22 luglio 2006

Sul furlan Rai fûr leç

Al pâr che l’istât 2006 al sedi tacât une vore ben par chel che al inten la tutele linguistiche. In particolâr pal furlan, al sarà parcè che a son 10 agns de leç regjonâl 15 dal 1996, ma tai ultins timps si viôt a boli diviersis iniziativis.
Di fat al è za stât nomenât il gnûf grup di lavôr che al varà di puartâ insom la revision normative tornant un pôc a pensâ e miorâ chest imprest di tutele di nivel regjonâl. Ma in chestis setemanis no si fevele dome di tutele de lenghe furlane stant che la leç 482 dal 1999 “Normis in cont de tutele des minorancis linguistichis storichis” e fevele in particolâr, daûr dal articul 2, “che tal fin di atuâ l’articul 6 de Costituzion e in armonie cui principis gjenerâi stabilîts dai organisims europeans e internazionâi, la Republiche e tutele la lenghe e la culture des popolazions albanesis, catalanis, gjermanichis, greghis, slovenis e cravuatis e di chês che a fevelin il francês, il franco provençâl, il furlan, il ladin, l’ocitan e il sart”...
Par continuâ a lei, fracait achì...

3 commenti:

Christian Romanini ha detto...

Tra l'altri si paie ancje une tasse...

thermonuke ha detto...

Jo no soj razist, ni cjampanilist, ni mi riten t'une isule, ma conche a une o voi a vore e par sbaglio o ai lassade le radio sul prin regjonal, à sinti doi di lor che e cjacarin di robis che se no tu ses a sta in Vial XX di setembre a triest no tu rivis a capi:
" te ricordi quando che j'era uccio che gìaveva la barberia drio de Furio e de querla volta che j ga buita el siampo nei capuzi e dopo lu se andà in america con Tullio etcc.. " e chel puaret che al e a sta dome a Muggia nol capis un ostie e come me al gire canal considerant che le rai regjonal ogni tant no a nie dal servizi public ma e je un salot privat! (o premet che mi daressin fastidi ancje doi di udin che tabain di robis che cognossi nome lor e altris tre quatri.


Tasse? no erial un altri partit chel c'al diseve di no paja el canone e di riappropriasi des antenis?
Setu deventat un serenissimo?

Christian Romanini ha detto...

Dulà aio scrit che no si à di paiâ la tasse? Jo o ai fat dome presint che se tu pais un servizis al è just che chest servizi di sedi dât e ben: e soredut se chest al è un to dirit. Se in Italie e in Friûl si resonàs mancul di schierament e midiant di etichetis, ma si cjalàs aes cuestions, ancje la tutele des minorancis e sarès cetant plui fuarte. E invezit se tu marchis une robe, tu deventis un "serenissim". Cjale thermo: jo no soi "serenissim", ma une vore seren lu soi...