03 aprile 2013

Buine fieste nazionâl dal Friûl

Vuê e je la zornade de Fieste nazionâl dal Friûl e no pues celebrâ ancje jo l'inovâl dai 3 di Avrîl, cuant che tal 1077 al nasseve il Stât Patriarcjâl di Aquilee. Za domenie, sul blog che o scrîf pal Messaggero Veneto, o vevi acenât alc.
Us segnali duncje ancje chi sedi l'intervent che William Cisilino al à scrit pal gjornâl, sedi il sît dal Istitût Ladin Furlan "Pre Checo Placerean" che al dediche une sezion specifiche a cheste date.
Tal nestri program eletorâl e je une sezion che e fevele de valorizazion de identitât furlane. Ma parcè isal cussì impuartant fâ cognossi la nestre storie e vê cussience des nestris lidrîs identitariis?
Cjalait fûr dal barcon: une plante cence la lidrîs e cence la tiere par supâ ce che i covente par vivi, si secje e e mûr. Une plante cuntune lidrîs debile, al prin soflâ di burlaç e cole, si secje e e mûr. Dome chê plante che e à lidrîs profondis, e rive no dome a butâ e a tignî bot ai burlaçs, ma ancje e slargje simpri di plui i siei ramaçs, dant fueis e pomis.
Se o sarai elet in consei provinciâl mi impegni a valorizâ chest patrimoni culturâl che nus fâs unics.
E par usgnot us consei l'apontament in Biblioteche Vuarneriane Antiche cul "Cjant des Pergamenis". Buine Fieste nazionâl dal Friûl a ducj!

Di chei altris ponts che o volarès realizâ, us scrivarai tai prossims dîs, cirint di esponi cussì il program pes Elezions provinciâls 2013 dulà che o soi candidât pal Maf tal colegjo eletorâl n.20 di S.Denêl (comuns di Forgjarie, Maian,Ruvigne e S.Denêl).

Nessun commento: