17 luglio 2010

Tiere furlane si presente ai Agnui

Al sarà presentât in maniere uficiâl ai 23 di Lui aes 6 di sere, li dal teatri tende di Dieç (frache il link) (fraz. di Tumieç, UD) il cuint numar di Tiere Furlane, periodic di culture e teritori de regjon autonome Friûl – Vignesie Julie (frache il link) e rivade aromai al secont an di ativitât.
A presentaran Tiere Furlane (frache il link) n. 5 pre Alessio Geretti dal Comitât di Sant Florian (frache il link) ; Gilberto Ganzer, diretôr dai Museus Civics di Pordenon; Enos Costantini, curadôr editoriâl de riviste, Claudio Violino, assessôr regjonâl aes risorsis agriculis, naturâls e forestâts (frache il link) e il President de Regjon (frache il link) Renzo Tondo (frache il link)
Il progjet, che o ai il plasê di direzi e volût cun fuarce dall’assessorât a la agricolture, al à come obietîf «Valorizâ e fâ cognossi il patrimoni culturâl de regjon interie midiant de riscuvierte dal teritori» come che al sclarìs l’assessôr Violino (frache il link).
E propit par mantignî il leam cul teritori, a continuin lis presentazions itinerantis e chest ultin numar al sarà presentât a Dieç (frache il link), sugjestive suaze e sede dal impuartant event espositîf chest an dedicât ai Agnui (frache il link)«La sielte e je colade su chest paîs de Cjargne, piçul tes dimensions, ma grant par dut ce che il Comitât di Sant Florian (frache il link) al fâs ta chescj agns» al declare l’assessôr Violino (frache il link)«E po, “la Cjargne e je la mari dal Friûl”: Tiere Furlane (frache il link) no podeve no jessi presentade ancje chi e la ocasion nus ven dai contignûts di chest numar che al fevele propit de tradizion de latarie e dai mulins di Dieç (frache il link)».
Sul numar 5 di Tiere Furlane (frache il link) si fevele di fat di chescj elements, ma ancje di vuardi e de tradizion de bire in Friûl. I “personaçs” presints su cheste edizion a son Eugenio Caneva fondadôr de prime latarie sociâl cjargnele di Culino (1880) e Giovanni Bolle un grant sienziât a servizi de agricolture gurizane. Cun di plui une puntuâl ricercje storiche e mostre lis claris origjins de “Jote”, nassude propit in Cjargne par po jessi espuartade diventant embleme gastronomic di une grande citât. Il numar si siere cuntune sugjestive panoramiche fotografiche dedicade a Grau storiche: no dome “tiere” duncje, ma ancje “lagune furlane”.
Atenzion a lis lidrîs, ma il voli ben pontât sul avignî: al continue l’impegn ancje pai furlans tal mont che a puedin lei midiant de Rêt i contignûts di Tiere Furlane (frache il link). A son costants i inzornaments su internet: i aretrâts (i prins numars a son finîts) a son e a saran consultabii on line dal sît de regjon www.regione.fvg.it/tierefurlane (frache il link) e il profîl dal popolâr social network “Facebook” (frache il link) al è aromai rivât a passe 500 adesions.
Tiere Furlane(frache il link) e je ancje une trasmission cuindisinâl in onde ogni vinars des 11.00 e in repliche sabide aes 5 dopomisdì e domenie aes 9 e mieze su lis frecuencis di Radio Onde Furlane (frache il link) (Udin, Gurize, Basse Furlane e Friûl di Mieç: 90.00 mhz FM; Cjargne: 90.20 mhz FM; Colonia Caroya Argjentine 96.60 Mhz FM) o su www.ondefurlane.eu (frache il link) in streaming.

Nessun commento: