24 giugno 2010

Documentari a Maian

Sabide ai 26 di Jugn, li dal Auditorium Comunâl di Maian aes 20.45 cun jentrade libare, al vignarà presentât il film documentari Cjampanes realizât dai "Pignots de Companie Instabil di Artigne".
Nassude cuasi par câs tal 1991, la companie teatrâl e ricêf in dì di vuê larcs e entusiastics consens in tantis localitâts de regjon cui siei spetacui che a tindin a fâ rivivi la autenticitât dal vivi furlan, libar dai condizionaments imponûts de culture moderne.
Il film al nas dal desideri di Anna Maria De Monte, autore dai tescj teatrâi e ancje atore de companie, di realizâ un cd audio che al contignìs une sô conte e il sun des cjampanis di mandâ a un parint in sud Americhe. Al scomençà cussì la stesure de senegjature e tal stes timp a partirin lis richiestis di contribût a istituzions publichis e privadis che in gracie dal lôr interessament a àn permetût la realizazion dal progjet.
Cjampanes al è un film documentari che al conte, traviers une letare, i ricuarts di Anna Maria De Monte. Il fîl dal discors a son lis cjampanis che a vuidin il spetatôr te storie che e marcje i ultins cincuante agns de vite di paîs in Friûl. Une volte, il sun des cjampanis al segnave la vite di une comunitât, il nassi e il murî de zornade, la ore dal gustâ e de preiere, l'ultin viaç dal om in chest mont. Si che duncje il film documentari si môf sul fîl dai ricuarts fasint rivivi moments significatîfs di vite di un passât no ancjemò lontan cuant che i ritmis di ogni dì a lassavin spazi al incuintri, al dialic, ae condivision. Lis imagjinis a mostrin la zone culinâr, ma a puedin dal sigûr rapresentâ buine part de regjon. Tantis fameis a podaran cussì ricognossisi par vie che a àn vivût e a vivin situazions compagnis a chês descritis tal film. Cun di plui, la sielte di limitâ i dialics e je stade fate par lassâ al spetatôr la pussibilitât di identificâsi cu la storie contade.
Cun chest lavôr, basât sul test di Anna Maria De Monte, "I Pignots" no intindin peâsi ae nostalgjie pal passât, ma trasmeti un insegnament e un messaç di sperance indreçât soredut ai zovins ricuardantjur che i valôrs no van daûr lis modis e no si pierdin tal timp.
Tal avignî, Cjampanes al vignarà distribuît ancje tal forest midiant lis associazions dai emigrants. Infratant si sta valutant la partecipazion a concors nazionâi dedeâts al setôr e ancje a une dopleadure in lenghe inglese che e permetarès une plui grande difusion tal forest e ancje la pussibilitât di partecipâ a concors internazionâi.
Eventuâls ufiertis libaris cjapadis sù vie pe serade a saran dopradis par comprâ lis cjampanis pal gnûf cjampanili di Maian.

Nessun commento: