12 settembre 2007

Tui tui

Intun coment dal blog e je vignude fûr une cuestion relative ai gjats a Deveà (te foto la mê bielissime tuie, che no va ator).
O ai fat un pâr di domandis in paîs e dut ce che o ai savût al è di une riunion avonde strane li che dutis lis associazion a son stadis clamadis par decidi se al jere just destinâ une sale dal centri di Deveà par dâ ospitalitât a cualchi gjatut che nol à altri domicili.
Jo no sai ben ce che al è saltât fûr, ma mi semee che ni pal ben dai gjatuts ni pal ûs che al è previodût pai centris sociâi, al sedi just che chestis besteutis a sedin tignudis ta chest puest.
E no mi semee nancje just disturbâ la int par fevelâ di une cuestion come cheste: forsit plui di cualchidun al à alc di miôr di fâ.
Ma o podarès no vê vût une informazion corete e o domandi cualchi informazion di plui se cualchidun dai letôrs al cognòs cualchi particolâr di plui.
E su ispirazion di Thermonuke, us met une robute di scoltâ...

23 commenti:

thermonuke ha detto...

Insome come che si dis un altre "gjatarie"?
E di chej chi cui si visial? Tu no sigur

Christian Romanini ha detto...

thermo
ogni tant o ai come il suspiet che tu mi sotvalutis... ;-)

thermonuke ha detto...

1979 tu vevis doi agns!
ma no ti sotovaluti...

pai gjats o propon une soluzion bielissime: trasferinju ducj tal ospedal di san tomas, e cjatarin une destinazion consone al sìt, ej tuis si cjataran benissim a spiça les ongulis sul pedrat e si sparagnara une cariolade di beçs!

Tu e el "zio" e lareis ogni tant a puarta un pocjis di crochetis tant par mantigni el leam afietif cul sito.

bertoldo ha detto...

Altro che crisi....e accuse tra maggioranza e opposizione ...
I gatti hanno mobilitato Sindaco,Vice Sindaco, Assessori ed i capigruppo.
Sono veramente emuli dell'esempio francescano.
Siamo proprio in un bel gattaio!

Venusia ha detto...

ma ce biele tuie che tu âs!! =)

thermonuke ha detto...

nus fatu viodi la to? =)

Jeur ha detto...

eh... thermo... tu saresis tu che tu sgjaulis dopo!!!
Dut ben thermo... le di un poc che no scrif ma mi ieri smenteade la password... i no soi tant pratic.

Jeur ha detto...

Mandi ancje a Romanin sennò si uffint... :)

Christian Romanini ha detto...

Mandi Jeur,
bentornât!

pe ninine:
se tu vuelis, te presenti!

par thermo:
no stâ a fâ il "gjat muart"...

Venusia ha detto...

thermo, jo no ai gjats e comunque le me gjate le mostri dome a cui che disi jo...

Jeur ha detto...

Ben dite Ninine, no sta fati meti sot... (par Thermo: neancje parsore!!). :)
A Osof e vevin risolt il problema da gjas.. e vevin viert un ristorant cines... neancje un gjat a tor e se tu savesis ce cunins che fasevin!!!

Christian Romanini ha detto...

Orpo ninine, ce caratar! Thermo, mi sa che tu âs cjatât chê che ti sisteme :-P

Par Jeur... grazie pe segnalazion: o ai dite che che al è miôr polente e frico!

thermonuke ha detto...

Christian ce ajo dit?

Stevino tabajant di gjats o no?

A majan si mobilite un cumun par tre gjats, jo o fas une batude e subite pronts.

E dopo jo o soi el malicios, el dietrologo, chel dai doplis sens, o ai dome dit che mi plasin les gjates, pussibilmentri netis, cul pel ben curat, cul pel di ogni color, no masse lunc e no griso.

Plui inocent di cussi... o no?!

;-D

BLUES F.C. ha detto...

mi has tirat in bal!
Mandi mandi Christian, però il gjat in umid mi han dite che lu fasevin ben! eh eh
Ancje se a mi mi plas gjuià cun pallina!

thermonuke ha detto...

Mandi jeur, dut ben grassie, e tu, scuse ma mi eri smenteat di saludati.




Christian, par torna in argoment, si saial nie daj gjats di majan?
no saran lats a cjapa les quaies che saltavin no?

isis ha detto...

ciao.
Sono isis( qualcuno mi conoscerà già per le ultime elezioni) comunque se vuoi posso darti io qualche spiegazione sui gatti visto che sono una dei "diretti interessati".
Dopo aver fatto domanda per una stanza a scopo ricreativo tre anni fa io e il gruppo che si riuniva nello stabile abbiamo chisto al Sindaco di poterci prendere cura di una gatta trovatella (salvata da un avvelenamento) e fatta partorire in uno studio veterinario a nostre spese.
Il Sindaco, come noi, si è impietosito e ha acconsentito allo svezzamento dei 6 gattini.Successivamente ci siamo adoperati per darli via ma erano restati 1 gattino e la gatta.
Abbiamo fatto un altra richiesta al Sindaco (visto che eravamo ogni giorno nella stanza) se potevamo tenerli ovviamente adoperandoci a mantenerli a spese nostre, ad accudirli meglio che a casa nostra(visto che la struttura è comunque comunale)e a provvedere (COME è SUCCESSO) a spese nostre diveterinari e cure.
I gatti escono ogni giorno, hanno minimo 4 visite al giorno, il mangiare più indicato e quanto serve.
Tutto questo è "andato bene" per più di tre anni......e tutti ne erano al corrente tanto più che circa 2 anni fa i vigili(stranamente poco prima delle elezioni....)hanno fatto a nostra insaputa un controllo all interno della stanza per valutare la situazione.
La cosa è stata documentata da fotografie che hanno provato l'igiene e la salute dei gatti.
Ora la bufera!
Non si capisce ancora bene il reale motivo visto che la stanza è tutt ora adoperata e le nostre abitudini nei confronti dei gatti non sono cambiate..anzi se possibile con l'esperienza sono migliorate..
Ora siamo costretti a levare gli animali dalla stanza in tempi brevi sebbene non dobbiamo lasciare libera la stanza(quindi non per motivi di spazio o di diverso utilizzo) ma solo perchè i gatti non possono stare li.
Che sia giusto o sbagliato tenere due gatti in un centro sociale può non essere condivisibile ma in questi 3 anni hanno vissuto li e mi ripeto, in ottime condizioni e senza dare fastidio a nessuno (tanto che san martin è sempre stato fatto anche in quella stanza).
Ora sono abbandonati alla loro sorte..purtoppo in casa non li possiamo tenere...dobbiamo metterli in una strada???
e poi facciamo le pubblicità, a spese dei contribuenti, chi abbandona gli animali è un bastardo??
Mah..e la pet therapy dove la mettiamo?è da ricordare che oltre a noi grandicelli si era instaurato un rapporto di perfetta armonia con i bambini del posto che venivano a prendersi cura di loro. Hanno anche scritto delle letterine al sindaco perchè restassero ma nulla è servito..
E' ovvio che un centro sociale non può essere dato per tenere animali ma in questo caso non è stato questo il principale motivo.
Prima ci riunivamo noi,poi abbiamo inserito i gatti e adesso seguitiamo a farlo come sempre.
Se in un futuro non si permetterà di introdurre animali nei centri di aggregazione(visti questi precedenti)il problema non sussisterà più ma ormai che si era data la concessione per questi era giusto continuare il cammino intrapreso perchè comunque non sono oggetti e non è giusto che soffrano.
ti chiedo scusa per essermi dilungata in questo modo ma capirai che come parte "presa in causa" mi sentivo di spiegare bene le cose ed è stato anche uno sfogo.
Scusa anche se non ho scritto in friulano (vedo che è di rito :) ) ma anche se lo parlo abbastanza bene non sono capace di scriverlo.
Se hai un idea per il bene dei gatti sono qua.
Buona giornata.Isis

Christian Romanini ha detto...

Mandi isis
grazie pal coment, e no tu âs di scusâti se tu scrivis par talian: lu capìs ancje chel e nol è un rituâl se jo o scrîf par furlan... mi va di fâlu e vonde. Ma la cuestion e je une altre... i gjatuts.
Secont me a son doi i aspiets: un chel dal cûr, chel altri chel dal cjâf.
Vê dûl al è un sentiment che o pues capî e a ducj i è capitât, ma i problemis a van gjestîts in altre maniere. Jo o pensi che il gjat al sedi une bestie che no pues stâ sierâde, ancje se al semee che no sedin altris soluzions. No pensi di jessi semeât chel che al à voie di butâ lis bestiis suntune strade, ma o riten che il centri sociâl nol puedi trasformâsi intun ricovar par gjats sbandonâts: a son normis specifichis par struturis come chestis, ancje se intun prin moment di puedi fâ dûl un gjatut. E po ancje tu tu âs dit che a cjase tô no tu puedis tignîju, ma intun locâl dal comun invezit si podarès fâ dut? No crôt... No sai parcè che e je vignude fûr propit cumò cheste facende, ma jo le ai savude parcè che tante int si è lamentade di cheste situazion e no tant pe ocupazion de stanzie, ma pe situazion dai gjats in se.
E po ancje su la concession de stanzie o ai cualchi dubi: mi semee che no sês une associazion costituide che e à dibisugne di une sede come che al sucêt a altris grups. Mi semee che o sês un grup di amîs: se no je vere, corezimi e ti domandi scuse fint di cumò. Al è legjitim che i centris di agregazion pai zovins a sedin doprâts di zovins, ma che 4 citadins a vedin un ûs scuasit esclusîf di un locâl public, se tu permetis, no mi sta tant ben: alore ducj a podaressin pretindi di vê une clâf di une stanzie dal comun... no ti parial? Un doman cualchidun al cjate un cjaval e al domande al comun se al pues metilu sul cuel dal fum a passonâ... e magari si fâs fâ ancje un box... a part lis barzaletis, dut chest no mi semee tant just.
dut câs, o speri che pal ben dai gjatuts, chescj a cjatedin une altre sistemazion.

Christian Romanini ha detto...

une ultime robe... tu tu scrivis:
"Dopo aver fatto domanda per una stanza a scopo ricreativo tre anni fa io e il gruppo che si riuniva nello stabile..."

Cemût vêso vude la concession de stanzie? No mi visi se al è un at uficiâl... puedistu dâmi cualchi sclariment par visâmi? grazie

thermonuke ha detto...

Parce un che al ame tant lis bestis no lis ten a cjase so?

Le idee dal ristorant cines mi stice però...

Sul cuel dal fum e son za stades fatis avonde bestialitas, lasse sta chel puar cjaval che se al ven ju de bande sbaliade si creve dutis cuatri lis gjambes.

Christian Romanini ha detto...

Thermo, chê dal cjaval e jere dome un esempli

sul amôr per bestiis, o soi dacuardi cun te...

Christian Romanini ha detto...

e intant o ai presentade une interogazion par savê alc di plui...

isis ha detto...

Ciao
I gatti che vivono in un appartamento sono chiusi 24/24 quelli li no..senza contare che all'interno hanno di tutto e di più.
Concordo (e l ho detto da sempre) che l utilizzo non è corretto ma io non mi intendo di leggi, di permessi ecc..ho fatto una domanda e ho avuto una risposta..
non sono stata tanto ad indagare tra decreti, leggi numeri ecc perchè non saprei nemmeno da dove iniziare..vedo tante cose in giro per l'italia sui "centri sociali" e pensavo che 2 gatti non potessero dare problemi.
Anche io ho sentito diverse lamentele su questa storia ma ho avuto anche il perchè..diverse persone si lamentano del fatto che ci siano 2 gatti in uno stabile e i loro figli non possono avere un posto dove giocare col pongo,fare i compleanni ecc..
Gatti o non gatti non lo potrebbero fare cmq visto che cè un altro regolamento dietro con prezzi troppo alti per certe persone del posto..
Sinceramente cè un mal contento generale sulla direzione di majano stessa e poi dell'utilizzo dei centri sociali..
Comunque noi non eravamo/siamo un associazione.Io e un mio amico ancora un 4 anni fa abbiamo chiesto al Sindaco una stanza per ritrovarci,ballare,ascoltare musica,guardare tv ecc ecc e quella c è stata data con l'impegno mio e dell altra persona però come "stanza riservata al Sindaco".
Altro non so..tanto più che non avevo nemmeno 18 anni al tempo figurarsi se potevo pensare che al giorno d oggi sarebbero successi certi problemi.
Purtroppo non avevo ancora ( e non le ho tutt ora) le malizie e i sotterfugi per i "giochi di interesse " e quindi mi sono sempre fidata e accontentata della parola..
Errori lo so..
Comunque è facile dire chi ama i gatti se li tiene in casa..io ne ho una da 10 anni in casa e ho provato più volte a farli convivere ma non c è niente da fare così i miei amici che hanno già diversi animali o per altri motivi non li possono tenere.
Avevo già precisato nell'altro intervento che è ovvio che se una persona arriva in comune non può chiedere di tenere animali..è stato un caso "a parte" questo ritengo..
Si fanno una marea di cose che non andrebbero fatte nella vita però quando riguardano "noi stessi" possono andare bene..
Se io avessi saputo a suo tempo che non era legale una cosa del genere non l avrei fatto ovviamente!è da aprile di quest anno che sono iniziati i problemi e visto che non capivo perchè per tre anni andava bene e adesso di punto in bianco no ho voluto continuare e insistere fino a che non ho avuto l ordine tassativo di levarli...
Senza l ordine di consegnare la stanza però...!!!
Non volevo comunque sollevare ulteriori questioni..ho saputo che volevi saperne di più e io ti ho solo informato..per me la "faccenda" è già finita il giorno della riunione ora mi interessa(come da sempre) solo il bene dei gatti..di trovagli una sistemazione...il resto sinceramente non mi interessa più..
Mi sento di aggiungere che se a qualcuno interessava della sorte dei gatti avrebbe trovato anche una sistemazione per loro e non solo la minaccia di sgombero o delle incostruttive chiacchiere..nessuno ha mai parlato di salute dei gatti di cure ecc ma solo di leggi e di centri sociali..
Le poche volte che ho sentito menzionare i gatti era solo per fare scena, menzionando i soliti "luoghi comuni" con un finto interesse.
Ripeto che i gatti sono seguiti da veterinari che hanno visto e sanno dove vivono e come.
Detto questo se vuoi altre delucidazioni chiedi pure ma (senza offesa) non voglio che dei semplici chiarimenti (a cui appositamente non ho dato nomi e cognomi)creino nuove polemiche..
Ti prego di dirmi subito se hai "altre intenzioni" perchè non è nel mio interesse.
Ciao

thermonuke ha detto...

Par me al e clar che nol e clar!!...
Nol e clar a Isis e ae int ce che servin i cientris sociai,
forsit nancje in comun, seben che o vin:

un asesor ai rapuarts culis asociazions

un aes pulitiches social

un al sport e timp libar

un ales politichis dai zovins

un regolament comunal

cuindi, se o soj un zitadin, une asociazion, un zovin, o ai une ativitat social, cultural o vares di ve dome l'imbaraç de sielte par une rispueste.

E o lei che doi e domandin une stanze e je dan cul impegno che je une sale riservade?
quella ci è stata data con l'impegno mio e dell altra persona però come "stanza riservata al Sindaco".

Mi displas par Isis, che o crot in buine fede, ma o soi veramentri content che sedin estints i dinosauros, pense se e ves decidut tal fratimp di adota un T-Rex!

O pos di che a int di me congossince, par tant mancut, el ex vicesindic, un anut prin dai 4 agns fa sore riferits, al a tirat su un polveron che diu nus liberi...


Ma di centris sociai si ere za discorut
chi e ancje
chi