22 agosto 2007

Menia

Cualchi zornade indaûr o fevelâvi di un politic sul blog di Renzo Tondo.
No lu vessio mai fat: o soi stât acusât di vê dât dal fassist a Roberto Menia (te foto).
Jo o ai dome contestât lis declarazions che Roberto Menia al à fat in cont di minorancis linguistichis e come che o podês lei tai coments dal blog di Renzo Tondo, o ai cirût di sclarî la mê opinion.

Po dopo Menia al è libar di pensâle cemût che al à voie e di fâsi fotografâ cemût che i plâs di plui.
I doi però un consei: pai eritemis sot dai braçs, a son cremis cussì buinis che a fasin passâ lis iritazions intun lamp... cussì nol covente che al vadi ator cul braç alt...

9 commenti:

thermonuke ha detto...

Bulo, ma viot che a Fiuggi no tu as stat dome tu...o no cognostu i toi aleats? O aio di tabajati dal orloj di un to cjar ami?

Comunque a mi e continue a dami fastidi:
O sin furlans di lenghe furlane, che a son convints di fâ part de nazion furlane. Che al è come dî che o sin un popul, une etnie, une nazion, che dopo tancj parons, che a àn balinât di chestis bandis dilunc i secui, cumò di cent agns indaûr o sin cjapâts dentri tal tramai dal Stât talian"

rispiet a:
rispetto istituzionale e interesse nazionale debbono prevalere su meschini calcoli elettoralistici che rischiamo di travolgere i valori culturali e sociali su cui si fonda la vita civile del Friuli Venezia Giulia, regione italiana ed europea.
Sarebbe paradossale, e bisogna avere il coraggio di dirlo, ricavare dalla tutela della lingua friulana, l’assunto che in regione esista una “minoranza” friulana, o addirittura una “nazione” friulana diversa da quella comune italiana.


E no sta dimi che cualchidun dai furlaniscj che tu cognossis nol volares tira su un mur.

Le tutele linguistiche e le salvaguardie cultural e je un altre robe!

Ma forsite tu as fat cont che ti conven plui fa contents i toi "fan" che i toi alleats

Christian Romanini ha detto...

Thermo, la politiche no je fâ content i fans, i amîs o i aleâts.
Jo o soi furlan inmò prime di jessi iscrit a un partît o fâ part di une coalizion.
Par tant, chei che a difindi il Friûl a varan la mê poie, chei che i dan cuintri al Friûl e ai furlans a continuin a no plasêmi: sedi a drete sedi a çampe.

Christian Romanini ha detto...

E se fos lât dâur de logjiche de "convenience" no mi sarès metût tante int cuintri... o varès tasût e mi sarès convignût di plui!

thermonuke ha detto...

Al e sule estensione dal conciet di Friul, che forsite no si cjatin masse.

Christian Romanini ha detto...

Cheste mi è rivade ta chestis oris:

Alle ore 22,30 del giorno 22 Agosto 2007, LXXXV E.F., un manipolo di Giovani Arditi, cuore pulsante dell'italica stirpe, condotti con maschia determinazione dal camerata, federale XYZ (o ai gjavât jo il non, ndr), hanno somministrato una dose confacente di Santo Manganello al tristemente noto senzapatria austriacante, servo delle demoplutocrazie giudaicomassoniche Romanini Christian, domiciliato a Farla, procedendo poi alla purificazione del soggetto medesimo con apposito olio di ricino. Questo sia di monito a simili arnesi, non in linea con la nuova, romana e imperiale, idea di Nazione che in maniera totalitaria deve prevalere. Saluto al DUCE! A noi!

thermonuke ha detto...

Bon dai al jere dome un scerz no di bon gust ma simpri un scherz...


ma, no erian un dal to partit che al veve ancje cjatat i diaris....

ocjo ai mitomanes....


mi dispalasares sul serio che ti vessin dat....

si parceche no jeri io a judaiu ahahah


comunque si son smenteats di scrivi "succube della perfida albione" :-D


o ti anin dat pardabon...usgnot in consei cui vues rots e il cagot?

thermonuke ha detto...
Questo commento è stato eliminato dall'autore.
thermonuke ha detto...

E già ma tu no tu frequentis nazionaliscj....Jörg Haider (Bad Goisern, 26 gennaio 1950) è un uomo politico austriaco iscritto al BZÖ (Alleanza per il futuro dell'Austria). È sposato ed ha due figlie.

Nato da una famiglia pesantemente collusa con il nazismo (il padre era stato un funzionario del Terzo Reich), Haider si iscrisse al FPÖ (Partito Liberale Austriaco) ancor prima di laurearsi in diritto. Divenne portavoce del movimento dei giovani liberali nel 1971, e mantenne la carica fino al 1977.

Grazie al suo carisma, Haider divenne segretario e presidente prima della sezione carinziana del FPÖ (dal 1977 al 1983), e dal 1986 al 2000 divenne segretario nazionale del movimento liberale, che durante la sua segreteria abbandonò i dettami classici proprio di un movimento capitalista ed aderì a una sorta di populismo nazionalista molto affine al fascismo più retrogrado.

Nel 1989 fu eletto governatore della Carinzia, ma due anni dopo fu costretto alle dimissioni per aver elogiato pubblicamente la politica socio-economica di Adolf Hitler. Fu questa la prima di una lunga serie di gaffe a sfondo estremista che avrebbero caratterizzato la vita politica di Haider. Tuttavia, nonostante questo, egli riuscì ad attirare a sé svariati austriaci, che si sentivano stufi o peggio ancora stritolati dal consociativismo tra i partiti dell'ÖVP (Partito Popolare Austriaco) e del SPÖ (Partito Socialdemocratico Austriaco): nel 1999 fu rieletto presidente della Carinzia e nelle elezioni politiche dello stesso anno ottenne quasi il 30% dei voti.

Iniziò un periodo di collaborazione governativa tra l'ÖVP e il FPÖ: tale accordo, seppur inviso dall'Unione Europea, rimase in vigore fino al 2002, cioè quando Haider ritirò la fiducia al governo guidato dal popolare Wolfgang Schüssel.

Dopo la sconfitta del suo partito alle elezioni politiche del novembre 2002 (dove ottenne solo il 10,2% dei voti) Haider, che aveva lasciato la presidenza del FPÖ a Suzanne Riess-Passer già da due anni, si ritirò dalla politica attiva.

Il successo ottenuto in Francia da Jean-Marie Le Pen lo convinse però a riscendere in campo: nelle elezioni del marzo 2004 riuscì ad ottenere il 42,5% dei voti in Carinzia.

Il 4 aprile 2005 fonda, insieme ad altri membri del FPÖ, il nuovo partito Bündnis Zukunft Österreich (BZÖ, Alleanza per il futuro dell'Austria). Il 7 aprile 2005 venne quindi espulso dal suo precedente partito, il FPÖ.

Christian Romanini ha detto...

Mandi Thermo, o spietavi propit che tu tirassis fûr chê foto alì.
Chi e je la diference: jo o pues fâmi fotografâ cun tante int che le pense in maniere divierse de mê. Fint che la cuestion e reste tes sinis dal rapuart personâl, no ai nuie ce dî: cun Haider o soi stât so ospit e o pues dome ringraziâ pe maniere che o soi stât tratât. Cuant che invezit si va sul plan de politiche, alore il discors al jentre intun cjamp li che a contin lis ideis e no cui che lis à: par tant ti dîs che Haider al è tant dongje ae opinion di Menia (viôt ce câs...) in cont di minorancis e par chest no pues fâ altri che criticâlu e fâ la stesse osservazion e la stesse critiche che i ai fat a Menia. Se un al è inteligjent al acete la critiche, se no le bute dut sul plan personâl e al cjape ogni osservazion come une offese e un dispiet. E nol covente lâ tant distant par cjatâ esemplis...