14 ottobre 2006

Emergjence scovacis? Ma nooooo...

Nus vevin dit che no saressin stât grancj problemis dopo dal fûc che al à disfat l'implant pes scovacis di Rivis Darcjan. Passâts 15 dîs o varès gust di viodi ce risultâts che e à mandât la Arpa. E intant je stade a pene firmade une autorizazion par sblocâ la situazion de racuelte e il conferiment dai refudums. Puedio domandâus in ce stât che a son i cassonets di fûr di cjase vuestre?

15 commenti:

Christian Romanini ha detto...

Messaggero Veneto
SABATO, 14 OTTOBRE 2006

Pagina 10 - Udine

Firmata l’ordinanza: i rifiuti resteranno in Friuli

Modificato il piano provinciale per conferire la differenziata. Undici Comuni avevano diffidato Palazzo Belgrado

UDINE. Il presidente della Provincia di Udine Marzio Strassoldo ha firmato l’ordinanza per consentire il trattamento dei rifiuti provenienti dalla raccolta differenziata anche in impianti non “di bacino”. Il documento ordina, in deroga all’articolo 10 del Piano regionale di gestione dei rifiuti e 13 del Programma provinciale di attuazione, il conferimento e il trattamento della frazione secca della differenziata per i rifiuti urbani in tutti gli impianti del territorio provinciale.
La formalizzazione dell’atteso atto è arrivata a Palazzo Belgrado ieri verso le 14. Presenti, oltre al presidente provinciale, l’assessore all’ambiente Fabio Marchetti, il presidente di A&T2000 Nicola Turello e il vicepresidente della Comunità Collinare Lorenzo Cozianin. «Dopo aver effettuato alcuni controlli per verificare la disponibilità degli impianti nelle altre province della regione, risultati poi vani - ha affermato Strassoldo - ci siamo decisi a modificare temporaneamente attraverso un’ordinanza urgente il Programma provinciale dei rifiuti, in modo che anche gli altri 30 impianti esistenti in provincia possano trattare i rifiuti della raccolta differenziata. Si è trattato – ha aggiunto – di una decisione impegnativa che rappresenta un segnale importante della nostra volontà di voler sciogliere il grave problema della raccolta differenziata in provincia. Ora - ha concluso Strassoldo - speriamo che i gestori del servizio possano cogliere questa occasione e rapidamente fare uscire il sistema provinciale dal momento di difficoltà in cui si trova, dopo la distruzione dell’impianto di Rive D’Arcano».
L’ordinanza è stata emessa dopo che giovedì erano arrivati i pareri positivi di Arpa e Azienda Sanitaria e avrà un’efficacia di sei mesi. Entro tre giorni dalla data della firma, il documento dovrà essere comunicato al Presidente del consiglio dei ministri, al Ministro dell’ambiente e della tutela del territorio, al Ministro della salute, al Ministro delle attività produttive e al presidente della Regione.
Ieri intanto è arrivata in Provincia contestualmente alla firma dell’ordinanza, una diffida all’operato dell’amministrazione Strassoldo firmata da alcuni sindaci della Comunità collinare che destinata alla predisposizione «con la massima urgenza e non oltre la data odierna un provvedimento contingibile e urgente relativo all’individuazione del luogo dove conferire i rifiuti solidi urbani frazione secca, all’autorizzazione per tutto il periodo necessario in deroga alle disposizioni del piano provinciale, all’indicazione precisa dei pressi che l’impianto deve applicare, all’indicazione di ogni altra prescrizione necessaria affinchè l’ordinanza stessa possa essere completa ed eseguibile da parte dei comuni e dei soggetti titolari dell’impianti».
«Rimango stupito - ha dichiarato Marchetti - dalla differenza d’atteggiamento tenuto dai Consorzi nei confronti dei loro sindaci di riferimento. Sia io che il presidente Strassoldo, abbiamo più volte e quotidianamente informato i legali rappresentanti di Comunità collinare, A&T2000, Net e Csr dei passi che assieme si stavano compiendo. Per questo - ha precisato - chiedo di essere smentito pubblicamente se quanto detto non corrisponde al vero». Marchetti ha rivolto invece un plauso all’atteggiamento tenuto dall’A&T2000: «Questa società ha convocato d’urgenza un’assemblea dei 29 sindaci soci invitando anche il sottoscritto, per poter spiegare in maniera chiara quanto stava accadendo e quanto si stava facendo. Registro con amarezza che la Comunità collinare ha inviato al presidente Strassoldo, contestualmente alla firma dell’ordinanza, alla presenza del vicepresidente Lorenzo Cozianin, un documento di diffida che non ritengo rappresentativo di tutta la comunità collinare, poiché è stato sottoscritto solamente da 11 sindaci su 17, molti dei quali, da quanto mi risulta, hanno già deciso di revocare la propria firma». In serata sono arrivate in Provincia le revoche dei sindaci di Osoppo e Majano.

Christian Romanini ha detto...

al jere miôr se il nestri sindic nol ves firmade cheste difide, ma almancul al à ritirade la firme in serade...

Christian Romanini ha detto...

In pratiche ce aie fat la Provincie?
Stant che la normative in teme di refudums e je complicade o cirarai di jessi sempliç, ma cirint di no jessi semplicistic: la norme regjonâl e oblee il conferiment des scovacis tal implant di bacin. Pal bacin li che al è il comun di Maian, l'implant al jere chel di Rivis Darcjan e o savìn ducj ce fin che al à fat. La robe plui semplice che e ven tal cjâf cuant che no tu puedis meti plui une robe intun puest al è che di cjatâ un altri puest par metile. Ma daûr de normative chest nol jere pussibil par vie che la norme no lu proviodeve e e coventave une autorizazion ad hoc. La provincie e à fat cheste autorizazion in deroghe ae norme par podê permeti che lis scovacis no restin fûr dai cassonets ma che e torni a tacâ la ricuelte dai refudums di puartâ intun implant diviers di chel di Rivis. Sperìn che i risultâts si viodin prest e in curt o varessìn di tornâ a viodi net ator pes stradis dal nestri comun e di chei dongje. Mâl e à fat la Comunitât Colinâr a fâ chel at di difide e chei sindics che lu àn firmât, ben e à fat la Provincie a cjapâ une decision no semplice ma che e varès di risolvi la emergjence refudums almancul par un cualchi timp, ben al à fat il nestri sindic a ritirâ la firme a chel document di difide.

Christian Romanini ha detto...

Dut câs la situazion no je facil e par chest o fâs un apel domant la colaborazion di ducj i citadins. Par cualchi zornade al sarès ben no intassâ i sacs des scovacis fûr dai cassonets. Fin che nol tornarà normâl il servizi di racuelte, cui che al pues al sarès impuartant che al tignìs a cjase lis scovacis in maniere di no peiorâ la situazion su lis stradis li che in efiets si tache a viodi masse grums. O sai che al è un moment dificil, ma cu la colaborazion di ducj si rive a superâlu miôr. Grazie a ducj pe colaborazion.

Christian Romanini ha detto...

Par plasê, visait plui int che o podês. Grazie inmò

Renzo Tondo ha detto...

A proposito di "scovazze", avete visto Napoli? L'efficienza di Bassolino e della Jervolino...... 164 politici e funzionari della regione Campania attraversano l'Atlantico per andare al Columbus day e Bassolino chiede alla Bresso (governatrice del Piemonte, diessina) di poter smaltire nelle discariche del Piemonte le immondizie della sua Regione. Qualcuno ha trovato questa notizia sul TG3? Se si lo invito a cena nel mio ristorante!!!!

thermonuke ha detto...

Apel a duç i zitadins!
Posto che sin in vore, e fasarin anchje une manutenzion straordenarie al depurator fognari.
I majanes e son prèas tal fratimp di no cagà!

Visait plui int c' o podeis....

Ma daiiiii....


Fin che altre di no veve di sedi nissune emergeze, dopo e je state fate le ordenace in deroghe, dopo i sindics e an difidat le province, anzit no dome 11 su 17, cioè 9, boh?

Ma ce strani!
La ise lade le pragmaticitat e le unitat de acuile dal patriarcje bertrand? sino o no duç furlans?
No vino di agj pal ben comun.


Nissun a dite che in dut chist can can si è accodat in silenzi ancje Udin posto che le discjarie di Trivignan e tache a trabocja?

Nissun a dite che se, pal zitadin no dovaressin (sperin che sedi vere) sedi oneres agjuntifs in cuant cuvierts di sigurazion, le storie e gambie, e di tant, pès aziendes che scugnin smalti in propri i cussi clamas "assimilabi aj urbans"?

Saveso ce c'al sucèt? Che chel c'al a une aziendute che produs normal scovacis "classificadis" conme destinades a discjaries par rifiuts urbans se n o adiriture al ricicli, di un mes a cheste bande e an enormes dificoltas a cjata cualchidun che ur "smaltisi" i lor rifiutos. Al par che le ordenace di fat e "preceti" ei implans e les discjaries regjonal pal magjor volum necesari a sostitui "Rives". Cussi le aziende e scuen subi el cost di smaltiment fur regjon.
E chi no je sigurazion che tegni.
Se o ai tuart smetimi.

Christian Romanini ha detto...

singar, il to coment lu ai gjavât jo: critiche pûr i intervents e cui che ju fâs, ma o vin dit che no si ametin declarazìons ofensivis o razistis, ok?

thermonuke ha detto...

Singar le vevial cun me?

Podio domanda el spazi di Utubar?

Mi plasaress che tu sticiassis le int in chist moment di emergience a di ce che pense di un pussibil thermovalorizzator in sin ae comunitat o in province.

Beneintindut che nol'e une fonte di energje alternative e cuindi, Luca peresson al a fraintindut se al crot di confronta el cost dal kW dal thermo cule turbine di Farle e benintindut cui debits acorgiments par abbatti fumps e particelles.

Ce pensaressino se vessin di falu dongje cjase lor.

Ce ditu?

Christian Romanini ha detto...

Thermonuke tu sês un tic egocentric ultimementri (tu disarâs: sint di ce pulpit...).
Singar al sa cun cui che le veve e no tu sês tu, ma ce che mi à obleât a taiâ il so coment no je stade la critiche (che se al vûl al pues tornâ a meti), ma un tiermin volgâr che al à doprât: che però no i lassarai tornâ a meti.

Christian Romanini ha detto...

mandi singar
stami ben

thermonuke ha detto...

Christian:
Pal ego, mi displas par te ma no tu as scuviert nuje, ti garantiss che o ai simpri vùt un ego vonde ben svilupàt e che lu ten ben nudrìt e gràs.
D'atre bande no cròt che tu sedis cussi potè di infastiditi par un par di attestas di stime che chi mi son rivaz ultimamantri.

Al j ere semplicementri che tu chi tu as ripuartat le situazion e in doi e vevin comentat, ergo, tal 50% dai cas al podeve vele cun me.

Pal coment di singar no lu ai let quindi no pues gjudica.

Pal coment dal onorevul chi parsore, bah, forsite al a tocjat qualchi sensibil anime rose....ma j crot che le batude no sedi ofensive e nancje vonde fuarte di da une idee dal drama che le campanie e à cul problema des scovacis (e mi sa che qualchi furbo an d'a ancje impuartadis di altris regjons).

Cert che l'onorevul ogni tant al traj:

i tirecampanei
christian-mohamed atta
christian sule rive dal flum
el sindic c'al a topat
e chei che an di dasi une sveade
polemizzate gente polemizzate

sintimi di che par furtune c'o soi mi fas plase ma ancje un tic pensa che o sedi cence volelu deventat part di un mecanism...

Mi sa che tocje pensaj seriamentri parsore...

O soj egocentric ma cjale "l'auditel" dai doi mes sucesifs ale to elezion conche o tasevi...

thermonuke ha detto...

Alore chist verbal ARPA ce si saial?

thermonuke ha detto...

El 15.10 o lanciavi ches apel:
Apel a duç i zitadins!
Posto che sin in vore, e fasarin anchje une manutenzion straordenarie al depurator fognari.
I majanes e son prèas tal fratimp di no cagà!
Visait plui int c' o podeis....



Eco, mi disin che el depurator al e a puest, quindi tranqii e podeis fale... e pe cjarte, le cjatais pes strades....

thermonuke ha detto...

Alore el sindic di Feagne al ul fa rimovi Stras-soldo, Stras-soldo al ul fa rimovi qualchidun a Triest.

ISAL NISSUN C'AL UL FA RIMOVI LES SCOVACCES ???!?!?!?!!!