05 maggio 2011

Robert Gerard “Bobby” Sands – Roibeard Gearóid Ó Seachnasaigh

09.03.1954 – 05.05.1981

Par Bobby Sands la lodule e jere un dai simbui de libertât. Si pues sierâle intune scjaipule, torturâle e fâi dut il mâl pussibil, ma no cjantarà mai par cui che le à impresonade. Se si vûl sintîle a cjantâ, bisugne lassâle libare.
Bobby Sands al è muart 30 agns indaûr. Cun lui a àn pierdût la vite altris nûf volontaris republicans. E je une feride che e bruse ancjemò. Dut câs, la lodule e va dilunc a cjantâ e, se si le scolte ben, si visisi che e cjante propit la sô cjançon di libertât:

Tiocfaidh ár lá – La nestre dì e vignarà

Se o vês gust di lei inmò alc, fracait su http://www.bobbysandstrust.com/ e ancje chi.

01 maggio 2011

6 di Mai spietant il Messâl par furlan

Vuê us segnali cheste mail che mi è rivade chê altre dì.

Buine a ducj.
Us fâs savê che Vinars che al ven, ai 6 di Mai, che a colin juste 35 agns dal orcolat, o vin pensât (chei cuatri di nô di buine volontât che no àn masse voie di rindisi) che, un pôc par chest inovâl e un pôc pe visite "pro forme" dal Pape a Aquilee, al sarès stât biel e just di cjatâsi denant dal Palaç dal Vescul (Palaç Patriarcjâl) a Udin par ricuardâur ai vescui talians de C.E.I. che e sarès ancje ore che a lassassin libar il Messâl par Furlan e ancje, parcè di no, par tirâsi dongje fra di nô e cirî di stiçâ a meti fûr il nâs chei che a son dome bogns di trugnâ inte ostarie o sot de nape.
Duncje, l'invît al è par cjatâsi aes 4 daspòmisdì là che o ài dit, puartantsi daûr plui int che si rive e almancul (!!!) une bandiere de Patrie par om e, se o volês, ancje cartei cun scritis e sprocs di cheste fate: "vescui talians, lassait libar il Messâl Furlan!"; "6 di Mai: o vin fat sù i paîs, metìn adun la int!" o ancje "6 di Mai: lis cjasis a son fatis, fasìn sù il Popul!".
Al è clâr che se a son par furlan al è miôr ma a laran ben ancje par todesc (lenghe dal Pape e simpri mâl glotude dai "italianissimi") e par sloven (ca ai "....issimi" ur ven sbulium pe vite!). Chei par talian... ancje chei, se propi un nol sa a scriviju in altris lenghis!
L'apel al è di sparniçâ plui pussibil la vôs a ducj chei che o cognossês.
Almancul par un colp, no stin a pensâ: "o ài di lâ a...; " o varès di fâ..."; "mi ven par cjase..."; "il plevan mi à dit...".
NO! Pensait dome: "A Udin o ài di jessi ancje jo!", a cost di sintîlis de femine... o dal om,... o de madone... o...
A part i scherçs (che nol è tant ce scherçâ), tignît ben presint che se no si judìn prime nô di bessoi, al sarà ben dificil che nus judi cualchidun altri.
Pai particolârs, in câs, Us fasarai savê miôr setemane che e ven. Tal fratimp, fasêtmi savê voaltris ce che o pensais de pensade.

Ariviodisi in tancj!
Mandi
Sandri Pian

P.S. - Us prei di fâ zirâ cheste mail a ducj chei che o pensais che a sedin sensibii a lis cuistions furlanis, segnalant lis direzions di pueste eletroniche di vuestris amîs che a sedin disponibii a meti fûr la bandiere storiche dal Friûl pes cjasis dai paîs de zone di Aquilee te zornade de visite dal Pape (se voaltris o cumbinais i nons e i riferiments, noaltris o cumbinarìn lis bandieris).