07 settembre 2006

Comunitât Colinâr

Sul gjornâl, tai ultins timps no si lei dome di rotatoriis, ma o ai cjatât ancje riferiments e articui su la Comunitât Colinâr. Us met achì un toc che al fâs viodi che chest ent al è un tic in pericul e o speri che al puedi tornâ a ripiâsi: no volarès che chestis a sedin provis gjenerâls par une fughe di cierts comuns de Colinâr cun conseguencis su la esistence stesse de Comunitât...

8 commenti:

Christian Romanini ha detto...

MESSAGGERO VENETO
MERCOLEDÌ, 23 AGOSTO 2006

Pagina 10 - Udine
GEMONA
E’ pronto un piano di sviluppo territoriale unico per tre comuni

GEMONA. «Un incontro storico e una grande sfida per l’oggi e il domani della nostra gente». Così commenta il consigliere regionale Virgilio Disetti il recente incontro tenutosi a Gemona, a palazzo Boton, che ha visto sedersi attorno allo stesso tavolo i sindaci della cittadina pedemontana, Gabriele Marini, di Buja, Luca Marcuzzo, e di Osoppo, Luigino Bottoni. Oggetto del discorso: la possibilità di mettere in campo, da parte dei tre, un’unica programmazione di sviluppo territoriale. Da ricordare, in proposito, che i comuni sopraccitati hanno già un precedente in tal senso. O meglio, lo avranno tra poco. Passerà infatti nel corso della prossime settimane all’approvazione dei tre consigli comunali il piano di sviluppo territoriale infraregionale per la zona industriale. Un documento che si attende da anni e che permetterà di stabilire linee e regole per lo sviluppo dell’area industriale di Rivoli che interessa, ricordiamolo, non solo il territorio di Osoppo, ma anche di Buja e Gemona.
L’omogeneità territoriale, si è sottolineato nel corso dell’incontro, potrebbe essere sfruttata non solo per l’area industriale ma anche per altri fronti. Leggi cultura e turismo in primis. E le proposte, in sede dell’incontro gemonese, non si sono fatte attendere. «Dovremmo mettere a punto una pianificazione triennale di investimenti sui tre comuni - spiega il primo cittadino di Buja - da presentare alla Regione. Un documento che individui, anno dopo anno, un fronte sul quale intervenire concentrando gli sforzi. Si potrebbe ad esempio partire dal castello di Gemona, passando per Monte di Buja, fino al parco del Rivellino di Osoppo». Concorde, in tal senso, anche Bottoni: «L’ottica che dovremo adottare - spiega - è quella per cui le risorse territoriali diventano patrimonio condiviso. Così dovrà essere anche per il parco del Rivellino». L’assunzione da parte dei tre comuni di un unico e formale atto che affermi con decisione l’unità del territorio è, secondo il primo cittadino di Osoppo, il prossimo passo. Da ufficializzarsi in un incontro congiunto dei tre consigli comunali.
«E’ questa - secondo Disetti - la strada giusta da percorrere. La legge di riordino delle Autonomie Locali che recentemente abbiamo approvato in consiglio regionale - spiega - prevede, in maniera innovativa e coraggiosa, il rafforzamento dell’omogeneità dei territori. Ma la legge - prosegue Disetti -, nelle sue fasi di applicazione, dovrà essere ricalibrata. Ancora oggi, infatti, si basa su organizzazioni territoriali - vedi Comunità collinare e montana - insufficienti a rappresentare la realtà e le esigenze dei tre comuni. Questi infatti non possono più operare stando su sistemi territoriali separati». Presto per dire se andranno a formare un’Aster (agenzia per lo sviluppo del territorio) a sé stante, ma le premesse paiono condurre tutte in questo senso.
Maura Delle Case

thermonuke ha detto...

Che le comunitat no vedi el pès di un timp al e un fàt.

Ideis come che chi sòt lu dimostin vonde.

Che nissun a livel politic o sovracomunal si domandi parce di chest vueit di significat e, par cuintri si insisti a livel plui alt à vole crea une serie di "innovazions" politicos-territorial cence lis premessis di valors e ideis condividudis a je la dimostrazion che talore certis struturis e coventin daspes ancje come palestre "politiche" di personagjos emergèns (in sostituzion des vecjes segreteries di partit), come purgatori o parchegjo di trombàs in atese di redenzion...

Cumò e je nassude ancje le idee de sovra-provincie PN_UD_e miege GO, che altre miege, oltre el Lusinc cun TS!

Idee dome elettoral di Stras-soldo?
Alore no vin dividude la cjargnie cun che cagade de provincie di Tumieç e je lade ben cussi.
Cumo e volin idealmentri separasi dai Triestins cun struturis burocratichis lizeris....?.
Viotu che o vevi reson sui furlanaros che no reclamin dome le tutele de lenghe!

A mi Illy mi sta sui cojons ma al saress mior lei un biel tomo di derit public investe di disqusi sul cj e sul gj sui beneandans e sui pelegrins!

Cun afiet!

Christian Romanini ha detto...

thermo
su la analisi politiche, cierts ponts o pues condividiju, ma la ultime considerazion mi pâr une cag..e che ti è sbrissade: chê code no va su chê agnel.
duncje se si à di fevelâ di politiche nol covente trai su dut il rest: cheste e je une semplificazion lofie.
cun afiet

thermonuke ha detto...

a pensa mal al e pecjàt...

Se par ultime robe tu intindis el consei di lei un tomo di dèrit, bon o ai tràt.... un tic.

Se tu intindis ancje le ideone si stras-soldo alore no chi o soi plui serio, tu podis discuti le forme ma la sostance di ce c'o pensi e reste.

Ce ast di faj o sin difarens...
dopodut tant "afiet" al nas di chest...


Dut cas ò stoi seguìnt lis tos lezions di furlan.

E, tant par laudami, prin di lassa l'universitàt (o eri un mùs)o ai dat un esamp: Derìt Public 30/30.


Cun tant afiet

Christian Romanini ha detto...

No thermo
ti torni a ripeti che su tantis robis, tu âs un pont di viste condivisibil e tantis riflessions che tu fasis a son justis. Ancje la osservazion che tu fasis che cierts politics a varessin di studiâsi il diriti public al è just: par plui di cualchidun aln sarès ben che a fossin plui preparâts e ancje jo mi met tra chei... e su chest nissun ti conteste nuie. ce che mi da fastidi a son chesti peraulis "investe di disqusi sul cj e sul gj sui beneandans e sui pelegrins!": parcè? il probleme no je la cognossince des tradizions e de culture de nestre tiere. Se un si interesse di chest, nol à migo copât nissun, nol è un delit: tante int e varès di cognossi di plui la nestre storie.

thermonuke ha detto...

O ai pur amitùt che un tic o ai tràt.

thermonuke ha detto...

Grazie comunque di no ve mitut un post vue su Italie Francie

Dona-Doni el destin t'un nom!

Renzo Tondo ha detto...

Christian,
mi displaas di no podei iessi sabide al meeting di atletiche, ma i iai cjapaat une serie di impegnos.
Tra l'altri, come chi tu saas, domenie i voi a Spilimberg.....ma mi paar che tu tu sees vie.