Prime ti ignorin, dopo ti ridin, dopo ti combatin. Dopo tu tu vincis! (Gandhi)
16 gennaio 2007
O vin finît a miezegnot
Ancje se le vin tirade a dilunc fin miezegnot, nol è bastât par finî fûr ducj i ponts al ordin dal dì. O soi restât che e jere la sale plene di int: e po a àn il fiât di dî che la int no je interessade ae vite publiche.
MAJANO Si è svolta ieri la seduta del consiglio comunale annullata prima di Natale
UNFER CONFERMATA ASSESSORE
Una seduta fiume quella tenuta ieri sera dal Consiglio comunale di Majano, risollecitata dal gruppo di minoranza di "Intesa per Maiano" dopo il colpo di scena di quella precedente nell'antivigilia di Natale. La maggioranza, allora, aveva disertato l'aula costringendo il sindaco ad annullare la seduta per mancanza del numero legale.E ieri, come prevedibile, è stata una seduta dibattuta con un ordine del giorno contenente i medesimi punti della precedente e la presenza in aula di pubblico folto. Hanno tenuto banco undici interrogazioni a risposta immediata, presentate dalla minoranza di Intesa e inerenti: i danni alla viabilità interna al parco urbano del "Cuel dal fum", l'apertura di nuovi cantieri edili, la mancata pubblicazione del notiziario comunale, il mancato avvio dell'Osservatorio della famiglia, la sospensione del servizio Informagiovani, la mancata elezione della Consulta dei giovani, il rinnovo Consiglio di amministrazione della Comunità collinare, la modifica del regolamento di gestione del Centro anziani, i progetti "Cerchi nell'acqua" e "Comuni senza frontiere" nonchè le iniziative in corso per il trentennale del terremoto.E' stato proprio quest'ultimo punto a tenere accesa a lungo la discussione fra l'interrogante, Luigi De Sabbata (consigliere di minoranza) e l'assessore a Istruzione, Cultura e Rapporti con le associazioni, Maria Teresa Garzitto. Motivo del contendere, a giudizio della minoranza, la poca considerazione dell'amministrazione nei confronti degli amministratori che dal 1976 in poi gestirono la ricostruzione di Maiano. Sulla risposta, la minoranza ha avanzato mozione sulla stessa interrogazione alla fine respinta per un solo punto (9 contro 8).La seduta fiume è ripresa con sette mozioni del gruppo minoritario. Una chiedeva la revoca dell'assessore Gabriella Unfer. Con l'interessata uscita dall'aula, la discussione approdava alla respinta della mozione con lo scarto di soli due voti e l'astensione dei consiglieri di maggioranza Romanini e Casciano. Ivano Mattiussi
Batude a part, mi plasares che tu contassis ce mut che je lade cule Comunitat colinar parceche d'inver, scolta Cozianin al e un plase pe dialetiche e pe capacitat di tigni l'atenzion ancje dopo quatri ores di discussin ma, el contignut di ce che al a dite mi a un tic incuietat.
In sostance jo di puar pote c'o soj o aj capit che el cont economic, el volan su cui a zire le ativitat de comunitat e jere le gjestion de scovace.
Dopo al e dut il rest...
E al par che chist volano al stedi come minimo ralentant, sedi pal fuc che al e stat, sedi parceche le buse di Plasences e a finit di rindi e e domande di spindi (ce biele rime..conche e rindeve no si à mitut vie alc par fa el tapon?)
Ben alore jo o domandi, ale lus di ce che son i gnufs orientaments di decentrament, dai Aster, un consorzi cussi comples e costos puedial sedi consideràt superat dai timps?
O mior, nie gjavant al ricuarts dal mert di Tite Metus di sedi stat un dai promotors, nol e' che cheste vastitas di temas su cui e spaziave fin iar le comunitat e vegni ben planc a mancja, utu parceche i timps e son gambaitz utu parceche les regules di trasferiments di bez e competences e son difarentes?
E alore mi domandi, no saressino plui semplics e mancul pesants dai consorzis intercomunai ad hoc par scopos difarents, in primis scovacis, e ativitat socioasistenzial?
No che sedi di aboli, ma, cjatade le soluzion pal tapona le discjarie nol e che i timps e imponin un ripensament strutural?
Parceche chi e stin a sbugjelasi par un gjeton di conseir e dopo e mantignin une serie di strutures sovracomunal che talore si sovraponin, che costin l'ire di Diu e che coventin, lu ai za dite come presidio politic.
duncje cozianin al à confermât che al sa contâle. i àn ancje batût lis mans. al à dit la sô e al è lât. però a part lis declarazions, noaltris o podìn scrivi dutis lis buinis intenzions di chest mont, ma dopo lis ideis a cjaminin su lis gjambis dai oms. pe cuestion, coventie la comunitât colinâr? e covente te misure che i comuns i crodin. il consorzi al à plui dai aster, la pussibilitât di jessi ent juridic e duncje al pues fâ robis che i aster no puedin (es: mutuo par costruî struturis). ancje a mi mi à fat ridi chê apologjie des scovace, ma achì a jerin usâts a resonâ cul cassonet. realtât rude e crude. par dâ un tic di dignitât ae discussion, mi soi permetût di sugjerî une modifiche al test che al è stât votât. o ai dit: chi o pensi che o sedin ducj dacuardi tal pensâ che la colinâr e sedi impuartante, te misure che i comuns i crodin e a sburtin par fâle funzionâ ben cence che e deventi un pês. mi displâs che tal ordin che o vês let (e o fevelavi ae minorance) il valôr de culture al sedi tal ultin puest. Jo o pensi che in ducj i progjets di svilup dal teritori, al sedi fondamentâl che une comunitât e valorizi e e cjapi cussience de sô identitât e dal so patrimoni culturâl. su cheste fonde dopo si pues costruî dut il rest. cence, nol à sens metisi a fevelâ di altris problemis. cuant che o ai dit cussì, Luigino che nol è stupit, al à cirût di justificâ disint che "noaltris no vevin dât un ordin di impuartance, ma al è un discors che al à un so fîl logjic che nus è vignût cussì". par sierâ, i ai rispuindût che "o sai che no vevis dât un criteri di impuartance, ma nol è nuie di mâl se usgnot ial din noaltris la prioritât di impuartance ae culture e ae identitât". votazion unanime cul gno gambiament.
Par corètece, posto che o soi stat un dai prims comenta el sit internet di IxM, o segnali che e an dat une inzornade al argagn, (no robononisis eh...).
O, come che usin di lor, si son mitus in vore dome dopo "solecitàs".
Un biel "lavori in corso" fin che al jere pront, dut cas, al vares evitàt coments.
E beh, thermo, cuant che Lieto si è justificât che il sît nol jere inmò inzornât, un tic mi è vignût di ridi parcè che o pensavi aes discussions che a son vignudis fûr achì... dut câs lu àn inzornât e chest no si discut. a àn metût ancje lôr notiziari
Cristian, gli argomenti della seduta consiliare meritavano o meno il can can sollevato dalla minoranza?? Se lei potesse chiarircelo farebbe cosa giusta e buona.
TinoLiber, la so domande e je sigûr leade ae justificazion che i conseîrs di maiorance e àn dât te letare sotscrite cuant che a àn disertât la sentade di consei dai 22 di Dicembar. Indipendetementri de impuartance dai argoments (e par cheste convocazion volude de çampe, la impuartance e jere) se un grup di conseîrs al riten di domandâ la convocazion dal consei, par rispiet dai conseîrs, sedi come istituzion sedi come personis, si veve di partecipâ al consei.
«O sin furlans di lenghe furlane, che a son convints di fâ part de nazion furlane. Che al è come dî che o sin un popul, une etnie, une nazion, che dopo tancj parons, che a àn balinât di chestis bandis dilunc i secui, cumò di cent agns indaûr o sin cjapâts dentri tal tramai dal Stât talian».
Pre Toni Beline, sul so prin editoriâl de "Patrie dal Friûl", Dicembar 1978.
blogromanini[at]gmail[dot]com
se mi mandais une mail su chest blog, o doi par scontât che o pues ancje publicâle.
se no vês voie che le publichi, par plasê specificait tal test de email "Christian, cheste mail e je riservade: par plasê no stâ a publicâle".
mandi, grazie e scusait, ma mi àn tacât a scrivi ancje i avocats!
ps: la corispondence che invezit mi rive su la mê mail parsonâl e je par fuarce riservade e nol covente scrivi nuie di specific e e reste privade
Sù, fâsti dongje, int di Sant Ermacure,
al to pastor e a Fortunât rivolziti,
ai testemonis, che tu sâs in glorie,
parcè che pe lôr fede a àn dât la vite.
Achì passarin, come vint in furie,
popui ruviei di brame e di tristerie,
ma tu âs viodût te dì de gran miserie,
il segno che il Signôr no ti bandone.
Gjolt, Aquilee, Diu ti da la glorie,
che, fruçonâts i mûrs de tô supierbie,
cence des armis cjantistu vitorie
pai tiei nemîs clamâts a jessi fradis!
Chi l'om furlan e chel da la Slovenie
e il todesc a cirin amicizie
e, tant diviers, a cjatin une patrie,
che e à tai martars dute la sô fuarce.
Chi la semence de Furlane Glesie,
di Redenzion e puartave lis primiziis
e tal martiri si viestì di glorie,
sfidant a muart la prepotence umane.
Laudât Idiu, Trinitât santissime,
Pari, cul Fi, a pâr cul unic Spiritu,
che al sielç i debui, cun dissen di gracie,
par palesâ tal mont la sô potence. Amen.
Zucs d’Invier
-
*La gnot de vilie di Nadâl la nêf e veve scomençât a flocâ cidine cidine
come volint zuiâ di scuindon e intratant e leve cuvierzint la place cuntune...
Pal Pat pe Autonomie, par Moretuzzo president
-
Cinc agns indaûr il Pat pe Autonomie al rivave a fâ une imprese no di pôc:
cjapâ sù lis firmis e cori tes elezions regjonâls.
Al rivave a fâ ancje un...
AC DC a Udin
-
Juste chê altre dì ju scoltavi par radio e îr o vin savût che al è mancjât
Malcom Young, fradi di Angus e fondadôr dai ACDC. Ogni volte che ju sint,
la mem...
Starting a Business, What My Bird Feeder Taught Me
-
Yes you can sell lots of money, but have the attention Regulation to
business a is if look market is no good.Do you resent people who seem to
attract mo...
Página de Facebook ALEF Rosario
-
Si querés enterarte de las últimas actividades de nuestro Círculo, dale "Me
gusta" a nuestra página de Facebook!!!!
http://www.facebook.com/circuloalefrosar...
Concurso Fotográfico "Personajes de la Colonia"
-
REGLAMENTO:
TITULO: “PERSONAJES DE LA COLONIA”
FUNDAMENTO: En el marco del 135º Aniversario de la llegada de los primeros
colonos a las tierras de Caroy...
La Colonie
-
Une riflession precise e interessante.
La colonie (part 1)
La colonie (part 2)
La colonie (part 3)
La colonie (part 4)
La colonie (part 5)
La colonie (part ...
La Famee Furlane festeggia 80 anni di storia
-
(Articolo di Mattia Bello comparso sul Corriere Canadese del 29 maggio
2012):
WOODBRIDGE - La Famee Furlane ha celebrato una data storica, l’80º
annivers...
Ultime lezion a Rives Darcjan
-
Vuê o vin vude la ultime lezion pal laboratori di archeologjie te scuelute
materne di Rives e o vin creât i vâs come l'om primitîf! Cu la paste Das
colôr a...
Centri “Lidrîs Furlanis”
-
...
Us informin che a partî dal dì di vuê cheste pagjine e vignarà publicade in:
www.centroraicesfriulanas.blogspot.com
Le cjatarês te Etichete: "Storiu...
San Simon cence pucis
-
Stemane passade al è stât assegnât al avocat udinês *Adriano Nascimbeni* il
premi San Simon 2010 pal so romanç *"Jo e Luzie un delit di paîs"*. La
zurie e ...
in Slesie / v Šleziji
-
Cieszyn
La segnalazion bilenghâl a Český Těšín / dvojezični napis v Češkem Tešinu
Turist Iván a Cieszyn/ Turist Iván v Tešinu
La place principâl di Ci...
LA STRUTURE ISTITUZIONÂL DAL PATRIARCJÂT
-
La figure principâl dal stât e je chê dal patriarcje, vescul e cont, che
pal solit al ven di une famee nobile dal mont todesc, judât a tignî il podê
di div...
Mandi...
-
O ai tacât chest blog za fa doi agns par contâ un pôc des Gjermaniis e de
mê esperience, di furlan migrant, di viodi il mont e il Friûl di cheste
prospieti...
IN RICORDO DI MARINO PLAZZOTTA
-
RICORDANDO MARINO PLAZZOTTA E LE SUE DOMANDE
- 29 agosto '09, ore 20.30 presso la fattoria sociale Bosco di Museis,
Cercivento (UD).
Attraverso la testimo...
-
Dut chel che si scrîf par furlan te rêt (o scuasit),simpri inzornât, dal
plui "fresc" injù.Par cure di ILfurlanistPar iscrivisi o segnalâ un blog:
ilfurlan...
7 commenti:
Sul Gazzettino di vuê
Martedì, 16 Gennaio 2007
MAJANO Si è svolta ieri la seduta del consiglio comunale annullata prima di Natale
UNFER CONFERMATA ASSESSORE
Una seduta fiume quella tenuta ieri sera dal Consiglio comunale di Majano, risollecitata dal gruppo di minoranza di "Intesa per Maiano" dopo il colpo di scena di quella precedente nell'antivigilia di Natale. La maggioranza, allora, aveva disertato l'aula costringendo il sindaco ad annullare la seduta per mancanza del numero legale.E ieri, come prevedibile, è stata una seduta dibattuta con un ordine del giorno contenente i medesimi punti della precedente e la presenza in aula di pubblico folto. Hanno tenuto banco undici interrogazioni a risposta immediata, presentate dalla minoranza di Intesa e inerenti: i danni alla viabilità interna al parco urbano del "Cuel dal fum", l'apertura di nuovi cantieri edili, la mancata pubblicazione del notiziario comunale, il mancato avvio dell'Osservatorio della famiglia, la sospensione del servizio Informagiovani, la mancata elezione della Consulta dei giovani, il rinnovo Consiglio di amministrazione della Comunità collinare, la modifica del regolamento di gestione del Centro anziani, i progetti "Cerchi nell'acqua" e "Comuni senza frontiere" nonchè le iniziative in corso per il trentennale del terremoto.E' stato proprio quest'ultimo punto a tenere accesa a lungo la discussione fra l'interrogante, Luigi De Sabbata (consigliere di minoranza) e l'assessore a Istruzione, Cultura e Rapporti con le associazioni, Maria Teresa Garzitto. Motivo del contendere, a giudizio della minoranza, la poca considerazione dell'amministrazione nei confronti degli amministratori che dal 1976 in poi gestirono la ricostruzione di Maiano. Sulla risposta, la minoranza ha avanzato mozione sulla stessa interrogazione alla fine respinta per un solo punto (9 contro 8).La seduta fiume è ripresa con sette mozioni del gruppo minoritario. Una chiedeva la revoca dell'assessore Gabriella Unfer. Con l'interessata uscita dall'aula, la discussione approdava alla respinta della mozione con lo scarto di soli due voti e l'astensione dei consiglieri di maggioranza Romanini e Casciano.
Ivano Mattiussi
Ancje qualchi zovin...
Batude a part, mi plasares che tu contassis ce mut che je lade cule Comunitat colinar parceche d'inver, scolta Cozianin al e un plase pe dialetiche e pe capacitat di tigni l'atenzion ancje dopo quatri ores di discussin ma, el contignut di ce che al a dite mi a un tic incuietat.
In sostance jo di puar pote c'o soj o aj capit che el cont economic, el volan su cui a zire le ativitat de comunitat e jere le gjestion de scovace.
Dopo al e dut il rest...
E al par che chist volano al stedi come minimo ralentant, sedi pal fuc che al e stat, sedi parceche le buse di Plasences e a finit di rindi e e domande di spindi (ce biele rime..conche e rindeve no si à mitut vie alc par fa el tapon?)
Ben alore jo o domandi, ale lus di ce che son i gnufs orientaments di decentrament, dai Aster, un consorzi cussi comples e costos puedial sedi consideràt superat dai timps?
O mior, nie gjavant al ricuarts dal mert di Tite Metus di sedi stat un dai promotors, nol e' che cheste vastitas di temas su cui e spaziave fin iar le comunitat e vegni ben planc a mancja, utu parceche i timps e son gambaitz utu parceche les regules di trasferiments di bez e competences e son difarentes?
E alore mi domandi, no saressino plui semplics e mancul pesants dai consorzis intercomunai ad hoc par scopos difarents, in primis scovacis, e ativitat socioasistenzial?
No che sedi di aboli, ma, cjatade le soluzion pal tapona le discjarie nol e che i timps e imponin un ripensament strutural?
Parceche chi e stin a sbugjelasi par un gjeton di conseir e dopo e mantignin une serie di strutures sovracomunal che talore si sovraponin, che costin l'ire di Diu e che coventin, lu ai za dite come presidio politic.
Le fasio masse facil?
duncje
cozianin al à confermât che al sa contâle. i àn ancje batût lis mans.
al à dit la sô e al è lât.
però a part lis declarazions, noaltris o podìn scrivi dutis lis buinis intenzions di chest mont, ma dopo lis ideis a cjaminin su lis gjambis dai oms.
pe cuestion, coventie la comunitât colinâr? e covente te misure che i comuns i crodin. il consorzi al à plui dai aster, la pussibilitât di jessi ent juridic e duncje al pues fâ robis che i aster no puedin (es: mutuo par costruî struturis).
ancje a mi mi à fat ridi chê apologjie des scovace, ma achì a jerin usâts a resonâ cul cassonet. realtât rude e crude.
par dâ un tic di dignitât ae discussion, mi soi permetût di sugjerî une modifiche al test che al è stât votât.
o ai dit: chi o pensi che o sedin ducj dacuardi tal pensâ che la colinâr e sedi impuartante, te misure che i comuns i crodin e a sburtin par fâle funzionâ ben cence che e deventi un pês. mi displâs che tal ordin che o vês let (e o fevelavi ae minorance) il valôr de culture al sedi tal ultin puest. Jo o pensi che in ducj i progjets di svilup dal teritori, al sedi fondamentâl che une comunitât e valorizi e e cjapi cussience de sô identitât e dal so patrimoni culturâl. su cheste fonde dopo si pues costruî dut il rest. cence, nol à sens metisi a fevelâ di altris problemis.
cuant che o ai dit cussì, Luigino che nol è stupit, al à cirût di justificâ disint che "noaltris no vevin dât un ordin di impuartance, ma al è un discors che al à un so fîl logjic che nus è vignût cussì".
par sierâ, i ai rispuindût che "o sai che no vevis dât un criteri di impuartance, ma nol è nuie di mâl se usgnot ial din noaltris la prioritât di impuartance ae culture e ae identitât".
votazion unanime cul gno gambiament.
Par corètece, posto che o soi stat un dai prims comenta el sit internet di IxM, o segnali che e an dat une inzornade al argagn, (no robononisis eh...).
O, come che usin di lor, si son mitus in vore dome dopo "solecitàs".
Un biel "lavori in corso" fin che al jere pront, dut cas, al vares evitàt coments.
E beh, thermo, cuant che Lieto si è justificât che il sît nol jere inmò inzornât, un tic mi è vignût di ridi parcè che o pensavi aes discussions che a son vignudis fûr achì...
dut câs lu àn inzornât e chest no si discut. a àn metût ancje lôr notiziari
Cristian, gli argomenti della seduta consiliare meritavano o meno il can can sollevato dalla minoranza??
Se lei potesse chiarircelo farebbe cosa giusta e buona.
TinoLiber, la so domande e je sigûr leade ae justificazion che i conseîrs di maiorance e àn dât te letare sotscrite cuant che a àn disertât la sentade di consei dai 22 di Dicembar. Indipendetementri de impuartance dai argoments (e par cheste convocazion volude de çampe, la impuartance e jere) se un grup di conseîrs al riten di domandâ la convocazion dal consei, par rispiet dai conseîrs, sedi come istituzion sedi come personis, si veve di partecipâ al consei.
Posta un commento