26 febbraio 2011

27 di Fevrâr: Zornade Furlane dai Dirits

Come ogni an, ancje jo o ricuardi il riviel de Joibe Grasse dal 1511 che chest an al cole il so 500m aniversari.
Par cognossi miôr chest event, us consei l'articul di Donato Toffoli su La Patrie dal Friûl di chest mês (fracait chi).
Us segnali lis iniziativis di Radio Onde Furlane, la radio libare dai furlans che a cause dai tais dai finanziaments e je obleade a meti in casse integrazion i siei dipendents e cun doman e varà une riduzion dal palinsest (fracait chi); sedi il blog dal Comitât 482 (fracait chi); sedi il blog de Associazion 1511 che e fâs il pont su lis iniziativis previodudis ta chestis zornadis par ricuardâ chest aniversari (fracait chi).
Dute la mê solidarietât ai amîs di Radio Onde Furlane!

19 febbraio 2011

Su La Patrie la "cuintristorie dal Nûfcent"

Dopo de solite polse dal mês passât, a Fevrâr e je tornade "La Patrie dal Friûl" (www.lapatriedalfriul.org), cun tantis confermis e novitâts.
Tacant de cuviertine, i letôrs a podaran cognossi la "Cuintristorie dal Nûfcent" curade di Angelo Floramo.
«Tal an li che a diviers nivei si volarès insegnâ la “storie” dai 150 agns de unitât di Italie – che e à invadût il Friûl dome tal 1866 (e des bandis di Gurize i talians a son rivâts dome dopo de prime vuere mondiâl)» a declarin chei da “La Patrie dal Friûl” «o proponìn une leture furlane autentiche de Storie dal “Secul curt”. Ogni mês la cuviertine e fevelarà di un event significatîf dal 1900 a vuê. Une corse dilunc dai decenis par capî miôr ce che al è sucedût in Friûl, cence contentâsi di ce che nus conte e che nus volarès imponi la Italie».
La prime pontade e je dedicade al deceni 1900-1910 cun Udin capitâl “de modernitât” cu la fiere campionarie dal 1903 e “de lûs” cun Artûr Malignani.
Il numar si vierç cuntune analisi storiche di Donato Toffoli sui 500 agns dal riviel contadin de Joibe Grasse dai 27 di Fevrâr dal 1511.
Tra lis novitâts ancje la rubriche dedicade a la Rêt e a lis gnovis tecnologjis “Furlans, digjitait furlan” cun Dree Venier, Michele Calligaris, Giorgio Jannis e Matieu Baldan.
Restant su la atualitât, un intervent di Marco De Agostini, segretari politic dal Moviment Friûl e la interviste esclusive a Sonia Cossettini, la “vigjilesse” furlane dal spot Rai tant criticât che e declare «La Patrie dal Friûl je stade la uniche a domandâmi cemût che le pensavi jo di dutis chestis polemichis sul spot RAI».
La Patrie si le cjate intes miôr librariis e ediculis, in dutis lis filiâls de Casse di Sparagn F-VJ o par abonament: tancj regâi e promozions par cui che al decît di abonâsi.
E sul sît www.lapatriedalfriul.org al è disponibil dut l’archivi dai numars passâts e za cualchi anticipazion di chest mês.

03 febbraio 2011

Ven a lei ancje tu la Bibie par furlan, 0432/555979: metiti in note

0432/555979 al è il numar par metisi in note.
Jentre te storie: ti segnali che ducj a puedin partecipâ in maniere ative ae leture integrâl de Bibie par furlan, in program dai 3 ai 9 di Avrîl dal 2011.
I puescj disponibii par deventâ protagonist dal plui grant event culturâl in marilenghe dal 2011 a son 1300, ma al è miôr notâsi subit.
Si pues partecipâ, tant che letôr singul o tant che grup di letôrs, sedi par telefon, tacant di miercus ai 2 di Fevrâr, clamant il numar 0432/555979 dal lunis al vinars des 10.00 aes 13.00 e des 17.00 aes 20.00, o pûr scrivint ae direzion bibie@regione.fvg.it.
Il numar al è valit ancje par domandâ informazions e sclariments.
No stâ pierdi cheste ocasion!

02 febbraio 2011

Cunvigne sul Testament Biologjic

O publichi vulintîr l'invît a la cunvigne sul testament biologjic inmaneade de associazion "Per Eluana".
Apontament par lunis ai 7 di Fevrâr alì dal Palamostre a Udin aes 8 di sere.
O pensi che ducj a vedin prin di dut di scoltâ, informâsi e dopo decidi in dute libertât, ma simpri cence fâsi cjapâ la man tes reazions. Lu dîs parcè che o vin sintût masse int a berghelâ in place, invezit di metisi a resonâ.

O aprofiti par tornâ a proponi la interviste al dot. Amato De Monte, fate su La Patrie dal Friûl di Dicembar 2010: fracait chi.

Par savênt di plui su la Associazion e su la cunvigne, fracait chi.