03 novembre 2006

Presentazion dal libri di Angelo Dreosti

Sabide ai 4 di Novembar, aes 20.30 li dal centri parochiâl di Susans si presente il libri di Angelo Dreosti "La grande guerra in Carnia: nei diari parrocchiali e nei processi del tribunale militare".
Come che nus diseve Angelo "si trate di une racuelte di "Libris Storics" che i plevans di ogni paîs e compilavin vie pal periodi de vuere, dal '15 al '18, ma soredut tal an di ocupazion austriache. (Dut material inedit)".
Lait a viodi achì, ma soredut no stait a pierdi la presentazion a Susans.

11 commenti:

  1. Biele serade e biele opare di Angelo Dreosti: lu leiarai cun atenzion

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  2. Di une prime analisi, o ai cjatadis tantis confermis a sospiets che al è za di timp che o masani: forsit nol à tant sens fevelâ di celebrazion de Vitorie. Il stes Angelo mi à confermât che la vuere e je vuere e dispès la cronache uficiâl, che dopo e devente la storie dai gjenerâi, e je ben divierse di ce che e à vivût la puare int, che e scugnive fâ i conts cun miserie, o i soldâts che a jerin mandâts a scombati in condizions tragjichis: a son stâts 600.000 muarts e 1 su 4 al è muart par malatie e no par palotulis. Cun di plui, te nestre regjon il confin al passave divint spes no dome teritoris ma ancje fameis: des bandis di Gurize mi àn contât che di un dì al che altri cusins si sons cjatâts armâts e vistûts cun divisis diviersis: par no fâju scombâti tra parincj lis trupis a son stadis spostadis par pôre che no scombatessin avonde.
    In cundizions cussì, li che forsit e je stade vinçude dome une batalie (chê su la Plâf, ma prime e jere stade la disfate di Cjaurêt) nol è di maraveâsi che la int ai 4 di Novembar e fos contente: ma forsit e jere contente parcè che e jere finide la vuere e no parcè che si veve vint (vint ce?).
    Po si sa che la propagande ideologjiche (lei ancje fassisim) e veve di sburtâ un ciert discors nazionalist talian e cussì dopo 88 agns, cuant che aromai o sin in plene Europe e no son confins, si cjatìn a celebrâ "La vittoria". O speri che par rispiet dai muarts (la plui part soldâts sempliçs obleâts a lâ a murî e no i gjenerâi o cualchi interventist) si le finissi cuntune ipocrite celebrazion ideologjiche di une vitorie che no je stade.
    Make frico, not war!

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  3. O speri di vê un intervent di Angelo ancje achì in maniere di jentrâ di plui tal argoment.

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  4. Interessant ancje l'intervent di Alessandro Venuti che al à fevelât di Marinetti, ancje se i interventiscj a tachin a stâmi no masse simpatics

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  5. Interessant ancje l'intervent di Alessandro Venuti che al à fevelât di Marinetti, ancje se i interventiscj a tachin a stâmi no masse simpatics

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  6. e il 25 di Avril...
    a proposit di propagande....

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  7. Ancje via Cadorna,
    Diaz, Lamarmora...

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  8. Par no smentea', o volevi ricuardati cemut che tu le pensavis, e mi par une vore diferent, e cemut che tu scrivevis sul Mesagero in tal 2002:

    'A MAIANO
    La cerimonia del 4 novembre.
    ----------------------------
    La dialettica è alla base della democrazia e una società civile non può definirsi tale se non permette a chiunque di esprimere liberamente il suo pensiero.
    Ci sono però momenti in cui tutti i colori politici, tutti gli schieramenti dovrebbero accantonare la discussione e raccogliersi compatti in doveroso silenzioso e mesto ricordo: fra questi momenti rientra senza ombra di dubbio la commemorazione del 4 novembre.
    Questa premessa mi sembra doverosa perché quest’anno la celebrazione dell’anniversario della vittoria si è tenuta nel comune di Majano domenica 3 novembre, la stessa data e alla stessa ora in cui il gruppo consigliare di minoranza ‘Vivere Majano’ ha indetto un’assemblea pubblica per commentare e discutere la situazione politico-amministrativa del comune.
    Non metto in dubbio né la legittimità né il diritto ad esprimere pareri non concordi con la maggioranza, ma francamente non posso condividere l’opportunità di tenere un’assemblea politica in contemporanea con una commemorazione istituzionale che, come ho detto in premessa, si pone al di sopra di qualsiasi colore politico.
    Do atto al gruppo di minoranza di essere stato presente alla deposizione della corona in memoria dei caduti presso il monumento nel capoluogo, ma come vuole l’abitudine, quest’anno la cerimonia ufficiale si è tenuta a Susans, una frazione in cui sono presenti diverse associazioni combattentistiche.
    Infatti a Majano esistono associazioni combattentistiche sia nel capoluogo sia nella frazione di Susans, e proprio per questa caratteristica che io definisco ricchezza, le celebrazioni ufficiali si tengono alternativamente in queste due sedi, stabilendo con doveroso anticipo il calendario.
    ‘Vivere Majano’ aveva e ha tutto il diritto di manifestare ed esprimere il suo punto di vista sulla vita amministrativa del Comune, ma quanto accaduto domenica è stato molto grave:
    Come si può tacere se si ricordano tutti i morti di tutte le guerre il sacrificio di migliaia di giovani che per la Patria e il Tricolore si sono immolati e per i quali ogni anno il 4 novembre l’Italia intera prega in commosso e riconoscente ricordo, stringendosi attorno alle associazioni combattentistiche e alle forze armate?
    Sono molto giovane, ma i miei nonni mi hanno trasmesso coi loro ricordi questi valori che sono patrimonio di tutti noi e che tutti dobbiamo difendere affinché siano trasmessi alle nuove generazioni, che, come il sottoscritto, hanno avuto la fortuna di non incorrere direttamente nella
    tragedia della guerra.
    Sono convinto che il senso della Patria e il valore della pace non devono essere ricordati solo il 4 novembre o in altre poche date, ma mancare a quelli che sono i principi fondamentali significa oltraggiare le istituzioni e la memoria di chi ha dato la vita per esse.
    Non so e non voglio sapere se sia stato un fatto voluto oppure una svista, rimane il rammarico per un episodio che si poteva e si doveva evitare.
    Assessore Christ Roman'

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  9. Esat Makefrico, chê letare le ai scrite jo. No lu dinei, ma ta chescj 4 agns o ai fat un percors di aprofondiment e ancje il libri di Angelo Dreosti, mi conferme che lis robis a son plui complessis di cemût che a podaressin semeâ intun prin moment e che mi semeavin in chê volte.
    Di chê letare o riten inmò valit un pâr di aspiets:
    a) che in cierts moments si pues ancje evitâ di fâ iniziativis partitichis, se no altri par rispiet dai muarts;
    b) che tancj muarts a jerin zovins, anzit la plui part forsit e vevin mancul agns di me vuê e plui di cualchi volte le àn subide la vuere.
    e la vuere e reste une tragjedie.
    Ta chescj agns o ai fat un percors: no mi soi contentât di une posizion di partence. Chest percors al è inmò in vore, ma, o ripet, ancje chê serade e la fevelade che o ai fat cun Angelo, mi àn confermât che la storie che o cognossevi 4 agns indaûr e une cierte maniere di presentâle e je ben divierse di cemût che le àn vivude la nestre int. Par tant, no ai nissun probleme a dî che cuant che o ai scrit chê letare no savevi tantis robis. Par tant, cressi e informâsi no pensi che al sedi un difiet, anzit. E cheste evoluzion ti puarte a gambiaments: l'impuartant che chescj gambiaments a vedin un percors e no une improvisazion, che e je il mâl plui grant.
    E cumò o podês ancje scjadenâsi a criticâ la mê incorence... parcè cheste e jere la finalitât de publicazion de letare, no mo?

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  10. Ma la coerenza, alla lunga paga...

    la lu vevitu scrit?

    Beh, par sedi un valor che tu as di trasmeti ai toi fis, no tu as nancje cjatat une disponibil a aceta di trasmetti el to DNA che gia tu as fat un percors...

    bon tu as dite ancje che dome il muss nol gambie idee ma...

    Jo o dis che o vin di ricognossisi in valors cumuns, i sacraris, j altars de patrie, les fiestis de republiche e son i moments, i lucs (totem se volin) li che ogniun di no al po ricognossisi e ve un sinti cumun.
    Cert le prime vuere e je stade une grande tragjedie soredut parceche scombatute tai pais, tra le int.
    No si po smeti di cjata un di comun par ricuarda, pe storie che a je tes nstris lidris, par tigni vif el sintiment di Patrie! (o setu deventat come Pecorino Scanio).

    Tu lu disis ancje tu pe piciule patrie no...?

    Cert che se vin un tic di fredece di analizza certs personagjos, e podaressin aboli qualchi corso Vittorio Emanulele, qualchi Via Diaz, Piazza Lamarmora e Viale Cadorna (soredut).

    Mi plasaress che tu disessis alc ancje dal 25 di Avril...





    p.s. une figure di pote par omp e tornarin a plomp

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  11. Romanini!
    Suvvia!
    Dica qualcosa di(centro)destra!

    Non vorra mica demolire l'altare della patria...

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