Vuê e finìs i agns mê sûr:tancj auguris Sonia!!!
ps: lu sai, lui sai... l'inglês nol è propit chel di Oxford, ma si sin intindûts distès, no?
Prime ti ignorin, dopo ti ridin, dopo ti combatin. Dopo tu tu vincis! (Gandhi)

Verzegnis, o come che a disin lenti "Verzegnas", e je famose pe corse di machins che e mene fintremai a Siele Cjanzutan, pal lât, pe piere rosse e lis sculturis, ma di cualchi an in ca ancje pal premi internazionâl di poesie in lenghe furlane "Gjiso Fior", poete, artist e gjornalist mancjât tal 1978. Vie pe cerimonie di premiazion o vin scoltât no dome lis poesiis che a àn vinçût, ma une vore interessants a son stâts i intervents des delegazions des minorancis linguistichis di Sauris, di Resie, di Tamau, dai Ladins dal Belumat e dai Romançs de Svuizare. Come par dî: plui lenghis minoritariis (e duncje ancje plui Furlan) = plui Europe!
Come che si à let sul Gazzettino dai 28 di Avrîl, e je stade presentade la gnove Zonte Comunâl.
Jo, par spirt di servizi al partît e par responsabilitât tai confronts des personis che mi àn dade la lôr fiducie, o ai decidût di acetâ l'impegnatîf rûl di Cjâf grup, come che mi àn domandât e cence tirâmi indaûr denant des responsabilitâts.
L'amì Dino nus segnale chest sît internet che al fevele di Ruvigne e nus conte di cemût che si vîf tal paîs bagnât dal Tiliment: fracait achi par viodi Vivi a Ruvigne.
Biele partide vuê a Maian, li che la scuadre brasiliane e à vinçût su di chê azare. Stant che o vin fat cognossince cun chei dal Atletico Mineiro, Paolo Graziani (te foto piçule) al subit domandât di podê lâ a fâ lis vacancis a Belo Horizonte: achì al è che al telefone al sindic de citât brasiliane e, stant che al è convint che e je sul mâr, al è che i domande trop che coste un gabine, sdraio e ombrelon… Pecjât che Belo Horizonte e je a 800 metris di altitudin e il mâr nol è propit a un tîr di sclop... (chi in bande a çampe si pues viodi). Par dî la veretât la scrite “Horizonte” e rive cuasi dute sul Atlantic, ma no crôt che e sedi la stesse robe… ma va tu a spiegâial a Pauli… Po ben… mi sa che al è miôr che intant si vadi a fâ une svuacarade tal Tiliment o te Tor. Compliments al President Renzo Natolini e a dute la societât dal Maian pe organizazion dal event! Bulos ancje i cogos e chei dal bevi! Grazie a ducj pe biele zornade!

Cerimonie di inaugurazion dal torneu di balon par zovins "Nereo Rocco" a Gradiscje dal Lusinç . Cul President Renzo Gardo e cul dirigjent Zannier o sin lâts tal gurizan pe ocasion. Tantis societâts di balon cu lis lôr rapresentativis di zovins. E intant che i interiscj a jerin in pose cui dirigjents di Moratti & C., o ai cjapade la ocasion par cognossi la Miss Italia triestine Susanna Huckstep: ciò muli, go fato una fatica bestia a vardar drito el fotografo, me cascava l'ocio! (Mi tocje ancje imparâ a fevelâ forest, ma e val la pene...)
Vuê e je la “Otave” di Pasche e in Cumierç e je fieste grande. L’an passât la parochie di Sante Marie e à fat fieste pai seit secui di fondazion dal Santuari Marian (1305-2005). Pe ocasion Pro Giuliano al à fat fâ une biele ristampe in trê lenghis (furlan-la lenghe dal paîs, talian-le lenghe dal stât e todesc-la lenghe de plui part dai forescj che a passin denant dal Santuari).
O ai vût il plasê e l’onôr di coordenâ la realizazion di cheste preziose publicazion che e à viodût impegnats ancje: Vincenco Di Leno pes fotos, Tiziana De Caneva pe version furlane, Francesca Cattarin pe version todescje e
Come che o vin comunicât cualchi zornade indaûr, cheste setemane a Tarvis (ecezionâl la organizazion metude in vore dal Comun e dal Sindic Franco Baritussio, che al à dute la ricognossince e il ringraziament di Renzo Tondo, president de FID) a son in cors lis 16 partidis pal "match" finâl che al darà il titul di campion nazionâl assolût di dame taliane: a contindisâl il livornês Michele Borghetti e chiozan Mirco De Grandis (pe cronache al è in vantaç Michele Borghetti, za 10 voltis campion talian).
Intant che a Maian a son daûr a resonâ par contentâ i ultins che a àn di jentrâ in zonte (stant ai gjornâi, vuê in matinade a vevin di jessi nomenâts i assessôrs, ma stant che nissun mi à dit nuie, la mê esclusion dal esecutîf e je daûr a deventâ une ciertece…) noaltris cun Renzo Tondo o vin passât un biel dopomisdì e Berlusconi nol à deludût lis plui di 3500 personis (a voli) rivadis al PalaTriest.
“Se la sinistra è così certa della vittoria, dovrebbe farsi lei promotrice dei controlli e delle verifiche per fugare ogni dubbio e non dover portarsi addosso il pesante fardello di una sorta di peccato originale, come è il dubbio di non aver raccolto effettivamente i consensi dell’elettorato”. In buine sostance: se al è dut a puest, se a son cussì sigûr di vê vinçût benon e che des verifichis il risultât nol pues che jessi confermât, che a tornin a contâ lis schedis!
Us segnali une serade speciâl sul teme "peraulis e musichis" fevelant e sunant di vuere e imigrazion: sabide ai 22 di Avrîl aes 21.00 a Rivis Darcjan Bozidar Stanisic (nassût tal 1956 a Visoko in Bosnie), che cumò al vîf in Friûl za aromai dal 1992, al presente Bon Voyage, il so libri suntune vuere dismenteade. Cun lui e sarà la musiche dai Dodi&Monodi che tal 1998 a àn vinçût Arezzo Wave e che sabide a presentaran "New Barbonia", il lôr ultin album.
A Pascute o ai stât a fâ cori i ûfs a Florence (Firenze) e par leâ l'util al divertiment, o ai stât a fâ visite al Fogolâr Furlan di lenti. Ben, cuant che o ai tacât a lei tal archivi dal Ent, no volevi crodi ai miei voi: al è saltât fûr l'At Costitutîf e cui jerial il prin firmatari? Dante Al è Vieri (che po al è deventât par Talian: Alighieri).
I Musicologi a son une associazion che a sede a Colorêt, ma che e lavore par dute la Comunitât Colinâr (e no dome): tal 2004 a son stâts ancje a Maian cuntune cunvigne "Notis su Notis" su la musiche furlane e l'ûs dal furlan. Chi in bande e je la pagjine principâl dal lôr sît internet: www.musicologi.org ma no si fermin dome achì. Di fat al esist ancje un altri portâl: www.musicologi.com. In chescj doi sît si pues cjatâ pardabon dut ce che al inten la musiche te nestre regjon (concierts, cors, discs, e vie indevant...)
Îr al Benvenuto di Tumieç o ai vût il plasê di cognossi un pocje di int che o vevi viodude dome par television: intant che Idris al zuiave di dame cun “il Vate” Otello (pe cronache: al à vinçût Otello), jo o ai preferît dedicâmi a cheste altre Dame: Antonella Elia. Cun Maria Giovanna Elmi a jerin tal albierc di Tondo, par vie che in setemane a Tarvis si davuelzarà la finâl pal titul di Campion Assolût di Dame: duncje apontament miercus 19 aes 18.00 pe conference stampe cui Vip e po cuatri dîs di gare!
Vinars ai 21 di Avrîl a Tavagnà li dal centri civic aes 18.00 Javier Grossutti e Gianpaolo Carbonetto a presentin il libri di Bianca Agarinis Magrini “Lettere per l’Argentina a Egidio Feruglio” (te foto, la cuviertine), archeolic, esploradôr, grant studiôs, salacor plui cognossût in Argjentine che no in Friûl.


O ringrazii dutis lis 46 personis che mi àn dade la preference!
Intant che o spietavi i risultâts finâi dal Parlament o ai cjatât l'inzornament in direte e cualchi coment di lâ a lei.
Il cont des schedis pes elezions Comunâls al tache martars 11 dopo des Provinciâls: par viodi la afluence frache chi.
Ve chi il link par viodi i Risultâts pe Cjamare.
Ve chi il link par viodi i Risultâts pal Senât.


Vuê Romeo Patatti, grant damist ma che cualchidun ancje a Maian al cognòs par vie che ogni tant si viest di cjargnel e al conte barzaletis ator pal Friûl, al à vinçût pe prime volte il Memorial Volpi li dal Edelweiss di Darte.
Rafaela Zanella (foto grande), 19 agns origjinarie di Prate di Pordenon, rapresentante dal stât di Rio Grande do Sul, e je stade sielte usgnot passade come "Miss Brasile 2006" e duncje di dirit e passe cumò tes selezions par "Miss Universo".
Zornade di elezions e duncje ducj a votâ. Come che o vin dite: no si fevele di politiche fintremai aes 15.00 di lunis cuant che e tacaran a contâ lis schedis. Par tignî di voli i scrutinis ve chi il sît de Regjon-sezion elezions.
Cheste le ai cjatade su internet, le torni a scrivi par talian come che le ai cjatade: