01 maggio 2011

6 di Mai spietant il Messâl par furlan

Vuê us segnali cheste mail che mi è rivade chê altre dì.

Buine a ducj.
Us fâs savê che Vinars che al ven, ai 6 di Mai, che a colin juste 35 agns dal orcolat, o vin pensât (chei cuatri di nô di buine volontât che no àn masse voie di rindisi) che, un pôc par chest inovâl e un pôc pe visite "pro forme" dal Pape a Aquilee, al sarès stât biel e just di cjatâsi denant dal Palaç dal Vescul (Palaç Patriarcjâl) a Udin par ricuardâur ai vescui talians de C.E.I. che e sarès ancje ore che a lassassin libar il Messâl par Furlan e ancje, parcè di no, par tirâsi dongje fra di nô e cirî di stiçâ a meti fûr il nâs chei che a son dome bogns di trugnâ inte ostarie o sot de nape.
Duncje, l'invît al è par cjatâsi aes 4 daspòmisdì là che o ài dit, puartantsi daûr plui int che si rive e almancul (!!!) une bandiere de Patrie par om e, se o volês, ancje cartei cun scritis e sprocs di cheste fate: "vescui talians, lassait libar il Messâl Furlan!"; "6 di Mai: o vin fat sù i paîs, metìn adun la int!" o ancje "6 di Mai: lis cjasis a son fatis, fasìn sù il Popul!".
Al è clâr che se a son par furlan al è miôr ma a laran ben ancje par todesc (lenghe dal Pape e simpri mâl glotude dai "italianissimi") e par sloven (ca ai "....issimi" ur ven sbulium pe vite!). Chei par talian... ancje chei, se propi un nol sa a scriviju in altris lenghis!
L'apel al è di sparniçâ plui pussibil la vôs a ducj chei che o cognossês.
Almancul par un colp, no stin a pensâ: "o ài di lâ a...; " o varès di fâ..."; "mi ven par cjase..."; "il plevan mi à dit...".
NO! Pensait dome: "A Udin o ài di jessi ancje jo!", a cost di sintîlis de femine... o dal om,... o de madone... o...
A part i scherçs (che nol è tant ce scherçâ), tignît ben presint che se no si judìn prime nô di bessoi, al sarà ben dificil che nus judi cualchidun altri.
Pai particolârs, in câs, Us fasarai savê miôr setemane che e ven. Tal fratimp, fasêtmi savê voaltris ce che o pensais de pensade.

Ariviodisi in tancj!
Mandi
Sandri Pian

P.S. - Us prei di fâ zirâ cheste mail a ducj chei che o pensais che a sedin sensibii a lis cuistions furlanis, segnalant lis direzions di pueste eletroniche di vuestris amîs che a sedin disponibii a meti fûr la bandiere storiche dal Friûl pes cjasis dai paîs de zone di Aquilee te zornade de visite dal Pape (se voaltris o cumbinais i nons e i riferiments, noaltris o cumbinarìn lis bandieris).

2 commenti:

Giustino ha detto...

Mandi Christian, ho iniziato un anno fa una fatica letteraria, che spero presto di pubblicare e che parla della civiltà che discende da Aquileia, ventidue secoli di storia civile e religiosa per giungere sino ai giorni nostri e oltre. Storia e leggenda, passato, presente e futuro di questa terra, tra l’altro e senza nemeno saperlo, racconto di una visita di Papa Benedetto XVI ad Aquileia, pur ancora non prevista, questa visita si materializza in un annuncio ufficiale che nel racconto era già presente. Il Papa, cito, entrerà nella Basilica di Aquileia e avrà un malore e in seguito a ciò una visione profetica che lo turberà molto, una visione che ho fatto dipingere ad acquerello da Carla, un'artista di Buia”. Chissà, i sogni a volte diventano realtà....e in ogni caso ho la sensazione che qualcosa, in quella Basilica questo pomeriggio, succederà!
Mancano poche ore ormai e non dovrebbe mancare poi molto alla rinasciata della Chiesa fondata da Marco ad Aquileia. Una Chiesa nuova, povera tra i poveri, attenta al bene delle anime e a quello comune, piuttosto che una, dedita all'accumlazione di risorse materiali immense come quella di Roma.
Esemplificativo di questo comportamento risulta essere, tra l'altro, la pubblicità vergognosa apparsa sui Media locali, con la richiesta esplicita di una colletta di raccolta fondi tra i fedeli delle parrocchie locali per il finanziamento della visita papale.

Giustino ha detto...

Chissà se il Papa ad Aquileia avrà l'occasione di ammirare dal vivo i pavimenti musivi posti intorno alla base del campanile. Dicono molto quei tasselli colorati, ci raccontano di una spirualità diversa quella descritta nel Pistis Sofia.
Ma la Chiesa di Roma ha sempre guardato con sospetto a tuto ciò che essa non ha riconosciuto come degno di verità.
I vangeli gnostici, non sono vangeli fasulli, sono letture diverse da quelle che essa, per esclusivo vantaggio, riconosce con l'imprimatur.
Eppure, c'é qualcosa che stride nella politica prurimillenaria della Chiesa Cattolica. L'atteggiamento verso il genere femminile, per esempio, la dice lunga su come essa ha trattato l'altra metà del cielo, esludendola dal sacramento del sacerdozio.
Ma anche la regola che impone ai sacerdoti il celibato, va di fatto contro natura.
Questi atteggiamenti anacronistici e non solo questi, a mio avviso, hanno squalificato la sua azione, relegando di fatto la donna ad un essere inferiore e i preti a dei castrati.

Vorrei tanto avere una risposta dal Santo Padre a queste esplicite accuse, ma forse é chiedere troppo.