26 luglio 2008

Sul sît archeologjic de Tumbare

Vuê o ringrazii la Ninine che îr mi à puartât a viodi il sît archeologjic de Tumbare di Merêt di Tombe. Causalmentri.
Chi a son stâts cjatâts i rescj di un zovin di 17/18 agns (te foto, i vues) che, stant la dimension de tombe, al à di vê vût un rûl une vore impuartant tal so vilaç. Si fevele di une sepolture che e à plui o mancul 4000 agns di storie. Une tessare preziose tal mosaic de storie de nestre tiere che e conferme la sô origjin ben prime de vignude dai Romans.
Come che si viôt te fotogallery, e je ben evidente la stratigrafie de Tumbare.
La sepolture e je stade fate prin di dut fasint la buse dulà che al è stât metût il muart. Parsore di cheste al è stât fat un prin côl circolâr di claps e pieris alt 2 metris e cuntun diametri di cirche 20.
Par finî, il dut al è stât taponât cun tiere, argjile e gravis fint a une altece di 7/8 metris, mi somee a voli.
Par datazion e dimension, chest al rapresente un monument funerari pardabon impuartant.
Une testemoneance che nus lee une vore di plui al cûr de Europe che no al rest di Italie: di fat sîts come chescj si cjatin ancje in Venit, Carinzie, Slovenie, Cravuazie... ma no volarès dî imprecisions e mi fermi chi.
Une curiositât: l'assessôr Violino mi à presentât il paron dal teren. Agns indaûr al veve di tacâ a plantâ il vignâl e al è lât in comun a domandâ se al podeve splanâ cheste culinute che al veve tal cjamp. Il comun al veve dit di sì, ma lui, rivât sul puest al à tornât a pensâi parsore e al à dit "Ma parcè tirâle vie... jo le lassi" e al à plantât lis vîts ator ator tignint la Tumbare. Vuê a distance di agns e dopo de scuvierte di Rovul (chest il non che al à volût dâi al zovin) si à di dî brâf a chest om cussì inteligjent che al à vude la intuizion di conservâ cheste testemoneance dal passât!
Par savê alc di plui di cheste impuartantissime scuvierte, lait a lei chi e par cui che al à voie di viodi cualchi foto dal sît, ve chi la fotogallery de Tumbare.

3 commenti:

thermonuke ha detto...

Iteressant ise une robe visitabil o ise dome par adets ai lavors?

Christian Romanini ha detto...

Mandi Thermo
jo no soi adet ai lavôrs. Il cantîr al è viert e jo o soi lât semplicementri fint li, o ai domandât e mi àn parfin fat fâ lis fotos. prove: al è su la strade che e va jù a vilevuarbe dongje de aziende farmaceutiche

Venusia ha detto...

e sarès une biele robe se la int e làs a viodi chestis robis! però moviti parce che tra poc lu gjavaràn par puartâlu a analizâ!