maian.
Te stesse dì la int e je stade clamade a sielzi sedi la composizion dal Parlament sedi la composizion dai Conseis des aministrazions locâls: la Provincie e il Comun. E Maian al à fevelât clâr: la maiorance e sta cul centridrete (pes politichis o sin tor dal 62% e passe).
Ma al è clâr che si à di fâ une analisi profonde di ce che al è vignût fûr des elezions.
Il risultât che o vin vût a nivel locâl al responsabilize une vore il Consei Comunâl: sedi la Maiorance sedi la Minorance. La Maiorance in Consei Comunâl e à vinçût cuntun scart di dome 93 vôts e chest al à di fâ pensâ: no vin nissun alibi di chi indevant.
Ancje la composizion dal esecutîf e merte une considerazion.
La int e veve indicât in maniere clare lis preferencis dai elets. A gno non personâl e di ducj i candidâts o ringrazii i eletôrs.
Lis sieltis dal Sindic a son il risultât no dome des indicazions dal eletorât, ma ancje di regulis di compuartament concuardadis par dâ la juste rapresentance a lis fuarcis politichis: o vin di vê la onestât di dîlu!
Cumò chest esecutîf al à di lavorâ: lassìnlu lavorâ, continuant il percors passât.
Jo, par spirt di servizi al partît e par responsabilitât tai confronts des personis che mi àn dade la lôr fiducie, o ai decidût di acetâ l'impegnatîf rûl di Cjâf grup, come che mi àn domandât e cence tirâmi indaûr denant des responsabilitâts.
Cun cheste mê sielte, o declari (par chel che mi rivuarde) sierade une parentesi fate di tensions e contrascj, che cualchi mês indaûr e à viodût chest paîs protagonist de cronache.
Le sieri parcè che la int mi à dimostrât clâr e net ce che e pense di me e chest mi baste, al è clâr che Forza Italia, ma o crôt di fevelâ ancje par UDC e AN che mi àn volût come lôr puarte vôs, e je consapevule di jessi la fuarce politiche di riferiment.
Par chest no fasarà mancjâ il so contribût di sostegn e stimul pal esecutîf, ma lu fasarà in maniere atente e propositive: a son stâts condividûts i obietîfs dal program eletorâl, ma chescj a varan di jessi realizâts cun timps e modalitâts che a àn di vê come interès prin, l'interès dal paîs.
Il lavôr di grup al à di continuâ a jessi il motôr pe gjestion da la "res publica".
O concuardi cun ce che plui voltis e à dit ancje la Minorance: i partîts no àn di jessi un intric aes necessitâts dal paîs. Lu son dome se cualchidun si vise di lôr dome par vê la scuse e parâsi tes situazions di dificoltât.
Ma se la dialetiche politiche e devente stimul pe cressite, jo o soi il prin a rivendicâ cheste funzion di riferiment. E par chest mi sint di tindi une man ancje ae Minorance: che o clami di pueste cussì "Minorance" e no "oposizion".
Il statût e il regolament no proviodin come in Gjermanie la "Große Koalition", ma ognidun te sô posizion al varà di lavorâ par stimolâ la Zonte Comunâl.
E se la Minorance lu riten util, mi rint disponibil a fâmi interlocutôr par un dialic fra lis fuarcis politichis, tai confronts dal Esecutîf e de Maiorance, pal obietîf condividût de cressite dal paîs.
Cun chest o sieri il gno intervent augurant bon lavôr a ducj i elets, domandant une man ancje a chei che no àn rivât adore a jentrâ in Consei Comunâl e ringraziant i partîts e i eletôrs che a àn crodût e a crodin tal nestri progjet".

A la fin de presentazion des liniis programatichis o vin fate ancje la declarazion di vôt, cheste chê dal nestri Grup FI_UDC_AN:
"Come che al diseve il Cjâf grup Molinaro, mi rint cont ancje jo che la prime sentade dal Consei Comunâl e je une evenience particolâr: mi auguri e o ai fiducie che jentrant te operativitât si puedi concentrâsi sul lavôr concret. O torni a ribati la mê ufierte a puartâ indevant un dialic interlocutori, pal ben condividût dal paîs, ognidun te sô posizion.
Lassìn lavorâ l'esecutîf, ma stant ben atents ai obietîfs, ai timps e aes modalitâts: no in maniere passive, ma in maniere dinamiche. Se chest al disturbe, mi displâs, ma al è il gno mût di fâ.
Dite chest, a non di FI_UDC_AN o doi parê favorevul a lis liniis programatichis che o vin sintût".

2 commenti:

Christian Romanini ha detto...

par talsilensio: tu âs reson, ma jo o sai il furlan, e par latin o çueti un tic di plui, ergo "ubi maior, minor cessat" e o domandi scuse.
par furlan si varès di dî: "tal cidinôr", e no "tal silensio", che nol vûl dî nuie e al sune mancul biel, ancje se si sin intindûts distès. :-)
pes cidiliis: Fuarce Tumieç!

Christian Romanini ha detto...

pal fari: i "trombâts" pal solit a son chei no premiâts dal eletorât: ti consei di pensâ ben, prin di meti etichetis.
la int mi à za dit ce che e pense: pal rest a son fufignis, ma distès tu sês libar di dî e pensâ ce che tu vuelis.