Vuê miercus ai 25 di Avrîl, aes 5 dopomisdì te Glesie di Visepente, al è il funerâl di pre Toni Beline, mancjât la gnot tra domenie ai 22 e lunis ai 23 di Avrîl. Al jere nassût ai 11 di Fevrâr dal 1941.
Il comitât482, nus à mandât chest comunicât
Corot par pre Toni Beline
Vuê pre Toni Beline al torne tal grim di chê tiere che tant al à amât e che par jê cussì tant al à lotât. Tiere che no je dome un miscliç di elements inorganics, ma che e je cjar vive, formade di feminis e oms, cu lis lôr sperancis e lis lôr lagrimis, cu lis lôr faturis e cui lôr siums.
Al è dificil di cjatâ lis peraulis par spiegâ ce che o sintìn ta chest moment, pe pierdite di un om che nus à dât tant e, prin di dut, il so esempli. O speravin che al sarès restât ancjemò chi cun nô, parcè che al jere inmò plen di snait, parcè che al veve inmò tant di dî, e parcè che, in lui, la peraule e veve la fuarce de profezie. Magari cussì no, no je lade come che o varessin sperât. Pre Toni al è lât a fâi compagnie a Marchet e a Placerean, a Marchi e a Tellini. A di chei furlans che tant a àn dât e cussì pôc a àn vût de lôr int, che a àn mostrât a clâr che umii nol vûl dî sotans, che si àn batûts par che il Friûl al fos libar e Patrie di oms libars.
Alore, il miôr salût che o podìn dâi a pre Toni al è chel di no avilîsi e di no molâ, parcè che ancje chês bataiis che a somein di pôcs a puedin deventâ di tancj. Si trate, come che al à vût scrit, di “celebrâ lis gloriis di un Friûl vîf e no lis memoriis di un Friûl muart”. Nus tocje duncje ancje a nô di costruî il Friûl gnûf e sperìn di fâlu cu la stesse fantasie, cu la stesse creativitât, cu la stesse inteligjence e cu la stesse ironie di pre Toni.
Udin, ai 25 di Avrîl dal 2007
Il puartevôs dal Comitât 482
Carli Pup
Nessun commento:
Posta un commento