Trancuii, trancuii! Ancje se il titul al è un tic particolâr, in realtât vinars ai 09 di Novembar aes 20.45 al sarà presentât un libri-vuide par lâ a cjaminâ in Cjargne. Il pretest par tirâ dentri Garibaldi al è dome che di lâ tai lûcs li che a son passâts chei cuatri diaui partîts di Maian che a àn fat part dai Mil.
Chi in bande la locandine de serade: fracait parsore par viodile plui in grant.
PS: "gesta del gruppo di garibaldini majanesi"? E varessino di jessi braurôs?... Stant che sul comodin o ai un libri di pre Josef "Bepo" Marchet, o soi lât a lei il cjapitulut che al fevele juste dai garibaldins furlan (pagjine 70 di Cuintristorie dal Friûl, ed. La Grame 2005, ma il libri al met adun scrits che a jerin stât publicâts su La Patrie dal Friûl dai 16 di Novembar dal 1950 al Prin di Zenâl dal 1952 e po tornade a publicâ come libri plui indevant in altris edizions).
Pre Josef Marchet al scriveve cussì:
"Cualchi furlan scjampât di chenti al fo a batisi a S.Martin o in Sicilie cun Garibaldi (19 di numar) o in cualchi altri sît: e di chescj, se di va a scrusignâ tes cjartis des autoritâts de glesie, si cjate che a jerin robate, cence religjon, scostumâts, fanatics; se si crôt ae leterature patriotiche a jerin "purissimi martiri". Ognidun che al vebi un freghinin di çucje al capìs subit cemût che a vadin cjapadis chestis definizions e si fâs di bessôl une idee di ce int che e jere".
Achì us met 2 articui che o ai scrit su pre Bepo tal 2006:
sul MV
e
sul Friuli
PS2: e jo o voi a scoltâ un pocje di musiche!
Grazie Christian. O vevi savut de serade a Majan... magari non erano tutti stinchi di santo ma Andreuzzi era uno con le palle (se non altro per il fatto che aveva 60 anni quando si arrampicava su per i sentieri della Carnia!!!!).
RispondiEliminaVieni da me quando vuoi, sei sempre il benevenuto.
Mandi Flavia,
RispondiEliminao ricambi l'invît e ti ringrazii.
maman