22 giugno 2006

Un consei comunâl biel penç

Le vin fate tarde ancje chest consei comunâl.
Parcè cheste foto? Dome parcè che vie pal consei si à fat plui voltis riferiment a la impuartance dal rûl democratic des istituzions e dal rispiet des formis di esercizi di chest dirit: il tricolôr mi semee un biel simbul che al podi meti ducj dacuardi. Si à favelât tant e mi à ancje plasût chest confront che finalmentri si rive a vê tra lis parts (salacor, cualchidun nol sarà dacuardi): o ai di ameti che nol è facil confrontâsi cun int che e à plui esperience e "mistîr", ma e je però une biele ocasion di cressite.

27 commenti:

Christian Romanini ha detto...

Cualchidun isal stât a viodi? I presints ce pensino?

Anonimo ha detto...

ma si può sapere con chi ce l'ha questa mariute?

Anonimo ha detto...

Salve Christian,ti sarei grato se potessi riferire quello che è stato detto ieri sera in merito all'incorocio sulla SS,grazie!

Christian Romanini ha detto...

Mariute, ma ce dîstu? O savìn che lis comission no àn tante fuarce come che le à la zonte, ma ancje dî che no coventi a nuie... mi pâr esagjerât!

Christian Romanini ha detto...

Indi è sucedudis tantis: i àn ancje regalade la costituzion al sindic...

Christian Romanini ha detto...

Si à fevelât dal Cuel dal Fum e de Rotonde che no si fasarà

Christian Romanini ha detto...

Si à ancje fevelât de Pro Majano: il prossim Festival e di chel problemut che al jere stât evidenziât di bande di Intesa per Majano parcè che il sindic nol è lât al galà dal Festival show.

Christian Romanini ha detto...

E po si à fevelât dal belanç 2005 li che la maiorance e à votât il maniere favorevule e la minorance cuintri. Sperìn che tal 2006 si rivi a fâ cualchi opare di plui, cun atenzion...

Christian Romanini ha detto...

Une racomandazion par mariute: prime di acusâ che cualchidun al è bon di contâ dome bausiis, al sarès util pensâ ben: no je vere ce tu disis. La minorance cualchi volte e cjalcje la man ma e fâs il so.
O varessin noaltris de maiorance a fâ in maniere di tigniju bogns e limitâ la azion di oposizion.

Christian Romanini ha detto...

Un consei: denant di une critiche politiche o varessin di imparâ a no cjapâle come un atac personâl.
Ognidun al à il dirit e il dovê di difindi la sô posizion.
La dialetiche e je part de democrazie e se chest no si lu capìs, o no si à voie di capîlu, al è miôr no fâ politiche e cjatâsi un passetimp.

Anonimo ha detto...

Christian, ise vere che Zonte alè sta "colpito da fuoco amico" ?
se iè vere, cemut isal sucedut ??

Anonimo ha detto...

Ce mut ise le storie de costitusion regalade a Zonte ??

Anonimo ha detto...

Mariute, va fa doi us che amancul no tu disis simpri che.

Se tu ses tant brave fas qualchi proposte o dis ce bausies che han dite.

ancje a mi nol plas Zonta e cumbricule ma dis ce che ti da fastidi e no simpri che.

Christian Romanini ha detto...

Mah a mi no mi semee che il Sindic al sedi stât "colpito da fuoco amico" in Consei, anzit, a viodi ce plee che e veve cjapade la mozion di censure che e veve proponût la minorance, mi pâr che il risultât al vadi une vore ben. Pluitost, come che i ai dite ancje in consei comunâl, o speri che ciertis personis che lui al pense che a sedin "amiis" a sedin tignudis distantis, stant che chescj "amîs" i àn fat fâ une robe che i à procurât dome fastidis. In cierts câs al è miôr resonâ cu lis fuarcis politichis e no cun chei che par superficialitât si improvisin "grancj conseîrs" e ti metin tai casins... E po nol covente lamentâsi...

Christian Romanini ha detto...

Chê de costituzion e je masse biele: o scuen ameti che un come De Sabbata in Consei al coventave.
In pocjis peraulis al tache cuntune premesse sui valôrs de democrazie cul rispiets di chescj principis "e quindi signor sindaco mi permetto di farle dono di un libro che nel 2003 ha vinto il premio Strega"... e jo che mi domandâvi "Cui sa ce dal diaul che al tire fûr?..." (scusait ma no vevi iniment dut "l'albo d'oro" dal premi Strega) e po Luigino al continue "Il libro è la Costituzione Italiana, dove tutti questi principi sono ancora validi" Propit une biele sene! Compliments pe vis dramatiche! Cun di plui mi semee che i vedi ancje scrit une dediche, ma no nus à let ce che i veve scrit... Cui sa se ancje De Sabbata al lei chest blog, al podarès spiânus ce che i à dedicât al Sindic, no? Luigino, dulà sêstu?

Anonimo ha detto...

Mariute ambientaliste e a scrit:

'FARE COMMISSIONI E MOZIONI NON SERVE A NIENTE!
è solo per dare un contentino alla opposizione!
ma non serve a niente!
22/6/06 12:08'
Aaz!
CHESTE MI SEMEE PLUITOST GRAVE, SOREDUT DITE DI UN ASESOR AL GOVERNO!

Evidentementri le so toleranse e il so spirit democratic è son diretamentri proporsionai e so preparasion di ASESOR AL AMBIENT.
Podares domanda scuse e Democrasie e al Friul.

Christian Romanini ha detto...

Se Mariute ambientaliste e fos Mariella Unfer o soi dacuardi tal criticâ e condanâ cheste afermazion gravissime! Ma stant che o preferìs crodi che “cheste Mariute” al sedi cualchi simpaticon che al dopre pseudonim, o speri che e sedi dome une coincidence. Sperìn ben.

Anonimo ha detto...

Mariute, Mariute ....
in Consei tu sameis proprit une vuede (chioccia) che jè impegnade nome a cloci i soi "us" (uova).
Se je cusì e sin preoccupas pai poles che nasaràn ....
E pò ...tu sameis un poc lobotomizade, le espression de muse simpri compagne, scuse identiche per no fa casin politic.
Ti domandi, Mariute, nol è che tu as scambiat l' Ambiente per Abbiente ...l'indennità di carica ???

Anonimo ha detto...

lasciamo perdere il finto moralismo, le paternali e gli inviti al "rispetto", perchè più di qualcuno avrebbe bisogno di ripetizioni!

Anonimo ha detto...

MARIUTE, PER FAVORE RIDIMENSIONA IL TUO EGO SPROPOSITATO, CHE EVIDENZI UTILIZZANDO SEMPRE LA SCRITTURA MAIUSCOLA-

TORNA IN TE ,SII UMANA (?)
usa il minuscolo !!!!!!!!

Christian Romanini ha detto...

Mandi Mariute, par chel che al rivuarde la "inesperienze giovanili"... no sta fâmi ridi, parcè che no tu sês la persone plui adate: un/e che si permet di fâsi passâ par une altre persone e no amet di no jessi l'Assessor al Ambient alimentant il suspiet, jo lu definìs dome un puar biât e lis osservazions che tu fasis e dan la misure de to esperience e abilitât politiche (le commissioni non servono e niente e vie indevant...).
Mariella no pensi che si sarès permetude di fâ ciertis declarazions. Jo no sarai nissun, anzit, no soi nissun ma lezions di personis come te no pensi di vent bisugne. E nancje Stefano, un coscrit svelt e che ancje se e je la prime volte che si sente in consei al à dimostrât za di meritâsi a plen titul rispiet.

Christian Romanini ha detto...

o soi dacuardi cun mai domo.
il fat in mert ae visibilitât: ce che mi semee al è che al sedi un ciert preconcet. o cirarai di spiegâmi: se un al fâs alc, al è simpri il suspiet che lu fâsi par metisi in mostre. Ancje a mi mi è stât plui voltis fat presint, ma jo o pensi che cirint di esercitâ l'incaric di conseir al è normâl che cualchidun al sedi notât. se la int e à mandât indevant in siei rapresentants, lu à fat par che chescj a lavorin. Sta come çus, cence fâ nuie, no pensi che al sedi moralmentri e eticamentri onest. Ciert, se no tu fasis, no tu sês visibil e forsit no tu dâs nancje fastidi... "E tutti vivrebbero felici e contenti" (orpo, robis di no crodi: o sai scrivi ancje par talian!)

Christian Romanini ha detto...

in mert ai assessors: in efiets al sarès interessant lei ancje chi cemût che le pensin. Ancje a mi mi risulte che plui di cualchidun al passe su chest blog. e no dome de maiorance. dopo dut, vê la pussibilitât di esprimisi mi pâr une robe util par ducj, o no?

Christian Romanini ha detto...

Tachìn cu lis scusis: o domandi scuse a la siore Mariute, che o vin clarit che no je un "simpaticon" ma dome une siore. chest mi confuarte, ma o torni a afermâ che ciertis declarazions su lis comission e il struments dal consei (mozions) no puedin jessi condivisibilis.
il mê judizi suntun che si plate e al alimente suspiets al reste simpri chel, ma il gno al jere un resonament gjenerâl.
stant che tal câs di mariute chest nol è plui un dubi (che tra l'altri al jere vignût a plui di cualchidun) il resonament al è clâr che nol è indreçât a mariute. jê no si è platade, ma un clariment prime nol varès alimentât suspiets: jo o jeri fin di subit convint che no fos l'Assessor e lu ai ancje dite. cualchidun invezit al à stracapit e chest al dimostre che nol jere propit dut cussì clâr. dut câs mi scusi inmò se la siore si è sintude ofindude.

Christian Romanini ha detto...

Jo no soi un espert, ma mi soi informât e o ai cjatât cheste opinion di personis che indi san plui di me
SI VOTE Sì PARCè:
1) Non è vero che la riforma faccia scempio della Costituzione: i principi fondamentali e i diritti di libertà contenuti nella prima parte non vengono toccati, perché la riforma modifica la seconda parte della Costituzione, che riguarda il funzionamento degli organi statali e regionali. Peraltro se vincessero i no non torneremmo alla Costituzione del 1948 ma a quella del 2001, modificata dal "federalismo" della sinistra, che ha creato tanti contenziosi tra Regioni e Stato e dunque sprechi di tempo e denaro.

2) È falso che la riforma porti alla "dittatura del premier". L'indicazione del suo nome sulla scheda elettorale, il potere di nomina e revoca dei ministri, la facoltà di chiedere lo scioglimento della Camera, erano previsti nella bozza di riforma della commissione D'Alema del 1998. Sono gli stessi poteri che hanno sindaci, presidenti di provincia e di regione, servono per garantire stabilità di governo e tutelano il diritto dei cittadini di scegliere un primo ministro, un governo, un programma, garantendo questo diritto con le norme antiribaltone.

3) La riforma non mette in pericolo l'unità nazionale ma al contrario la rafforza, perché: a) introduce il concetto di interesse nazionale e dà al governo il potere di bloccare le leggi regionali che danneggino l'interesse collettivo; b) distingue con chiarezza le materie di competenza statale e quelle di competenza regionale, riportando allo Stato la competenza su tredici importanti materie (prime fra tutte energia e infrastrutture) e perfezionando il meccanismo di devoluzione alle Regioni.

4) Non avremo venti sanità regionali perché le Regioni faranno leggi sull'organizzazione ospedaliera e sanitaria per una gestione più attenta alle esigenze locali ma rimane allo Stato il compito di garantire i livelli essenziali di assistenza. Allo stesso modo le Regioni avranno competenza sull'organizzazione delle scuole e sulla formazione professionale ma i programmi di studio restano nazionali, integrati da moduli di insegnamento regionali, per preservare le tradizioni delle singole regioni.

5) Sarebbe meglio fare le riforme costituzionali con l'accordo di tutti: peccato che nel 2001 la sinistra per prima riformò la Costituzione da sola. Inoltre "dimenticano" che la Costituzione stessa prevede un procedimento di modifica a maggioranza e di conseguenza un referendum confermativo come giudizio ultimo affidato al popolo.

Dunque il 25 e 26 giugno vota e fai votare Sì per dire no alle falsità della sinistra e per confermare una buona riforma, che divide con chiarezza i compiti di Stato e Regioni e che velocizza e razionalizza la procedura per fare le leggi. Votare Sì salva una riforma che garantisce più potere ai cittadini, istituzioni più efficienti e che riduce di 175 il numero dei parlamentari, misura simbolo di uno Stato meno costoso e più produttivo."

Anonimo ha detto...

Asesors e tecnics comunai e an cusì ben monitorat i lavors sul quel dal Fum che ce c'al è tal profont dal cur dai vers Majanes o pensi di podelu interpretà
cun cheste mirabil puisie di Bepo Ungaretti:

"San Martino del Carso"

Di queste case

Non è rimasto

Che qualche

Brandello di muro



Di tanti

Che mi corrispondevano

Non è rimasto

Neppure tanto



Ma nel cuore

Nessuna croce manca



E’ il mio cuore

Il paese più straziato



Valloncello dell’albero isolato il 27 Agosto 1916

Anonimo ha detto...

mi par che qualchidun al tabae leint apuntos di atris:

"L’IMPATTO AMBIENTALE E’ STATO VALUTATO DA UN TECNICO INCARICATO DAL COMUNE DI MAJANO. LA GIUNTA HA COMUNQUE COSTANTEMENTE MONITORATO LA SITUAZIONE DEI LAVORI SOPRATTUTTO PER QUANTO RIGUARDA IL RISPETTO DEI BENI PAESAGGISTICI"
Ma se son restas nome grums di çjere, murs e strades. E mançjares ançimo une galarie e un puint.
Di paesagistic no viot pui nie.

E an di ve delegat el monitoragjo ai Dafara.