04 aprile 2008

Cun Piuzzi par Fontanini President

Îr di sere o ai stât a Sant Denêl a un comizi di Pietro Fontanini cui candidâts conseîrs pe Provincie di Udin: Pietro Bosari (Udc), Mauro Fornasiero (Lega Nord) e Adriano Piuzzi (Pdl) (te foto).
Al à viert Bosari, che al à fevelât de sô esperience aministrative, ma le à fate un tic lungje e no mi à entunsiasmât. Po dopo al à cjapât la peraule Fornasiero che al jere pardabon emozionât, ma mi à fat simpatie: e je la sô prime corse eletorâl impuartante e tal so program e je la intenzion di puartâ dedizion e impegn te azion aministrative cuntun voli pai plui debui.
Ma i intervents che mi à plasût di plui a son stâts chei di Adriano Piuzzi e Pietro Fontanini.
O pensi che cuant che un candidât al presente no dome un curriculum e une esperience, ma ancje la passion e la voie di fâ inmò tant come lui, no esistin discors di part: Adriano Piuzzi al è une garanzie par dute il nestri teritori, parsore dai schieraments, un om di votâ sedi di chei di centridrete, sedi di chei di centriçampe. Sociâl, politichis pai zovins, atenzion pal mont des ativitâts produtivis, pal teritori in gjenerâl e ancje une conferme par un impegn a pro de lenghe furlane, che la Provincie e à simpri vût ta chescj ultins agns "e che e à di restâ un pont impuartant tal program" al à dit Piuzzi.
A la fin il candidât president Pietro Fontanini al à fat il so intervent: par furlan.
Un che al à fat il sindic, il president de Regjon e il parlamentâr nol à bisugne di tancj coments: prime al à ricuardât la fieste dai 3 di Avrîl e il significât, ripuartant lis peraulis di pre Checo. Dopo al à fat un resonament gjenerâl su la situazion politiche metint in evidence la situazion di gjenerâl dal stât e po al è jentrât te cuestion provinciâl: da la voie di tornâ a partî dopo un episodi no facil, a la necessitât di otimizâ la azion de provincie in setôrs delicâts come chel de scovacis ("La nestre e je brave int e e pues dâ risultâts bogns cu la racuelte diferenziade: par chest e va premiade e ce che si sparagne al va tornât a la int che e varà di paiâ mancul tassis pes scovacis", al à dit Fontanini) o chel dal lavôr e de formazion.
La conclusion: "Fuarce Friûl"!
A la fin mi soi tirât dongje e o ai vût mût di fevelâ cun lui de cuestion dai sportei linguistics e si è dimostrât interessât e al à preseât lis mês peraulis.
Sì, o soi propit convint e content di votâ pe provincie: Adriano Piuzzi par Pietro Fontanini president.

10 commenti:

Luca Peresson ha detto...

Ma no ai ancjemò capît une robe.
Cui votistu pe province?

thermonuke ha detto...

Jo invecite, e le brute cuistion sucedude cul cas Strassoldo mi a inmo di plui convint, o pensi simpri plui che le Provincie e sedi un ente inutil, un dopolon di cjiadreis pulitichis e di comeptencis che podaressin sedi gjestides di altris ents, le regjon in primis.


Visto el disastro che nol e stat risolt des scovacis come prin esempli, visto les cundizions des stradis par continua, visto ei dubits te mior de ipotesi se no les inchiestis che e an rivuardat certs contributs, o riten di invida chei che son d'acuardi cun me a da une man al moviment di opinion che al volares suprimi cheste inutil aministrazion: NO RITIRANT LA SCHEDE, si po fa e al e un biel gjest dimostratif une afluence plui base di altris votos, plui di une schede nule.




Un altre robe:
mi a fat volton di stomi viodi imbeletà dutis lis stradis provincial di un cartel indicatif dal ent competent (sule osovane an podeis viodint, ma ancje a majan ae fin di vie zorutti lant a cjasesole se no sbagli):
un cartel bocon, maron, di un metro e miec par un metro cun doi biei pai di sustigniment cun scrit parsore ce strade che je, provincie km e vie indeant.
No crot di esagjera se o riten che tra serigrafie, lamiere, doi pai e le pose in opare un cartel al costi un miar di euros o ju di li.
Al sares stat un spot plui inteligjent se e vessin taponat les busis tal asfalt!


Par fini dos domandutis:
1. chel tenaron di Fornasiero difindaral i plui debui cul doberman?



2. con che tu disis A la fin il candidât president... ...intervent: par furlan.
Un che al à fat il sindic, il president de Regjon e il parlamentâr nol à bisugne di tancj coments... ...la conclusion: "Fuarce Friûl"!
, vino di concludi che tu garantissis che il Furlanisim DOC al derive dal curriculum sindic, il president de Regjon e il parlamentâr


O stoio tabajant di teologje....

The Bourne ha detto...

Condividint el post di thermonuke, e je propite vere che chei cartei e son propite di bant. Parcè metti in evidence ed esortà une strade cun tun cartel di dimension apocalittiches quanche dopo par la fin a cjasesole e bale dute le machjne cun les buses che son. Al sares stat mior ca vesin scrit: "SP 46" e une legende che dises: "una buca SemPre ogni 46cm". Ce biele gestion dai bes de comunitat.(Cun Piuzzi Assesor)

Luca Peresson ha detto...

Mah, Thermo.
Jo cheste volte o soi dal dut in disacuardi cun te. No si puès gjeneralizâ la cuistions dai ents mezans.
Intune realtât come il FVJ, par esempèli, jo o viodarès cetant impuartant il nivel provinciâl. Mi samee che tu sedis daûr a doprâ la manarie par fâ il pedicure. Atent ai dêts...
Insom, sul discors des scovacis, ma ancje sul discors ambientâl, no stin a sconfondi il "savê fâ" cul "podê fâ".

Ma jo continui a no capî cui che al vote Christian ae provincie... al vares di jessi plui clâr... magari cuntun post un fergul plui... lunc.

Christian Romanini ha detto...

Luca, menistu il rost? ;-)

Luca Peresson ha detto...

Jo? Noooooo! E quando mai?

Sint, tu che tu sês un grant amî e colaboratôr di Tondo, sastu par câs cui che al è il so responsabil pe comunicazion inte campagne eletorâl? Dopo la idee di Telefriuli e devente une informazion interessante. Forsit al è un gjeni (par il moment incomprês, almancul di me).
Ah, visilu ancje che se la stesse persone si presente cuntune tace plene di un licuit dal odôr " particolarmente ripugnante" che NOL STEDI a bevilu. A dut al è un limit.

E dopo, scuse, cui votistu pes provincials?

thermonuke ha detto...

Luca,
no sta dilu a nissun, ma fonts risevades e disin che al votarà par...

Luca Peresson ha detto...

Cumò o ai capît Thermo. Graciis di cûr.
Beh, nol è migo nuie di vergognâsi.
Thermo, ma pardabon vino Obama pe province?

thermonuke ha detto...

obama chest?

Furlans de diaspore ha detto...

"Scusait OT"

Thermo, se tu sintesis ce cal "pastôr" di McCain al dîs sui Catolics e i non "evangjelics".....

"You ain't seen nothing yet! "