04 giugno 2008

Letare di Remo

Sul Messaggero di îr e jere une letare al diretôr scrite di Remo Brunetti di Cjavaç. Al ricuarde une biele iniziative li che o jerin intervignûts l'on. Mauro Pili, l'atuâl President de nestre Regjon, Carli Pup e jo. O ringrazii Remo Brunetti ancje pe segnalazion dal biel sît de Provincie di Trent su lis minornancis. Lait a viodilu.

5 commenti:

Christian Romanini ha detto...

MARTEDÌ, 03 GIUGNO 2008

Pagina 21 - Udine

FRIULANO

Le tutele delle lingue nel nostro Paese

Nella primavera del 2007, ho avuto modo di partecipare a un convegno promosso da Forza Italia a San Daniele, e avente per tema la tutela della minoranza linguistica friulana. Il convegno era presieduto dall’allora deputato Renzo Tondo, e relatori erano Carli Pup e Christian Romanini del comitato per l’attuazione della legge 482. A conclusione del convegno, Renzo Tondo affermò di non essere mai stato autonomista né partigiano della tutela del friulano, ma di essere pronto a rivedere le sue posizioni davanti a solidi argomenti. Bene, un anno è passato da allora, e dopo un lungo e astioso dibattito sono state approvate dalla nostra Regione le leggi a tutela dello sloveno e del friulano. Purtroppo alcune forze vogliono artificiosamente tenere aperto un dibattito ormai concluso, quasi che in questa regione i problemi più importanti fossero solo quelli linguistici. Su questo tema, infatti, c’è molta ignoranza, ma è anche presente una forte e scientifica cattiveria.
Al presidente Renzo Tondo, che assieme ai componenti della sua giunta, si troverà prossimamente a dover prendere alcune decisioni in materia, e a quanti vogliono farsi un’idea corretta sulle varie situazioni di tutela linguistica presenti nel nostro paese, consiglio vivamente di consultare il sito della Provincia di Trento www.minoranzelinguistiche.provincia.tn.it. In questo sito è possibile consultare sia la normativa che regola la tutela linguistica dei nostri fratelli ladini, sia le leggi di altre regioni d’Italia, statali ed europee.
Remo Brunetti
Cavazzo Carnico

Christian Romanini ha detto...

Bon, no jere la Primevere dal 2007 ma al gambie pôc. O soi content che chel event al sedi plasût e che ancje ta chê sere i tancj che a son vignûts a sedin stâts contents.
Inmò grazie a Remo!

Christian Romanini ha detto...

Dut câs a proposit di politiche, su cierte stampe che e pompe a manete cuintri dal furlan e je vignude fûr cualchi declarazion dal President che no mi à plasût (e lui lu sa). Ma la piês robe e sarès chê di sierâsi e restâ dome a ce che a scrivin i gjornâi. Si trate di lavorâ simpri di plui par un dialic diret che al presenti in maniere vincente une cause che e je juste.
Tignìn dûr, che se ancje a son in tancj che a varessin volût scancelâ la lenghe furlane, in ducj chei agns achì no son rivâts a fâlu. Duncje o sin su la strade juste: si trate dome di cjapâ a sotbraç simpri plui int e invidâju a fâ la strade cun noaltris.
Come che al diseve un grant autonomist, Fausto Schiavi, par vinci bisugne convinci.

thermonuke ha detto...

Braf, bisugne cunvinci no imponi.

E jo o pensi che certis posizions poc transigents sdoganadis sot el nom di "furlanism" e fasin dam no dome ae lenghe ma ancje al autonomism (che se tu mi permetis e son dos robis difarentis).

Tache convincimi che pal imponi e je le cort costituzional che sta fasint un esamut...

il rompiscatole ha detto...

Sempre modesto e per nulla narciso il nostro Christian !