30 ottobre 2008

A proposit di scovacis

Cualchi zornade indaûr e jere rivade cualchi lamentele in mert a la cuistion scovacis.
Us segnali che sul sît dal Comun di Maian e je stade publicade une pagjine informative su la gnove racuelte di scovacis che e tacarà ai 10 di Novembar.
Cun di plui al è disponibil il calendari dai incuintris publics che si fasaran sul teritori par rivâ a capî miôr il gnûf sisteme e ancje un depliant informatîf cu lis regulis di cemût che si à di fâ.

6 commenti:

Christian Romanini ha detto...

O ai recuperade ancje cualchi info su la cuistion des ecoplaçutis...

Un decret dal Ministeri dai 8 di Avrîl al dissipline i centris pe racuelte diferenziade comunâi e al stabilìs ancje gnovis carateristichi struturâls e logjistichis des ecoplaçutis. I gjestôrs a àn timp di dimostrânt la ideoneitât tecniche o, in câs, di adeguâsi a lis gnovis disposizions dentri dai 2 di Novembar.
Cualchi sindic al à za proviodût, par vie dai timps strents pal adeguament dai sîts, a sierâ lis ecoplaçutis e lis protestis no son mancjade, come che al è just che al sedi. Par chel che al rivuarde il comun di Maian, si à decidût par mantignî vierte la ecoplaçute sedi te sperance di une proroghe dai tiermins di adeguament, sedi parcè che si spietave di bande de Comunitât Culinâr cualchi diretive in mert.
Stant che i tiermins a vignin indevant e lis proroghis no, si à sielt in acuardi cu la Culinâr, di lassâ viert il conferiment par chei materiâi che che a puedin jessi conferîts te ecoplaçute come che al è cumò, cence intervents di sistemazion. In sostance no si pues plui conferî i RAEE almancul fint cuant che no si sarà in stât di adeguâ il sît. Dut chest al sarà dit tai incuintri publics che a saran inmaneâts te prossime setemane, come che al è scrit sul calendari.
Il discors dal orari di vierzidure al è conseguent a une riorganizazion par miorâ sedi la eficence-eficacie dal servizi, concentrant e incressint i controi sui materiâi che al ven conferît, sedi parcè che in Invier l'ûs de ecoplaçute al è di mancul che no di Istât. Cualchidun al podarès ancje dî che cun plui responsabilitât di bande di cualchi citadin, nol coventarès stâ li a controlâ i pêi tal cûl a ducj...

checo ha detto...

...e a proposit di ARLEF?
no tu nus contis nue dal gnuf ARLEF Christian?
Tu ses simpri in ritart ultimamentri, tu mi fasis fastilia.
mandi checo

Christian Romanini ha detto...

checo checo... ti fâs fastiliâ?
sumosù, no sta fâ il pesant...
un pocje di pazience! Ti parie la maniere?

Christian Romanini ha detto...

sul MV
SABATO, 01 NOVEMBRE 2008

Pagina 18 - Udine

Majano. Lunedì 3 novembre primo incontro con la popolazione a Farla, ne seguiranno altri 4

Rifiuti, parte la raccolta separata

MAJANO. Dal 10 novembre comincerà anche nel Comune di Majano il nuovo servizio di raccolta separata del rifiuto secco e del rifiuto umido. Spariranno dalle strade i cassonetti dell’indifferenziato e le due tipologie di rifiuto saranno così raccolte: il “secco” a domicilio (porta a porta) ogni venerdì e l’“umido” con bidoncino stradale (marrone). L’amministrazione comunale assieme alla Comunità collinare si pone un obiettivo con questo cambiamento e con le azioni di comunicazione che sta realizzando: aumentare più possibile la raccolta differenziata e il recupero dei materiali che possono essere riciclati, al fine di consegnarne in discarica quantità sempre minori e di contenere i relativi costi di smaltimento ed evitare la lievitazione dei costi nei prossimi anni. Gli incontri pubblici si terranno alle 20,30 a Farla (3 novembre), Casasola (4), San Tomaso e Susans (5), Pers e Tiveriacco (6) e Majano (7).
«Un simile progetto potrà realizzarsi solo con l’impegno di tutti i cittadini, in uno spirito di collaborazione, nella convinzione che il territorio e l’ambiente in cui viviamo sono un bene prezioso di tutti da salvaguardare - dice l’assessore all’ambiente Giuseppe Cozzi -. Nelle serate di informazione saranno illustrate le novità relative al nuovo sistema, che comportano la separazione dei seguenti rifiuti: da una parte l’“umido” (avanzi di cibo, scarti di verdura e frutta, ecc.), dall’altra il “secco” (tutto ciò che non può essere riciclato: piatti e posate usa e getta, pannolini, spazzolini eccetera). Saranno approfondite le tematiche e i dubbi dei cittadini e saranno affrontati anche gli aspetti della raccolta relativi agli altri materiali riciclabili e l'utilizzo dell'ecopiazzola comunale. Negli incontri si consegnerà il kit e il materiale informativo sulla nuova modalità di raccolta a partire dalle 19,30. Ogni incontro vedrà la collaborazione di volontari delle associazioni e dei Comitati di frazione. Il ritiro del materiale potrà avvenire anche sabato 8 nel magazzino comunale dalle 10 alle 12». A conclusione della campagna di comunicazione mercoledì 12, alle 17,30, nella sala consiliare del municipio si terrà un convegno, organizzato dall’Ecomuseo delle acque del Gemonese e dall’assessorato all’ambiente di Majano, dal titolo "L’esperienza della raccolta porta a porta nel Comune di Valdagno, per due anni (Premio Comuni Ricicloni) di Legambiente”.
Raffaella Sialino

thermonuke ha detto...

E va ben!

Fasarin ancje chel sfuarc che se al zove a un mont un tic plui net e a un progjet ecologjc compatibil al e a vantac di ducj noaltris.

Al somee che il sisteme plui eficace, za provat ator, al sedi propite chest.

Baste che le comunitat colinar, i comuns, les provincies, chel che al guide el camion des scovaces e ducj e vedin les ideis claris.

Tai ultims doi agns infat e vin glotut te serie:

1. El incendio di Rives, nissun probleme noooooo.....

2. Cozianin che al girave le colinar a di che lu tornavin a fa su in doi mes.... siiiiguuuur

3. El invit no mi visi di cui a tigni les scovacis in cjase fin le emergenze finide.... ma pocrodarai!!!

4. El cambio di sisteme di diferenziazion e selzion casalinghe, dal non riciclabile/riciclabile a tre bidons cjarte plastiche e nonriciclabile.

5. latines e boçs che podevi la cul veri une volte, podopo tal reciclabil, dopo inmo te ecopiazziole.

6. Le sieredure (temporannee?) de ecopiazzole.

E di ultim l'aument ogni an de tase di smaltiment che seben nus giurin contignut al massim o pratint che di cumo indenant al cjati el mut di premia chei el me bon comportament di separa dut il pussibili rispiet a tancj che inmo e butin dut t'une sporte e che si taconin.


Se cussi no fos, i bogns citadins come me e varan cualchi dificoltat a aceta inmo une gnove in teme e e saran tentas di puarta lis scovacis o sule puarte dal municipi o su che de colinar o in provincie che sigur al e un alic che al sa ben cemut dividile che tant lu pain....!!!

thermonuke ha detto...

Cjatade vue sul sit dal ANCI

Rifiuti - Nuova disciplina dei centri di raccolta, approvata in commissione Camera risuluzione su proroga termini

[31-10-2008]


Al termine dell'audizione del ministro Stefania Prestigiacomo presso l'VIII Commissione Ambiente della Camera, la stessa – in data 29 Ottobre - ha espresso l'orientamento favorevole del Governo sulla risoluzione in discussione che riguarda la richiesta di prorogare il termine per l'adeguamento dei Centri di raccolta differenziata comunali alle disposizioni tecniche del Decreto del Ministero dell'Ambiente dell'8 aprile 2008 (la scadenza è il 3 novembre). L'Anci e i Comuni avevano richiesto tale intervento per permettere di disporre dei tempi necessari per l'adeguamento delle strutture ai sensi del Decreto. Si attende quindi il dispositivo del Governo che stabilisca formalmente tale rinvio.