06 maggio 2013

Lis plantis di pomodoro

E po ben: almancul vuê no si à scugnût bagnâ. Tignìn cont de aghe pai mês cjalts (se mai a vessin di decidi di rivâ…). Ma cualchi lavorut lu ai fat distès te mê “aziende agricule” urbane. Prin di dut une raclade ai pomodoros, e za che o jeri i varès dade une raclade ancje a chel lofio di cjan che al vuache par ogni monade… Sì, cun cheste bestie o soi “unpolitically correct” parcè che se e je vere che il “cjan al è il miôr amì dal om”, nol à però di lamentâsi se al 745m “bau bau” (di bant!) ancje S.Francesc al sarès deventât il piês nemì dal cjan!
Tornant ai pomodoros: un tocut di spali par leâju a la bachetute e il zûc al è fat. Cjalant lis fotos o varês viodût za la disposizion, ma mi somee just specificâ cualchi robute propit a la cemût meti jù li splantis di pomodoros.
Par traplantâlis tal vâs grant si podarès fâlu fin a Jugn e cuntun tic di spazi in plui si podarès meti plui plantutis (une ogni 30 cm) e magari ancje plui filis (a distance di 60 cm une di chê altre).
A pene pastanade la plante, o ai bagnât par ben in maniere di judâle a cjapâ. O vevi pensât di meti ‘ndi dôs par vâs, ma o ai preferît abinâ une di pomodoros e une di basili parcè che al jude a tignî umide la tiere e al ten lontan i pedoi dal pomodoro.
Dopo raclade, e viodût che mi someave avonde in salût, o ai sraridis lis menadis da pît de plante in maniere di dâur plui fuarce a chês altris. In 2 dîs za si viodin lis primis rosutis e un pâr di pomodoruts verts e piçui. Ah, no us ai dit ce cualitât che o ai cjolte: si clame "piccadilly" ("une vore produtîf, rustic e resistent" al è scrit su la etichete): mi àn dit che une plante e fâs sui 8 kg par stagjon... starìn a viodi.








Nessun commento: