13 luglio 2006

Furlan e Universitât

Vuê e je stade la cerimonie di consegne dai atestâts pai cors di furlan inmaneâts de Universitât di Udin midiant dal Cirf (Centri Interdipartimentâl di Ricercje su la culture e la lenghe dal Friûl) cu la colaborazion de Societât Filologjiche Furlane.
Il Magnific Retôr Furio Honsell (te foto mi consegne l'atestât dal Cors di Traduzion) al à fat un discors une vore biel e plen di significât.
Intant al à fevelât par furlan puartant i salûts te nestre lenghe (lui al è de Ligurie) e po al à dite une altre biele robe: "Cuant che o sint i fruts che a fevelin par furlan mi si vierç il cûr parcè che vê la pussibilitât di cressi intune regjon plurilengâl al permet di consolidâ un sisteme di aprendiment che al facilite la formazion e la istruzion. Chest al è un patrimoni che no podìn permetisi di pierdi!" O fâs presint che al à simpri doprade la prime persone: "la nestre realtât", "no podìn pierdi il nestri patrimoni culturâl", "la nestre Universitât dal Friûl".
Cumò mi domandi:
Ce si puedial zontâ se ancje di di fûr si rindin cont de impuartance di fevelâ plui lenghis e nus disin di no molâ?
Ancje la mê mestre des elementârs ur diseve ai gjenitôr "I fruts a àn di fevelâ furlan e a scuele a àn la pussibilitât di imparâ une altre lenghe: il talian e lis mestris a son achì ancje par chel, ma no vin di dismenteâ il furlan!" No stin a cjalâ i esemplis negatîfs come che al à fat cualchidun ancje tai post precedents: se cualchidun nol à vude la pussibilitât di une istruzion, no podìn dâ la colpe al furlan. La colpe e je di cui che no i à dât la pussibilitât di imparâ a fevelâ un bon talian: tropis voltis no si sintial a fevelâ chei talianots che ur disin ai fruts "Sta tento a non sbrissiare!" Chest al fâs dan, no il furlan!

13 commenti:

Anonimo ha detto...

mariute pensiero...

MA, MAA, MMAA, MMMM AAAA
MAAAAAAAAAAAAAA
BUGIE!!
BUGIE!!!
BUGIE!!!!
BUGIE!!!!!
BUGIE!!!!!!
BUGIE,BUGIE,BUGIE
BUGIE,BUGIE,BUGIE,BUGIE,BUGIE,BUGIE
SIETE CAPACI DI DIRE SOLO BUGIE
ED IO ALLORA
MI ASTENGO!
ASTENGO!
ASTENGO!
ASTENGO!
ASTENGO!
ASTENGO!
ASTENGO!

BUUUUGIEE!!!
BUGIE!
SIETE CAPACI DI DIRE SOLO BUGIE!
IERI SERA E' VENUTA FUORI LA VERITA'!!!
AVETE DETTO SOLO BUGIE!
LE MENZOGNE NON PAGANO!!!

FARE COMMISSIONI E MOZIONI NON SERVE A NIENTE!
È SOLO PER DARE UN CONTENTINO ALLA OPPOSIZIONE!
MA NON SERVE A NIENTE!

IO CE L'HO CON QUESTO BUONISMO DELLA MAGGIORANZA... NON POSSIAMO CORRERE DIETRO ALLA DEMAGOGIA DELL'OPPOSIZIONE!!!
PER LORO NON VA MAI BENE NIENTE!

VOGLIO PRECISARE LE MIE AFFERMAZIONI, PERCHE’ PURTROPPO HO DOVUTO ABITUARMI A CONVIVERE CON CRITICHE, INSINUAZIONI ED ATTACCHI GRATUITI.
INNANZI TUTTO PER QUANTO RIGUARDA IL CUEL DAL FUM L’INTERVENTO RISULTA NECESSARIO PER POTER ACCEDEREDE AL COLLE. E’ NORMALE CHE DURANTE I LAVORI LA SITUAZIONE SEMBRI CRITICA. MA QUESTO E’ UN DANNO LIMITATO SOLTANTO AD UN BREVE PERIODO. L’IMPATTO AMBIENTALE E’ STATO VALUTATO DA UN TECNICO INCARICATO DAL COMUNE DI MAJANO. LA GIUNTA HA COMUNQUE COSTANTEMENTE MONITORATO LA SITUAZIONE DEI LAVORI SOPRATTUTTO PER QUANTO RIGUARDA IL RISPETTO DEI BENI PAESAGGISTICI.
IL RESTO SONO SOLTANTO CRITICHE DEMAGOGICHE DELL’OPPOSIZIONE A CUI PURTROPPO QUALCUNO DELLA MAGGIORANZA HA DATO TROPPA IMPORTANZA.
A MIO PARERE I CAPIGRUPPO DI MAGGIORANZA SONO STATI CONDIZIONATI DALLE CRITICHE FINE A SE STESSE DEGLI ESPONENTI DELL’OPPOSIZIONE E SI SONO MESSI IN UNA SITUAZIONE DI INFERIORITA’ RISPETTO A QUEST’ULTIMI.
IO SPERO CHE QUESTE SITUAZIONI DOVUTE AD INESPERIENZA GIOVANILE NON SI RIPETINO PIU’, SOPRATTUTTO PER RISPETTO DEL LAVORO DELLA GIUNTA COMUNALE.

... senza parole

e tornait a la a viodi ce che ca..o e stan fasint sul cuel dal fum!!!

VONDE!
VONDE!
VONDE!
VONDE!
VONDE!
VONDE!

Anonimo ha detto...

ma ce al fat Patrick par ve dut chel credit?
Oltre a iesisi dat fuc?
O capis les batudes ma sin serios, a Patrick oltre a dai le peraule cal bauli no si po dai niatri.

Anonimo ha detto...

Al manciave nome Fabio Fazio e che sgnaccherone che no mi riguardi come che si clame e dopo cul magnifico rettore e semeavis di sei in television a “che tempo che fa” su rai tre ...
Le uniche difference a ie che in television e clamin la Letizzetto a disi un dos monades, mentri a chi ...
... a semeavis duc serios

Anonimo ha detto...

No covente viodi le trasmission par sinti un dos monades,
Par sinti un dos monades baste la in consei comunal e viodi ce che rispuindin ales interrogasions i assessors delegas al cuel dal fum …
Par viodi un dos monades baste la sul cuel dal fum e viodi ce che an fat…

par cuso di cjan:
credevi di aver detto una cazzata...
(Patrick - auditorium majano - aprile 2006 - riferendosi ale capelete)

Anonimo ha detto...

Christian, ma che foto dal Cuel dal Fum rivie o no rivie ??
No varin migo di di spedite a cjase to ??

Anonimo ha detto...

Qualchidun al a tabajat di machinutis fasint une insinuazion nacje masse velade a un appasionàt.

Ben jo j pensi che chestes machiuntis a sedi la ruvine de mularie e probabilmentri ancje di qualchi lor famee.

Jo o viot spes tai bars mules che giuin cifres incredibii ta chei argagns e che spindin ancje el lor plui biel timp a deventa sclas dal giuc.

Chesç mi preocupin! Podopo al e ancje qualchi grant, ma chel, i crot c'al vedi el sintiment, ancje se qualci volte ancje i grancj si fasin cjapa dentri.

Mi par che a Udin al sedi nasut el prin centro pe disintossicazion dal vizi dal giuc e a sedin ancje un biel pos di cliens.

No sai parceche el nestri stàt al ha consentit une vergogne dal gjenar, e no steit a da le cause a berlusconi, che cul gjettito che dan ni prodi ni nissun si sumiara di gjavalis.

Però al e dibant fa informagjovani e sburtagjovani qanche si ju lasse pierdi il bes e el sintiment tes ostaries-casino'.

Saressie une robe improponibil e tant oscene che une gionte comunal in t'un di cescj dis di cjalt e des di mat e e declaras majan comun libar des machinutis.

Mi par che a Avian doi tre di lor e an denunciat el president dai Stas Unis parceche no ur a domandat di pode meti le atomiche!!

A majan e podaressin contentasi di alc di mancul. Intant mandin i vigij a controla le etat di chei che giuin visto c'al e vietat ai minori!!!!!!!!!!!!!

thermonuke ha detto...

par chel che al a cpioat achi un me post mitut li de sportive.
Grassie par ve ripuartat un me coment ma o soj bon di fa bessol!

Anonimo ha detto...

El ex-ministro Sirchia al a fat une robe bielissime e coragjose:
al à eliminat el fum e i fumadors dai bars e ristorans. Djestre o sinistre chi se ne frega: Tant di cjapiel!
E tante salùt in plui par duç.
Cumò si podares propit eliminà ches machinutes diaboliches che fasin ruvinà persones e famees, intant che el gestor si ingrasse.
Atre robe che bisugne fa e jè che di difindi i gjovins dal alcolismo.
Ise une leç che dis di non soministrà alcolics ai minorenni?
Mi par c'al baste vendi.
Bisugne meti i vigi e i carbinirs (tant in caserme e baste le segreterie telefoniche) sui cjantons des ostaries e dai bieles tonades ai gestors che sgarin.
Chi e sin in tun regime alcolistic, tra mase gjovins el plui fuart al è ritignut chel c'al bef di plui.

ROBIN HOOD

Christian Romanini ha detto...

"Il Friûl al à in vantaç di jessi une tieri plurilengâl, une tiere di plui popui e duncje une tiere di oms e feminis plui prontis a confrontâsi e a integrâsi cu la Europe dai Popui: jessi Furlans al significhe jessi citadins de Europe", cui lu aial dite? Simpri il Magnific Retôr Furio Honsell.

Anonimo ha detto...

Pal furlan une proposte:

tu varesis di 'sistemà' (to set) un vocabolari furlan-talian consultabil dai visitors, cussi che duç e podaresin migliorà el lor furlan scrit.
Isal fatibil?

Christian Romanini ha detto...

Al esist za un dizionari in internet. Se tu cjalis tai leams in alt a çampe tu cjatis une schirie di colegaments: un al puarte a www.cfl2000.it ma l'ultin, sot dal link al blog di Renzo Tondo al puarte dret tal vocabolari.
Dut câs chest al è dome un imprest: se al bastàs vê un libri par savê ce che al è dentri... Par imparâ une lenghe al covente dome butâsi e usâsi a fevelâle e scrivile: sul prin ti scjampe cualchi strambolot, ma dopo tu deventis un tic plui pratic e al devente dut plui facil. In trops prime di viodi chest blog a vevin scrit o let par furlan? Cualchi erorut al è inmò te grafie, ma l'impuartant al è tacâ!

Christian Romanini ha detto...

Dut câs, ca di cualchi mês a varessin di tornâ a tacâ ancje i cors de Filologjiche par imparâ a lei e scrivi par Furlan. Us visarai.

thermonuke ha detto...

Si ma no tu podis fami el filosofo e dopo tirami fùr las batudis di sdrindule no?
Senò si suspiete che daur de forme e mancje sostance?
Comunque bon tutelà la lenghe, ma insegna ancje E BEN il talian.
Se un frut al rive a scuele al a gia id savelu no di imparalu come seconde lenghe seno dopo al tabae come Cecotti