14 luglio 2006

Un ucielut mi à contât...


Le savêso la ultime? Al semee che cualchidun (e no sai cui) al sedi une vore infastidît di chest blog. No lu riten une robe che e funzione, anzit e je une robe che e fâs dan.
Jo no sai se cheste robe e vâl o no vâl, se e covente o se no convente, se e plâs o se no plâs... Dal sigûr no plâs a ducj... e se mi domandin di sierâlu?!? Ce pensaiso?
Dut câs cumò o vierzìn une piçule lotarie, chel che mi jude a capî al vinç une foto dal Cuel dal Fum: cui podaressial jessi chel che i ven il mâl di panse cuant che al ven a lei achì?
Dut câs domenie la foto dal Cuel dal Fum e rive chel distès...

52 commenti:

Anonimo ha detto...

al siararès un dai pôcs puescj dut par furlan su la rêt. E za chist e sarès une grande piardite. Par cui, ancje se ogni tant no soi dacuart cun ce che tu scrivis, tire indevant instes. ducj an al dirit di esprimi lis ideis inte lenghe dal cûr
mandi

Anonimo ha detto...

ah comunque jo o metares un leam ca a sinistre a la Vichipedie par furlan ;)

Christian Romanini ha detto...

dite e fat

Anonimo ha detto...

i pensi che chest blog al sei un moment di confront important, propit parce che si cjate int che le pense in maniere diffarente..satu che gust dasi reson un cul altri, e tabaasi intor..!
guai a chel cal tocje el blog!
christian, ma parce no fatu tu dai nons..? parce spetitu che sedin i blogarins a vigni fur cun chei nons che tu tu cognossis cun ogni probabilitat gia'..? no mi par un attegjament di grande onestat intellettual..

mandi,
mario

Christian Romanini ha detto...

Mandi Mario
jo no fâs nons fintremai cuant che no ai la ciertece. Mi riten avonde trancuil e no met ator nons cence jessi sigûr. Cuant che o varai elements par fâlu (elements sigûrs e no cjacaris) o fasarai no dome i nons, ma ancje i cognons (e no dome achì). Grazie pe tô opinion e se o vin voie di fevelâ di onestât inteletuâl, o pensi che al vignarès fûr un biel dibatit...

Anonimo ha detto...

Ciao Christian! Sono nella tua medesima situazione solo che io ho dovuto chiudere il mio blog per una presunta violazione dei diritti d'autore (ho inserito un logo nel mio blog che pare essere registrato). Chi mi ha costretto a chiudere ha detto che o pubblicavo una lettera da lui scritta e da me firmata (in nessun modo espressione delle mie idee) o mi sarei beccato una denuncia per i motivi di cui sopra. La verità (confessatami da chi mi voleva denunciare) è che ho scritto delle verità, magari mal interpretate, ma comunque delle verità. A monte di tutto questo approfitto del tuo spazio (visto che uno mio non c'è più!) per dire due cose:

1)deve esistere un limite alla libertà di pensiero nel redigere un diario virtuale?

2)secondo voi farei bene a presentare una contro-denuncia in quanto sono stato "ricattato"?

3)esistono degli "abusi di libertà" costituiti dal calpestare i piedi a persone dagli appoggi molto forti?

M.

(perdonatemi se non sono stato chiaro e se non ho scritto in friulano)

Christian Romanini ha detto...

Mandi M.
Prie robe nol covente scusâsi se no tu scrivis par furlan: o capìs ancje il talian... ahahah! Dut câs lassant pierdi lis batudis, ce che tu âs scrit al è une robe pardabon brute. Bisugnarès viodi cuale che e je stade la violazion che ti è stade contestade. Cui dirits di autôr nol è tant ce scherzâ, ma lis menacis a son une robe brute e mi displâs se ti àn fat sierâ il blog. Dut câs ti fasarai lei une robe che o ai cjatât cualchi zornade indaûr.
sul pont numar 1) se no si ufint nissun, no puedin jessi acetâts limits ae libertât di pinsîr!
sul pont numar 2) bisugnarès viodi ce che ti è stât dit e se a son i tiermins par une cuintri denuncie, ma stant che no ai avonde elements no mi sint di conseâti di moviti, almancul pal moment;
pal pont 3)no je la prime volte che se tu pescjis cualchi "pît grues" al sucêt che dopo tu pais lis conseguencis. Ripet: no sai ce che al è sucedût, ma no mi semee just se ti àn sierade la bocje.

Anonimo ha detto...

Grazie per la risposta ed il post. Il mio è un caso diverso: prendiamo due paesi A e B. Gli abitanti di A pagano le tasse, quelli di B no! Io abito ad A e (scocciato) scrivo un post nel mio diario virtuale, con la foto del logo di A, in cui invito gli emigranti ad andare ad abitare a B, perchè è a loro conveniente! Nel far questo vengo ripreso dal sindaco di A che mi dice "o neghi quello che hai detto, firmando quello che io ho scritto col tuo nome, o ti denuncio per aver fatto copia/incolla con il logo del mio paese". La sostanza è quella che già conoscete: mi si accusa di aver invitato la gente a fare i furbi e si cerca di insabbiare un caso vero facendo leva su una infrazione che nulla ha a che vedere col caso stesso! Io non posso credere che quando un cittadino solleva una mancanza di un qualcuno molto forte la risposta è "nega quello che hai detto o te la faccio pagare!". Se questo è il modo di affrontare i problemi siamo ben lontani dal parlare di libertà...

e scusatemi di nuovo per lo sfogo.

M.

Christian Romanini ha detto...

Cuant che o ai let ce che tu âs scrit no volevi crodi! Ti doi une idee: mande une letare a un gjornâl locâl fasint nons, cognons e spiegant il probleme. Sta atent a no fevelâ des minacis parcè che se no tu âs testemonis e je la tô peraule cuintri che dal sindic di A. Su la cuistion dal steme dal comun, no sai se al pues fâti alc ma par evitâ fastidis, gjavilu e torne a vierzi il blog. Dopo tu puedis clamâ il segretari comunâl di chel comun e domandâi se al jere pardabon un probleme. Pal discors des tassis, no sta fâ polemichis, ma segnale cheste robe: mâl che ti vadi, ti daran une rispueste sclarint parcè che la situazion e je cussì: no pensi che nissun al puedi però sierâti la bocje in chest câs. Prove domande ancje un altri parê, magari ancje a cualchi altri segretari comunâl o cualchi legâl. A mi mi semee che chel sindic di A al vedi esagjerât e che nol podi fâ cussì...

Anonimo ha detto...

Christian, O ai voe di gjua le "lotarie"... e o provi a tirà a induvinà....
Par càs isal qualchidun che ti ul meti un Claut ...?? e non Zonti nuje atri...
(P.S. ce si vincial dut cas in cheste lotarie..???)

Christian Romanini ha detto...

Lis indagjins a son viertis e o soi daûr a viodi di cjatâ fûr cualchi non. No sai cui che al è. Pe lotarie come che o vevi scrit: no si vinç nuie di particolâr, se no altri si fâs in maniere di difindi l'art. 21 de Costituzion Taliane...

Anonimo ha detto...

Forsite al da fastidi el to furlan!
E son chei de Filologjoche!

Christian Romanini ha detto...

A chei de Filologjiche nol dâ fastidi il gno Furlan: o ai verificât e cheste e je une des pocjis ciertecis.
O fâs cualchi domande: cuale podaressie jessi la cause di chest fastidi? Parcè fevelâ des robis al infastidìs? Parcè dâ ae int la pussibilitât di esprimisi al pues deventâ un probleme par cualchidun? E tornant a bombe su la cuestion: a cui puedial dâ fastidi?

Anonimo ha detto...

Christian, el Kondor des ore 10.05 a lè un batocjo, une dindie e nò el Kondor ver !!

Anonimo ha detto...

Aldomandave se je le
Filologjche?

Ufiel!

thermonuke ha detto...

Prodi?

thermonuke ha detto...

Sal e tra i aversaris, beh, spietital, ancje se no son nemis.
Ma jo o crot c'al sedi tra i toi colegas visto che tu pendis un tic di che altre bande ultimamentri.

Eben, tu ses il cjaf group indercciu no se no che raze di cjapitani setu?

thermonuke ha detto...

Ustie el art. 21 de costituzion.
Ancjemo le costituzion.
Eh tu ses furbo, ancje ei mesagjos subliminai tu mandis...
Dai fs i nons se tu as coragjo che tu ju sas!

Christian Romanini ha detto...

thermo, no ai ben capide la afermazion "tu pendi di chê altre bande"... par chel che al rivuarde la provocazion "indreciju, se no ce cjapitani sêstu" mi fâs un tic ridi, stant che il sisteme eletorâl di cumò al à ben svilît il pês dal consei comunâl e dai siei components: e tu che mi semee che tu sês une persone informade e atente tu veressis di jessiti inacuart di chest gambiament rispiet a cuant che prime dut al passave pal consei, no?

thermonuke ha detto...

Sotu un capogrup di partit o no?

Pal discors di penda mi par che a sedi avonde juste le considerazion gia lete che forsite tu (no bessol) tu ti sedis un tic lasat cjapà de esuberant personalitat e presince di qualchidun de oposizion lassanti un tic strumentaliza.

Jo o pensi che come cjaf grup tu vedis acetat di visti une mae cu la fasce di cjapitani (par dile cul balon che cumo al use)tra l'altri dopo che l'alenador ti veve mitut in tribune.

Al e' un tic strani visto il to ruolo vioditi ogni tant a fa el tifo pai Frances.

Tu tu as el dove di guja pe Italie e casomai guidà la scuadre se si piert.

Se no tu vevis di metitit tal "gruppo misto" dai amators.

Dopo si po ancje discuti dal alenador, che prin dal giuc bisugne fa el grup, des convocazions justis o sbagliadis....etc...

Ale fin e ses la me Italie, visto che us ai votat, fermo che no simpri a mi mi plas come c'o gjuais.


Mi displas che qualchidun al consideri les robes "ineluttabilis" come el destin, el cuel si scuen fa cussi, la rotonde ancje? l'ospedal?
e ogni critiche, un semplic no mi plas, al sedi interpretat come posizion ambigue.

O ai derìt di aplaudi o critica ancje se a cualchi to compagn no j plas e si siere in silenzio stampe.

E cun chest o speri di sedi stat clar ancje cun cui che talvolte al passe sul blog visto che la me identitat aromaj no je el segret di Fatima!

Anonimo ha detto...

Art. 21 della Costituzione

Tutti hanno diritto di manifestare liberamente il proprio pensiero con la parola, lo scritto e ogni altro mezzo di diffusione.

La stampa non può essere soggetta ad autorizzazioni o censure.

Si può procedere a sequestro soltanto per atto motivato dell'autorità giudiziaria nel caso di delitti, per i quali la legge sulla stampa espressamente lo autorizzi, o nel caso di violazione delle norme che la legge stessa prescriva per l'indicazione dei responsabili.

In tali casi, quando vi sia assoluta urgenza e non sia possibile il tempestivo intervento dell'autorità giudiziaria, il sequestro della stampa periodica può essere eseguito da ufficiali di polizia giudiziaria, che devono immediatamente, e non mai oltre ventiquattro ore, fare denunzia all'autorità giudiziaria. Se questa non lo convalida nelle ventiquattro ore successive, il sequestro s'intende revocato e privo di ogni effetto.

La legge può stabilire, con norme di carattere generale, che siano resi noti i mezzi di finanziamento della stampa periodica.

Sono vietate le pubblicazioni a stampa, gli spettacoli e tutte le altre manifestazioni contrarie al buon costume. La legge stabilisce provvedimenti adeguati a prevenire e a reprimere le violazioni.
======
Io, che tifo per i francesi, (libertè fraternitè egalitè...belle donne, champagne ed altro..) ti proponge di donare al vincitore della Lotteria una copia della Costituzione (magari proprio quella donata al Sindaco).
Noi francesi con Maigret e Poirot certamente ci iscriviamo alla Lotteria. Non mettere comunque in palio un sasso del Cuel che ci potrebbe andare di traverso.
P.S. : Christian, amico mio, non ti avvilire : "la vita è l'unico affare che non ti ripaga dei propri costi !"

Christian Romanini ha detto...

par thermo:
o partìs de cosiderazion che tu fasis in mert al balo.
Jo o pensi di no vê mai ni zuiât ni tignût pai Franciês: se o ves volût lavorâ "pro domo mea" e vonde a cheste ore la situazion ancje in consei (maiorance-minorance) e sarès une vore difarente. Invecit o soi achì a puartâ indevant un progjet che o volarès che al restàs dome politic, li che sugjeriments, conseis e ancje cualchi riflession critiche e sedi a pro de cause di Maian e vonde. Magari cussì no, invecit se jo mi permet di fâ cualchi osservazion ancje achì tancj a tachin a acusâmi di jessi un "furbo", un mieç delincuent che al pense dome a fâ dispiets. Il probleme invecit al è che fin cuant che chei che a son a rapresentâ la int a cjapin lis discussions sul plan personâl, o podìn metisi il cûr in pâs che nol gambiarà nuie. Al covente rindisi cont che si pues ancje discori, ma finide la contese politiche, no si à di strissinâ lis robis ancje sul personâl. E chest mi pâr che tu lu âs notât ancje tu.
Il fat di vê acetât un rûl di cjâf grup dopo dut ce che al jere sucedût o pensi che al dimostri cui che al è pardabon leâl ae maiorance. Sul fat de strumentalizazion di bande di cualchidun de minorance: o pense che a sedin dome cjacaris gratuitis, se o ves volût fâmi strumentalizâ, ancej dome la cuestion de mozion che Intesa per Majano e veve presentât cuintri il Sindic e sarès lade une vore mâl. Invecit, il dut si è risolt "cuntun invît al Sindic" a tignî cont dai parê des fuarcis politichis. e chest mi pâr ben divierse di une "mozion di censure" che e voleve la çampe.

Anonimo ha detto...

Tovariz Christian,
neanche ai miei bei tempi avrei osato immaginare di chiedere o pretendere di chiudere un "organo" di stampa, tantopiù giovane e libero !!
Questo è il segno del tempo che viviamo, che ci s-Forza a ubbidire e ci Lega ai nostri limiti !!
Tieni duro , non mollare !!
Dacci un segno di vitalità !!

Anonimo ha detto...

bolscevichi, giu le talpe dal blog critiàn

Christian Romanini ha detto...

nissun mi à obleât a sierâlu e la robe no mi fâs nissune pôre: par dî la veretât ancje i nons no mi interessin plui di tant. Chest post achì al à volût dome denunciâ un aspiet une vore negatîf e magari cussì no ancje avonde comun: cuant che si dâ spazi libar al dibatit e ae discussion, chest al dâ fastidi. Ancje l'intervent di Mariute mi lasse une vore perplès e mi fâ pensâ che a son in tancj che no condividin il valôr de libertât di espression: tancj a preferessin fâ tasê e no si rindin cont che la int no je stupide e e sa viodi, resonâ e esprimi ce che e pense... e spes ce che e pense nol è propit chel cualchidun si spiete o che al è convint che al sedi. Ma ancje midiant des tantis testemoneancis di solidarietât, o comunichi che chest blog al larà indevant inmò par un biel toc e se a cualchidun i bruse, i darìn un tic di pomade...

Anonimo ha detto...

NELLA VITA, CARI RAGAZZI, NON BISOGNA ESSERE PRECIPITOSI.

PER GIUDICARE L'OPERATO DI UNA PERSONA BISOGNA ASPETTARE CHE VENGA PORTATO A COMPIMENTO CIO' PER CUI STA LAVORANDO.

MEDITATE.
MEDITATE..
MEDITATE...
MEDITATE....
MEDITATE.....

IL RAGGIUNGIMENTO DELLA SAGGEZZA PRESUPPONE UN PERCORSO LUNGO E FATICOSO, IRTO MA AVVINCENTE!!!

MEDITATE RAGAZZI.
MEDITATE RAGAZZI..
MEDITATE RAGAZZI...
MEDITATE RAGAZZI....
MEDITATE RAGAZZI.....

Anonimo ha detto...

Mariute mostacjute

Anonimo ha detto...

tu as reson, mariute! va a vioditi un qualsiasi manual di "netiquette" e riflet sul uso des maiuscoles.. o sblochiti le tastiere.

Anonimo ha detto...

ce atu di ufinditi tant.
O tu sos pelose come un simiot o tu ti ispiris a qualchi lider dal pasat culis mostacjis un tal Bepo Vissarion o un cert Dolfo Stirian.


cjale achi:

http://quattrocose.blog.kataweb.it/photos/uncategorized/baffi.jpg

Anonimo ha detto...

ce atu di ufinditi tant.
O tu sos pelose come un simiot o tu ti ispiris a qualchi lider dal pasat culis mostacjis un tal Bepo Vissarion o un cert Dolfo Stirian.


cjale achi:

http://quattrocose.blog.kataweb.it/photos/uncategorized/baffi.jpg

Anonimo ha detto...

http:
//quattrocose.blog.kataweb.it/

photos/uncategorized
/baffi.jpg

Christian Romanini ha detto...

Ce pensâiso se si din une calmade? mi pâr che o sin daûr a pierdi il control... Mariute par plasê dopre il minuscul e chei altris che a cirin di no ufindi masse, dai, fasìn un sfuarç ducj, no? par plasê, grazie

Christian Romanini ha detto...

Par gjeur:
âstu di savê la biele: la domande di linkâ il gno sît ta chel dal comun le ai za fate. O soi che o spieti che mi rispiundin...

Anonimo ha detto...

Mi sa che tu le as dure....

Anonimo ha detto...

Podio fa une domande?
Parce il sindic, mariute, file, la mestre e il rest da la giunte ae voe di fa sierà il blog?
Si sintino ofindus, si sintino plui vulnerabii, si sintino ciapas pal cul,
io no capis, e tu christian tu as di tigni dur!!!
E dopo secont me i va ben ancie a File cal sedi il blog, dato cal è simpri a Milan,
ancie di li al pos sinti via internet ce cal sucet a Majan, orpo!!!
Mandi bulo!

Anonimo ha detto...

Par me e an rèson Gionte,File, Mariute !
El popul ju a mandas a governà Majan e lor lu stan fasint (ben o) mal !! Tra cinc ains e rispuindaràn dal lor operat !!
(BUGIE, BUGIE, BUGIE !!!!!)
In tal fra timp parcè travià i giovin e faur spindi bès e strasà timp cun cheste monade dal blog !
Che studiin o che lavorin , come ai biei timps.

Anonimo ha detto...

E le sabide a binore a fa gjnastiche sul cuel cui bregons curz el fez e il moschet.


Ma vaaaaa....

Anonimo ha detto...

La dittatura non accetta le critiche, ma le ascolta; la democrazia le accetta, ma non le ascolta.

Anonimo ha detto...

Mi ripèt :
investe di pierdi tim daur un blog, mularie impegnaisi a fà alc di bòn e serio.
No steit a rincoionisi daur o dentri cjacares cence còstrùt !!
Mostrai le muse e seancje e jè di mone al và simpri ben !!

Anonimo ha detto...

parce tu le mostritu?

Anonimo ha detto...

vierzeit el barcon dal blog.
cussì al pòs deventà une "agorà" !!
senò al reste pui picjul e strèt di un curtil ,lì che si finis par pezotà!!

Anonimo ha detto...

l'arca del peccato non è la mia!

Anonimo ha detto...

il peccato dell'arca neanche!

Anonimo ha detto...

e il cuel dal fum?

non è mio!

Anonimo ha detto...

e il fum dal cuel?

nenche quello è mio!

Anonimo ha detto...

il peccato dell'arca neanche!

Anonimo ha detto...

e se il cuel dal fum fosse invece di tutti?

Anonimo ha detto...

L'agorà non è il monte ararat, cjochele di un noè

Anonimo ha detto...

Noè, jo o vevi pore dal sintiment dai gjovins...ma mi sa che i vecjos
che varesin di savè e guidà il podè......no san pui filà..

Christian Romanini ha detto...

Ben dite gjeur
ancje a mi mi fâs ridi chel anonim: come ducj chei che a predicjin tant, al è il prin a fâ il contrari di ce che al continue a dî.
E po ce autoritât aial un par dî a chei che a vegni achì ce che a àn di fâ o no àn di fâ?... e mi pâr ancje che i intervents dai zovins che a àn scrit achì a àn dimostrât plui sintiment di cualchi grant...

Christian Romanini ha detto...

Nol sarà migo un di chei che chest blog ur fâs il mal di panze e al volarès che la int no vignìs plui a lei il blog? O sint puce di stiç...

Christian Romanini ha detto...

Mariute sintistu il cjalt?