28 maggio 2008

Us plasial?

Sul gjornâl di vuê e je la foto de simulazion dal gnûf tor di Maian. Ce disêso?

16 commenti:

Christian Romanini ha detto...

Alta oltre 40 metri, la torre campanaria, che sarà realizzata con uno speciale cemento, riprenderà l’andamento diagonale della chiesa dedicata ai Santi Pietro e Paolo

Via libera alla ricostruzione del campanile di Majano

Il progetto già presentato in consiglio comunale; è una delle ultime opere del dopo-terremoto

MAJANO. Siglerà la fine della ricostruzione post terremoto di Majano e contemporaneamente restituirà al paese un tratto essenziale. Si tratta del campanile della chiesa di San Pietro e Paolo. Distrutto dal sisma del 6 maggio 1976, sarà ora ricostruito ex novo, mantenendo però le fondamenta e i resti del vecchio campanile quale segno della tragedia che 32 anni fa colpì il Friuli.
Majano in particolare, con le sue 131 vittime, fu tra i paesi più martoriati dal sisma. Il progetto, elaborato dallo studio dell’ingegner Lorenzo Saccomano, é stato già adottato dalla commissione economica della parrocchia e lunedì sera presentato dal progettista a consiglieri comunali e sindaco. Alto oltre 40 metri, il nuovo campanile svetterà a fianco della moderna chiesa del capoluogo riprendendone i tratti essenziali, vale a dire il caratterizzante andamento diagonale della struttura, e realizzando così un riuscito equilibrio, anche formale, nell’area urbana dove si inserisce l’edificio sacro. La novità introdotta dal progetto firmato da Saccomano é l’utilizzo dei materiali come spiega il parroco di Majano, don Giuliano Mauro. «Il campanile poggerà sul vecchio moncone sopravvissuto al sisma e si svilupperà in altezza con l’utilizzo di uno speciale cemento fotocatalitico e autopulente che l’Italcementi ci concede in via del tutto speciale avendo sposato in pieno il nostro progetto. Si tratta infatti di un cemento usato fino a oggi solo in 30 progetti in giro per il mondo e sempre per edificare grandi opere». Motivo d’orgoglio in più per la parrocchia di Majano e per il parroco che fino a oggi tante energie ha profuso perché il paese “dal biel tor” potesse ritrovare il suo simbolo. La realizzazione del primo lotto dell’opera, finanziato dalla Regione con un contributo di circa un milione di euro, stando a don Giuliano, dovrebbe partire entro fine anno. «Contiamo che i cantieri si aprano entro la fine del 2008 – spiega il parroco -, ma prima ci sono vari altri passaggi burocratici ai quali adempiere. Primo di tutti, quello relativo all’area sulla quale sarà realizzato il campanile». Area che come detto corrisponde a quella dell’ex manufatto, dove ancora oggi si trova la parte di edificio resistita alle scosse sismiche. Si tratta di un fazzoletto di terreno di sito a poca distanza dalla chiesa del capoluogo che essendo di proprietà comunale dovrà essere concesso, sotto forma di diritto di superficie, dal Comune alla parrocchia.
Passaggio obbligato, quest’ultimo, perché i lavori possano partire e tradurre dalla carta alla realtà il campanile. Opera che a Majano, diversamente da molti altri casi, sarà ricostruita dov’era, ma non com’era. A spiegarne il perché é lo stesso parroco: «Volevamo che il progetto allo stesso tempo sposasse le forme della chiesa e che divenisse segno tangibile della ricostruzione completata».
Maura Delle Case

thermonuke ha detto...

Chi c'o soi...
no vevio di di alc?

Alore stant a chest articul le cros oblique de glesie e je di 41 metros e le tor e vares di vigni un tierc di plui.

A voli, el troncon al e alt 8-9 metros: cun t'un tic di prospetive e porporzion le tor tal disen e someares di 60 metros.
Sigur che l'articul al sedi just?


Pe to domande:
cule proporzion parsore,
cul troncon salvat, si,
l'idee di massime mi plas.

Ancje se no capiss ce che al jentre une tor di siment t'un contest di fier ramp e veri.

Ma jo no soi un architet e vualtris e ves gjetat el cuel dal fum, cuindi no vin le sensibilitat par esprimi un judizi. :-D

robinhood ha detto...

Si podares començà a pensà di fa un gjemelagjo cun Pise!

robinhood ha detto...

Ma, spete co pensi: 1.000.000 di euros, cioè quasi 2.000.000.000 di lires par fa su un parallelepipedo di siment?

Unknown ha detto...

No crodevi che tirâ a siment al voleve dî tirâ sù un tor:-)
Francjamenti se i maianês e an podût stâ zence par 30 agns, al ûl dî che nissun al in veve bisugne e al somee come un caprici di plevan di fâ sù un tor di...Trop? Un milion? Scherzino?
Il siment, ancje se al si lave di besôl al si sporcje distès e al s'invecje mâl.E s'al si dopre facilmenti al é parcé ch'al coste pôc e a si fâs sù a le svuelte. Baste lâ a viodi chel brut santuari di beton dal monte Grisa parsôre Triest ch'al é stât scierât par vie ch'al deventave periculôs seben che aí i taremots a no an mai fat nissun dan.
A si varès di viodi i conts par viodi indulà ch'a laran veramenti chei bêz parcé che il siment al coste mancul che i madons e i madons mancul che le piêre e Piêri e Pauli e dut il sacrament di sot e sôre Soccomano:-)
Tant ch'o sin, parcé no fâ un tor di vêri par mostrâ e le trasparince dai conts e la trasparince dal tor?
Al sarès ancje miôr integrât tal paesagjo!
Vino di spietâsi che fra 40 agns,come tal santuari dal mont Grisa, l'inzegnîr al ledi a fâ tirâ vie il so non par no mostrâ ch'al u a fat lui cuant ch'al colarà in ruvine?
Alé op, jo us dîs la mê e cumó o fasês ce ch'o volês ma so savês contâ provait a fâ un preventîf:
15 operaris a 4000€ al mês l'un a son ben paiâts ma a fasaressin 60.000 al mês. Metin che in trê mês
a non vêtin avonde e alore zontin un mês e al fasarès 240000. Duncje il rest 760.000€ al sarès il siment ch'a nol si sporcje e duncje ch'a nol si piture. S'o contin che lis cjampanis cumó a si sunin fracant sun tun baton di regjistradôr o vin dome di contâ il prêsit di cualchi altoparlant.
Al é evident che cualchidun al metarà plui sucar tal café cuant che le domenie a Maian al sintarà sunâ lis cjampanis.Ma tant ch'a son i bêz de regjon...Indulà îsal l'amâr?

Venusia ha detto...

jo no mi intint di conts, ma za la glesie no mi plaseve par nuie...cun chest po... =(

Michele ha detto...

Par termonuke: il moncon al e alt esattamentri 6,80m e il cjampanili al ven un tic plui alt de cròs.
Par jaio: mai sintudes tantes stupidagninis... peraule di architet!
Ma o scuèn sei instès un poc dacuardi... Cun t'un miliòn l'ere mior tornà a fondi lis cjampanis (che sunin avonde mal e non sòn ches che an pajat e sintut sunà i nestris vecjos) e cirì di fa un tor un tic mancul burelliàn e plui majanes.

thermonuke ha detto...

Jajo t'un sparis di boiades ah, ma ti vegnino dutis bessolis o ti fatu juda?!

Michele, grazie pe precisazion, no sai ce cal ul di burellian (?)
le idee che mi da e je razionalist-fuduristiche tipo Latine, Torviscose, Lima a Vilegnove, arapacis di Medee, coloseo cuadri, San Pieri e Pauli al EUR...ma come premetut no mi displas(ares) se cules proporzions che o vevi imagjinat.

Invecit dos robis cuasi compagnes, une in fier ram e veri e une in ciment no mi somein ches grant colp di voli.

Peraule di incompetent ;-)

Michele ha detto...

Burellian al sta par Burelliano, cioè dell'arch. Augusto Romano Burelli, progjetist dal cjampanili di Magnan in Riviere e di chel di Montenars.. Une architeture che a mi no plas particolarmentri ma che, proposte ta chest progjet par majan, e je vonde elegante...
Le prospetive de foto e ingjane parce che il tor al vèn alt poc plui de cròs, quindi nol accompagne tant bèn la glesie, ancje se al è une vore lontan...
Le robe che forsit a mancje (secont me) e je un final cu le ponte... Se magari si fossin viodudes di plui les cjampanes al sares stat mior (tant è sùnin avonde mal) :-)

The Bourne ha detto...

Partint di est lant a ovest si podares viodi quai che son i monumens di Majan plui caratteristics: il puar cjampanili(un simbul dal teremot), le Glesie(che no ha bisugne di commens), le place(le gjostre), il monument di front le farmacie(li che no funsione plui le fontane), l'alvear di di snaidar(di bon al ha che finalmenti lu han netat e vernisat), il cubo de mobil snaidero, il cjastiel di Susans(unic fiore all'occhiello cal è restat). O vevi voe di cità ancje il Cuel dal Fum, ma al è ormai impusibil parceche al è deventat un cantir ca nol viot une fin(cuisà quant che vignaran finis i lavors). Insome, individuat chest casin di monuments che Majan al ha, mi vignares di pensà che anchje se al vegnarà fat un monument dal genar, qual isal il problema? al file cul casin dai monument che son a Majan.

thermonuke ha detto...

The bourne, coragjo prest e varin el ospedal cun arcadis di clare impronte medieval!

Christian Romanini ha detto...

Cualchi ore za fa, si è riunide la comission teritori e ambient par fevelâ ancje dal Tor. O vin decidût di sintî formalmentri la popolazion e cussì e varès di jessi convocade une assemblee popolâr cun dute la citadinance par fâ cognossi a dut il paîs lis carateristichis dal progjet. Pal moment no savìn in ce date e dulà ma a pene che al sarà decidût alc, o visarai. Stait sintonizâts.

Michele ha detto...

A mi mi fasin veramentri incazzà (scusait il termin) ducj chei che fevelin come the bourne... E partissin di solit dal cjstièl di Susans e a vegnin ju pe strade fin a Majan elencant les solites 4 o 5 opares che (a lor) no plasin... E magari chei chi e son stas chei che e an permetut la demoliziòn des vecjes scueles o e son chei che fomentin la costruzion spropositade e salvadie des vilutes (isolades) e dutes compagnes... Majan a la bisugne di lessions di bòn gust no lessions di retoriche di ostarie...

Mandi ha detto...

Al fas cagà come le glesie!!!

Unknown ha detto...

Sbarâ un milion sun tun tór simil al merite di sei rasât a zero cun tune canonade e se par fâ intindi il 5% al bisugne sbarâ dis vôltis di plui o lu fâs cun tun grant plasê...Tant ch’o no soi paiât par tasê o dî il contrari:-)
So sês interessâts tal progjet alore diseitlu e o capirai ch’al é normâl che jó us somèi un rompibalis. Ma so vês chê di tirâ fûr le peraule di esperts alore tiraitle fûr fint insomp par provâ il contrari di ce ch’o ai dite a di chei che learan.
Po mi disarês ancje indulà ch’o ficjarês lis vuestris cjampanis stonadis o da stonâ parcé che achi tar chest tór a no si viôt i abattisuono che par chei ch’a no son architets e saressin i balcons d’indulà ch’a si a di viodi e sintî lis cjampanis! ...O alore , sono dome di une bande?
Alé op, cirît di no fâsi ridi par dî a di chei âltris trop ch’a son mones:-)

Michele ha detto...

Par me jaio si fas judà quant che al spare les monades... :-)
La me sul tor le ai già dite... espert o no, no mi ven nuje te sachete se lu fasin su...
Al sta sucedind come che al è sucedut tal 1891, quant che an presentàt il progjet dal bièl tor: e an decidut in 4 di lor e le int no je stade visade di nuje, seben che lu varès pajat dut (storie vere dimostrabil e verificade)... par giunte dopo nol plaseve nancje :-)... epur cul timp al è deventat il bièl tor...