20 gennaio 2009

Lenghe furlane e imigrazion

O segnali une interessante e biele iniziative de Provincie di Udin che adun cun chê di Pordenon, come Associazion di Provinciis, e à inmaneât une cunvigne dal teme "Furlan e imigrazion".
O pensi che al sedi necessari par une integrazion complete, previodi iniziativis che a permetin ai imigrâts di cognossi la culture de tiere li che a rivin. Cuant che o jeri a Tavagnà o vevin colaborât cuntun associazion "Mediatori di Comunità" fasint un cors di furlan pai imigrât: une des plui bielis esperiencis che o vedi mai fat tal gno lavôr (te foto, il volantin di chê volte: fracait su la imagjin par viodilu ben). E o soi content di viodi che tra i relatôrs e je ancje Irma Guzman, messicane, ma aromai furlane di adozion, che e je stade tra lis personis che o ai cognossût ta chê esperience.
Ve chi l'invît pe cunvigne di Voleson ai 29 di Zenâr a lis 17.00: fracait chi.

2 commenti:

thermonuke ha detto...

Dopi post zimui daurlaltri!!!!

Chest blog ae e dongje de asfissie, al cor simpri plui le strade des notizies di culture furlanes, patrie pretoni precheco prebepo tosoni, robe par "atents" adets ai lavors, monotematiches e contemporaneamentri e si smentee simpri plui dal MAJAN e dulintor.
No crot che sedi malicie pensa che tu stedis cirint di gambia public in corse, tira dongje plui furlanie e furlanisim e che i "flameadors di pais" che si contentin di une locandine in auditorium, un avis dal consei,
par fale gruesse, tant par di "soi simpri chel", un coment vonde alusif sul boletin comunal "si ma diseit vualtris va.." (el link nol funsione inmo) o une promesse di fa fa ae comision culture le divulgazion scientifico archeologjiche sul mausoleo par dopo di nuie!!!

A proposite cuant varino che furtune di save des grandes scuviertes archeologjiches???

Mi sa che le vos libare si sta indirizzant simpri plui viers notizis politically correct e viers argoments no sconvenients e chest massimamnetri dopo che tu as fat el sondagjo sul mausoleo che devin veti ben vescolât e scoriât e magari promitut che se tu fasis il brâf ti slungjin le cjadene.....

Ohhh podopo al e ancje lecit che tu ciris spiagjes plui trancuilis pitost che alcia polvar e riscja di scontenta simpri qualchi anime cjare.
In somp al po gratificati di plui in chest moment ricevi i compliments di colonie caroye pitost che scugni meti in inbaraç i tiei par insinuazions sui tesaurs archeologjics di san tomas o altri no?

Une volte o ai dit che tu tentavis di jempla (furbamentri) el vueit dal furlanist, in somp no je poi cussi vere.

Chel co al ere di trai al traeve, tu mi sa tant che no tu puedis, par di plui par tancj che ti lein an d'e masse pocs che ti scrivin, e el "clap te poçe" nol fas plui i cerclis.

Ormai e restin scuasit dome jo e le ninine: je e a un dove afetif, jo no o ai dome un abitudine.


Tu ses deventat un poc come Thermo, di conche in masse e san cui che al è (e ancje tu o soi convint che alc ti vedin dite), al e deventat patetic, stufadic, e mancut "incisif" di conche un onorevul vue president de regjon lu citave in Parlament ;-)

Ogni biel bal al stufe, che sedi ore di finile?


Jo o stoi un moment, ma tu parlapse ganbie el template al blog "une vos furlane pai furlans ancje dulintor"

Christian Romanini ha detto...

dai dai thermo, ce zimui? Va ben si fevele di rapuarts tra comunitâts, ma un al fevele di un libri li che o ai scrit ancje jo, chest invezit e je dome un tic di publicitât par une cunvigne cuntun teme che mi interesse.
Su lis vescoladis e lis scoreadis, mi displâs deluditi ma no son stadis. E se inmò no ai metût fûr nuie su lis indagjins archeologjichis al è dome parcè che ancje jo o soi inmò in spiete. dut câs a pene che o varai materiâl.
la evoluzion che al à vût chest blog no podevi inmagjinâle cuant che lu ai viert e no pensi che al sedi nuie di mâl se ancje di chê altre bande dal mont o ai rivât a cjatâ letôrs, anzit.