29 agosto 2006

Dut un cine: BURIS martars ai 29 di Avost

Ancje se us ai za visât lu torni a scrivi
Dopo dai sglavisn dai 24 di Lui, vuê si recupare tal zardin di Vile Tinin a Felet la serade di cine furlan (se al è brut timp, o lin in auditorium):
MASSIMO GARLATTI COSTA,
DUT INTUNE GNOT

Massimo Garlatti-Costa al nas ai 19.4.1969 a Udin. Daspò de lauree in Siencis Politichis e vê fat la "Scuola Ipotesi Cinema" di Ermanno Olmi al va in Grande Bretagne dulà che si iscrîf a la "Northern Media School" di Sheffield e al cjape il Master in Regjie e Senegjature. Finîts i studis al tache a lavorâ par diviersis cjasis di produzion indipendentis dal Ream Unît, pal canâl televisîf Channel 4 e par la BBC, e par chei al realize tancj films curts. Lis sôs produzions a son stadis mitudis in onde di une schirie di rêts televisivis e tancj siei films a son stâts selezionâts e premiâts di preseâts Festivals Internazionâi tant che il Festival du court métrage di Clermont-Ferrand, il Welsh International Film Festival, l'International Short Film Festival di Capalbio, il Raindance Films Showcase di Londre e altris. La sô ultime produzion in lenghe furlane e cjape dentri la schirie di microdocumentaris su la int e lis sôs passions, Int in Curt e il program musicâl SunsAtor ducj i doi realizâts pe RAI dal Friûl Vignesie Julie, ma prime di chescj al à realizât i trê documentaris che a saran presentâts vie par cheste serade.
21.15 Friûl viaç te storie (2004, 38') Il documentari su la storie dal Friûl des origjins ae fin dal Stât Patriarcjâl.
22.00 La Radio Libare dai Furlans Libars (2005, 28') La storie de radio libare dai furlans tes peraulis e i ricuarts dai protagoniscj di chescj 25 agns di programazion in marilenghe.
22.45 Grant finâl Pai plui grancj: BURIS (2000, 38') Tal 1997 Buris al jere un paîs che al jere daûr a disfâsi. I siei abitants a someavin destinâts a un futûr di disocupazion e rassegnazion e il paîs a une lente agonie. Ma la idee e perseverance di un dai siei fîs plui creatîfs a vevin di gambiâ la muse dal paîs par simpri …
Altris informazions su: comun di Tavagnà o www.buris.it

17 commenti:

Christian Romanini ha detto...

LETARE SUL MESSAGGERO DI VUê
MARTEDÌ, 29 AGOSTO 2006

Pagina 8 - Udine

Sindaco e assessori riducetevi le indennità

In occasione delle elezioni comunali si sentono sempre commenti tipo: «Una volta si mettevano in lista per un ideale e per senso civico mentre adesso, con quello che guadagnano, è diventato un mestiere come un altro!». Ho verificato se i brontolii fanno parte del vizio di criticare sempre i pubblici amministratori oppure se sono fondati. A Majano, il sindaco Zonta, prima di essere riconfermato, ha ricevuto un’indennità di fine mandato di 10.805 euro e altrettanto riceverà allo stesso titolo a conclusione di questa legislatura. Percepisce 2.161 euro lordi al mese e può contare ovviamente anche sullo stipendio di dipendente che non viene toccato allorché, per recarsi in Comune, si assenta dal lavoro in quanto la ditta addebita il tempo perso con ulteriore aggravio per le casse comunali. Vicesindaco e assessori hanno indennità lorde mensili che vanno da 864 euro a 1.167 euro e da 648 euro a 875 euro secondo la loro posizione lavorativa. Così, per l’intera legislatura, i nostri amministratori ci costano circa 460.000 euro (quasi 1 miliardo di vecchie lire) di cui circa 140.000 euro per il sindaco e circa 320.000 per la giunta. Di fronte a queste cifre si comprendono i sentimenti dei pensionati e dei salariati majanesi che fanno sempre più fatica ad arrivare a fine mese considerando che ricevono pensioni e salari medi rispettivamente di 620 euro e di 1.000 euro. Sono cittadini che, da un lato, subiscono ogni anno l’aumento della tassa rifiuti che è raddoppiata in 5 anni mentre, dall’altro, non vedono risultati proporzionali con quanto paghiamo chi ci amministra. Non sfugge a nessuno il fatto che i Comuni abbiano sempre meno risorse a disposizione e che, conseguentemente, di opere pubbliche se ne realizzino sempre meno. Per questo motivo mi permetto di suggerire a sindaco e giunta di rinunciare a parte delle loro indennità destinando la somma di 100.000 euro così risparmiata (circa il 30% delle indennità nette) a un’opera pubblica o a interventi sociali. Con un simile esempio recupererebbero la fiducia dei cittadini e, se in futuro venisse proposta un’opera pubblica condivisa ma non ci fossero soldi, sono sicuro che tutti accetteremmo un temporaneo aggravio dell’Ici. Sindaco e giunta del comune di Colloredo di Monte Albano lo hanno deciso autonomamente da tempo e a loro vanno i miei complimenti per la sensibilità dimostrata in attesa di poter fare altrettanto con sindaco e giunta di Majano.
Fausto Floreani
Majano

thermonuke ha detto...

Pardabon divertent, ma la eritu che no ti ai viodut?

thermonuke ha detto...

O ai vidut el to post su Saro.
Christian ce coragjo!

Capistu ce c'o intint par culto de personalitat, par mancjance di un tic di coragjo.

Mi sa che ogni tant tu rimpiangjs di no sedi nassut 25-30 agns prin.

Fati da di Devetag un poc dal so sublime dono di clarece e sintesi che i soi post e esprimin.
Indipendentementri de posizion e dai concez.

Ve lis ideis claris e il coragjo di esprimilis comunque al gjove.

Ce ano scrit tal post di Haider:
Poare che suris.....

Al val ancje par F.S..
(d'altronde mior tignilu dongje amancul si po tenta di capi cemut che si mof...)
No ti paragoni a lui ma 5 mes fa...

Christian Romanini ha detto...

mandi thermo: pal cine o ai il suspiet che tu no ti jeris a viodi il cine... jo o jeri dongje il regjist, ma no ai viodudis musis di maian e stant ce che tu scrivis tu scuegnis jessi di maian

Christian Romanini ha detto...

e simpri par thermo:
su ferruccio saro o confermi dut che che o ai scrit tal blog di Tondo
Sul discors dai agns: se o ves su pe schene 30 agns di politiche, nol sarès mâl, anzit la esperience e zove in chest cjamp: jo mi riten un diletant par 2 motîf: di politiche no vîf e duncje no soi un professionist, ma un diletant; secont, no ai la esperience par fevelâ di espert. Ma baste vê pazienze e ancje chê e ven cul timp. Intant però prime di movimi mi confronti cun chei che le san di plui di me, Cualchidun altri si bute e secont me un che in politiche, e magari al à ancje responsabilitât, se si compuarte cussì o al è un "dilettante allo sbaraglio" o al è mat.
Tornat ai agns, se o fos nassût 30 agns prin, o varès vût la pussibilitât di vivi agns une vore fuarts dal pont di viste de evoluzion politiche e no dome.
Ma o ves 30 agns di plui su la cjarte di indentitât mi ziraressin un tic...

thermonuke ha detto...

Pal cine... o jeri ma mascarat di un di Udin e t'un cjanton tal scur....!

Par Saro: visions difarentes.
Par me al è un vonde in declino, un jurassic, no ai nancje inmo capit el pès di Antonione (e no dome jo). Comunque stin a voidi al è inmo un poc di timp...
Tu vevis za scometut cun me su Tarond e mi par che tu les as vinte no?

Plui indenant, simpri che no mi stufi, e scometarin inmo....

Chei che si butin: tu scuegnis amira le clarece di lengaç almancut no? E jessi maz talore al jude...

Christian Romanini ha detto...

No rivi a capîti cuant che tu fevelis di clarece dal lengaç. a cui ti riferissistu?
Se tu disis di toni devetag, o concouardi cun te: al è un che al sa spiegâsi e al à lis ideis claris. o ai vût mût di cognossilu e fevelâi. di sigûr al è un che al à esperience e cjâf su lis spalis.
pal discors dai mats: in politiche no pues jessi improvisazion, ti va ben cualchi volte, ma no paie.

thermonuke ha detto...

Alore no ai sperances!

Mior cussi!

thermonuke ha detto...

Omnia munda mundis

thermonuke ha detto...

Beati monoculi in terra coecorum.

thermonuke ha detto...

Oh mi par che sedi sparide ancje la munie!

Christian Romanini ha detto...

thermo, ocjo cui nons...

thermonuke ha detto...

ce ao dit cumo?

o ai dite che mi par che sedi sparide la muinie di majan e par sbaglio o ai scrit munie.

O ti riferivitu a altris?

F.S.? al e Saro, e stevin tabajant di lui.

Ce ao dit cumo?

Christian Romanini ha detto...

di saro o ai capît
no capivi chel non che tu vevis scrits, scuse, dai, no sta scjaldâti, sùmosù!

thermonuke ha detto...

Par une volte tu as cànat.
No mi eri scjaldat!

Christian Romanini ha detto...

no sta dîlu a nissun, ma o ai canât tantis altris voltis... ma cuant che lu fâs no ai problemis a dîlu ;-)

thermonuke ha detto...

no sta dilu a nisun ma "par une volte" al jere un scherz....