Il Dì dai Muarts
-
*Te gnot tra il prin e il doi di Novembar, i contadins furlans a lassavin
parsore de taule pan e aghe, par che i defonts che a tornavin tes lôr
c...
3 giorni fa
Prime ti ignorin, dopo ti ridin, dopo ti combatin. Dopo tu tu vincis! (Gandhi)

A distance di pôc timp de sô scree, la golaine di studis sul autonomisim, edite dal Istitût ladin furlan di Coder di Sedean, e je za rivade al numar nûf: di fat al jere il 2002 cuant che in ocasion dai trente agns de muart di Fausto Schiavi, esponent di ponte dal Moviment Friûl, al jessive il prin volum dedicât al pinsîr dai grancj autonomiscj de nestre regjon. E cumò al è a pene stât presentât l’ultin, pal moment, che al à tant che protagonist pre Josef “Bepo” Marchet, om di glesie e inteletuâl come pôcs che masse adore, cuarante agns indaûr, al à lassât chest Friûl, inmò vuarfin di une figure che puedi cjapâ il so puest... (continue a lei achì).







Îr di sere e je stade inaugurade une mostre fotografiche sul taramot. Si podarà visitâle fin ai 7 di Zenâr. Us visi che lis fotos a son di Zavagno, un fotograf di Poç di Codroip e ce che o viodarês nol sarà dut su Maian. Dentri de mostre e je ancje une publicazion che e fâs di catalic. Stant che mi sarès plasût viodi cualchi imagjin di plui su Maian, us ai metût achì cualchi scat che o ai cjatât su internet e che NO viodarês in mostre (cjale il sît de regjon).
Vuê a son 2 agns che un tsunami al à distrut e paîs e copât miârs di personis te Asie dal Sud. Grazie a une grande solidarietât, al è rivât un gran jutori par ricostruî. Achì o ringrazii Stefano Andreutti che tal indoman di chel tragjic Sant Stiefin dal 2004 si è ufiert par meti in pîts un grant conciert di beneficenze. I bêçs che o vin cjapât sù in chê sere li che a àn sunât tancj e tancj artiscj a son lâts a International Adoption che ju à puartâts ta chês zonis. Inmò grazie a ducj chei che a àn colaborât e a Stefano in particolâr.
A Maian di diviers agns al è un grup di personis (te foto) che a fasin terapie assistide cui cjans: us segnali un biel articul sul Gazzettino di vuê.
Come che al stabilìs la norme, la minorance comunâl e à convocât il prossim consei comunâl che al sarà vinars ai 22 di Dicembar dal 2006 aes 6 e mieze di sere: us fâs il link par lei l'ordin dal dì. Intant us met ancje un articul jessût vuê sul gjornâl. Lait a lei il prin coment.
Vuê e finìs 7 agns la leç 482/99.
Il Circolo Sardi Udine al à inmaneât "lenghe.doc", un confront tra la musiche de Sardegne e dal Friûl. Ospits il coro "Montanaru" (al è il sorenon di Antioco Casula un impuartant poete che ancje Pasolini al cognosseve), il grup folcloristic dai fruts (te foto) di Desulo, un comun in provincie di Nuoro. Pal Friûl si esibirà la Corâl di Feagne.
Cualchi setemane indaûr l'on. Renzo Tondo al à declarât denant di une sale straplene di int e ancje traviers i media, di volê impegnâsi di plui a pro de tutele e de valorizazion des lenghis minoritariis, un argoment che in passât nol veve masse aprofondît. Lui al à mantignude la promesse: lait a lei achì.
Ta chestis zornadis o ai trascurât un tic il blog par fâ altris robutis che o vevi in pîts, ma intant ancje su altris sîts internet a fevelin di Maian... lait a viodi achì!
Come che nus segnale ancje thermonuke, sul Gazetin di joibe e je une interviste a Cecotti, sindic di Udin che al declare inmò une volte di jessi un benandant. E ce âstu di dî?
Come ogni an, a Maian la dì de Madone e je la zornade de solidarietât. E je une processio che e partìs de place e rive simpri in place dopo vê fat il zîr pal paîs. E je une ocasion par tirâ sù bêçs che dopo a vegnin dât in beneficenze: chest an ae associazion Nostro Domani e al Centri par Anzians. Un grazie ae Pro Majano e al comitât organizadôr che ogni an si dan di fâ pe meti in pîts cheste manifestazion: pocjis cjacaris e tant lavôr. No come chei che a fevelin e vonde!

Vinars Prin di Dicembar, a son stâts presentâts i Omenuts.